מה לעשות עבור מחשבה שנוגדת את ערכיי?

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

02/10/2020 | 14:14 | מאת: שיר

היי שרון באמת שאלה אחרונה שנורא מעיקה עליי אני יודעת שאני סובלת מרוסד ואו סי די דוד שלי דיבר איתי על מישהו מסוים שיש לו כסף ואני כלכך אוהבת את בן זוג שלי המשפחה שלי קצת נגד חבר שלי וזה אולי משבש לי את המחשבה ואולי לא לגבי המישהו שעובד איתי ישלו חברה הוא כן מסודר והכל וחשבתי מחשבות נגד הערכים שלי שכסף מעוור אותי ושאני רוצה ללכת איתו ואפילו לשבש את היחסים שלו בין חברתו אני כלכך לא כזאת אני שמחה במה שיש לי אבל באותו רגע כאילו אני מסכימה עם זה ובאמת זה מה שאני רוצה באותו רגע המחשבות כלכך אמיתיות ומרגיש אמיתי כלכך ואז אני לא יודעת אם אני באמת מרגישה ככה אין לי דיבור אפילו עם המישהו הזה כן הסתכלתי לו בתמונות ולחברתו אני כלכך מתחרטת שאני חושבת על דברים כאלה זה כלכך לא מוסרי ולא בסדר האם באמת אני רוצה אותו ?? האם זה באמת מה אני מרגישה? דוד שלי אמר שחבר שלי לא טוב לי ושהייתי צריכה להיות עם מישהו מסודר כזה ומשם עלו לי המחשבות לדעתי כמובן שאני לא אלך עם מישהו אחר אבל במחשבות שלי הכסף מעוור אותי ואני רוצה את המישהו האחר ואז מתייסרת שמרגישה ככה כי אני אוהבת את חבר שלי מה עליי לעשות? מחשבות כאילו אני רוצה להכיר את המשפחה שלו לחיות חיים טובים כל מיני מחשבות הזויות כאלה.. ואני לא יודעת אם אני באמת מרגישה ככה כי אני לא מכירה את הבן אדם.

לקריאה נוספת והעמקה
02/10/2020 | 18:17 | מאת: סובל

היי, שיר. לדעתי ומתוך מה שכתבת, את חווה חרדה עמוקה מנטישה שמלווה בתוכה ייסורי מצפון. כל מילה קטנה, אירוע קטן שמתרחש מעורר בך מחשבות,שאלות וספקות לגבי אהבתך לבן זוגך. יכול להיות שאת מתייסרת כל כך כי בן זוגך מאוד חשוב לך ואת אוהבת אותו, ואת רוצה לשמור עליו ועל הזוגיות שלכם. אולי את כל כך מפחדת מפרידה, בגלל שאת כל כך אוהבת אותו. תוך כדי שאני חושב על זה, לדעתי מתחת לכל ה-ROCD שלך קיים בתוכך הצורך להיות בשליטה כל הזמן. את רוצה תמיד לאהוב באופן מוחלט רק בנאדם אחד, וחשוב להבין שאת בנאדם, ויכול להיות שתפתחי רגשות כלפי מלא אנשים, וזה בסדר. אין לנו שליטה על זה. מה שחשוב כמו שרשמתי לך בהודעות קודמות, להבין שזה בסדר להרגיש אהבה לעוד אנשים, ולתת לזה לזרום בדמיון, אך במציאות את נשארת מחויבת לבן זוגך וזה העיקר. מקווה שעזרתי.

היי שיר, אין טעם לשאול שוב ושוב (או בכלל) האם המחשבה אמיתית או לא, שכן בקשות האישורים נחשבות "טקס" ורק מעודדות את האובססיה. כל תשובה שתקבלי תעודד את האובססיה, שכן גם אם תקבלי את האישור, המחשבה תחזור ותופיע אחרי זמן קצר. המסקנה היא, שאין ברירה אלא להישאר עם הספק. הספק לא ייעלם, וצריך ללמוד לחיות איתו ולהתנהל איתו. הוא לא צריך להשפיע על ההתנהגות שלך, כלומר ההתנהגות צריכה להיות כאילו הספק לא היה קיים והמחשבות לא היו קיימות. יש להן קיום רק בפנים, ולא בחוץ. זוהי הדרך היחידה לחיים טובים ורגועים יותר, בסופו של דבר. חג שמח, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית