אוננות כפייתית קשה מאוד

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

06/08/2020 | 15:28 | מאת: יעקב דבש

שלום, אני סובל מאוננות כפייתית (קומפולסיבית) שהפכה לי לאוסידי ולטקס עצמו, איך אני אמור להנות ממין כשהמין הופך לקומפולסיה? מה אמורים לעשות במצב כזה שהסקס הופך לטקס באוסידי??

לקריאה נוספת והעמקה

היי יעקב, הייתי מציעה, בשלב ראשון, להפחית את תדירות האוננות. אוננות כפייתית בדרך כלל מתרחשת בתדירות גבוהה הרבה יותר מהממוצע, ולכן הייתי מפחיתה אותה לפעם בשבוע לכל היותר (או כמה שאתה יכול להפחית). בתדירות נמוכה יש פחות סיכוי שזה יהיה טקסי. מעבר לכך, יש צורך לדעת למה האוננות היא טקסית/כפייתית. האם היא הפכה להתמכרות, או שהטקסיות היא בעצם רצון להוכיח לעצמך משהו (שאתה מתפקד, שאתה סטרייט וכו'). במצב כזה, יש צורך להתייחס באופן ספציפי לטקס שעולה במהלך האוננות. אם זו התמכרות נטו, הפחתה באוננות בלבד תעשה את העבודה. שבוע טוב, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

09/08/2020 | 20:22 | מאת: יעקב דבש

אני מרגיש שהאוננות הזאת הפכה לי לטקס כפייתי, ממש כמו טקסים רגילים באוסידי, ונראה לי שזה מהתמכרות כי אני יודע שאני סטרייט, מה לעשות?

רצוי להפסיק עם זה בכוח, לעשות דברים אחרים במקום האוננות, ו/או להפחית תדירות לפעם בשבוע בלבד. כשיש לך פעם בשבוע שבה אתה יודע שמותר לך "להתפרק", אתה למעשה צריך לחכות עד אז (ויותר קל לעשות זאת כשאתה יודע שבפעם הזו מותר לך). בינתיים, יש צורך ליצור לעצמך הסחות דעת ולמעשה להתאפק. אפשר להיעזר בטיפול או בקבוצות תמיכה למכורים למיניהם.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית