הסחת דעת: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

תזונה חדשה: 8 טיפים לשינוי הרגלי האכילה

עוד שנה חלפה ואתם מבינים כי במהלכה עליתם במשקל וממש לא הקפדתם על התזונה שלכם ושל בני המשפחה? איך נצליח לשנות כיוון ולשפר את הרגלי האכילה בבית? 8 טיפים לשינוי הרגלי האכילה המשפחתיים כמה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מחכים לתחילת יום חדש, חודש חדש או שנה חדשה - כדי לשפר את הרגלי האכילה שלנו? בריאות, תזונה נכונה ודיאטה תופסים חלק נכבד ברשימת הדברים שמעסיקים אותנו, במהלך כל השנה: האם אנו אוכלים נכון? האם אנו מקפידים לאכול ירקות? האם אנו זוכרים לשתות מספיק מים? האם אנו אוכלים יותר מדי מחוץ לבית? מפריזים בחטיפים? מבצעים פעילות גופנית? ואם כל אלה לא מספיקים: מהי הדוגמה האישית שאנו נותנים לילדים שלנו? כדי להצליח ליישם את השינוי וכדי שההחלטות שלנו לא יישארו בגדר סיסמאות ריקות מתוכן - הנה 8 טיפים פרקטיים, שישפרו את הרגלי האכילה בבית ויתרמו לבריאות המשפחה כולה:   1. אכלו יותר ארוחות משפחתיות כן, אנחנו עובדים קשה ומנסים להספיק "כמה שיותר" דברים ב"כמה שפחות" זמן. ובכל זאת:...
ללמוד עוד על הסחת דעת
הפרעת קשב:  סוד הסיפור המנצח-תמונה

הילד מתמודד עם הפרעת קשב? פעולות משותפות לא רק מעצימות את...

מאת: דר' אפשטיין...
24/04/2018
תזונה חדשה: 8 טיפים לשינוי הרגלי האכילה-תמונה

עוד שנה חלפה ואתם מבינים כי במהלכה עליתם במשקל וממש לא...

מאת: אורלי מנירב
06/09/2018
הפרעות קשב וריכוז במבוגרים-תמונה

הפרעות קשב וריכוז במבוגרים לא שונות בהרבה מהפרעות מקבילות...

מאת: ד"ר אילן טל
12/05/2010
כוחו של הידע נגד הכאב-תמונה

אין זה משנה אם הכאב הוא בגב או ברגליים, ההסבר עשוי להיות...

מאת: ד"ר ג'ון...
18/10/2011
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל להסחת דעת?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

הסחת דעת: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

מדי פעם אני נתקפת על מחשבות טורדניות חרדתיות במיוחד חרדה חברתית איך אפשר להסיח מחשבות אלו? מחשבות על חרדה חברתית זה מחשבות של פחד לענות לאנשים להביע את הרגשתי כלפי אותו אדם עם הוא מעצבן אותי או מעליב אותי חששות מהתגובות כלפי אשמח לעצה שבוע נפלא

היי ליטל, כשמגיבים לאדם בצורה אסרטיבית, כלומר לא בתוקפנות אלא בביטחון תוך הבעת רגשותייך, בדרך כלל התגובה שלו אינה תוקפנית או נעלבת. אני מציעה לנסות להגיב בצורה כזאת ולהשתדל לא להימנע מתגובה בגלל המחשבות. כאשר את לא פועלת לפי המחשבות, הן בסופו של דבר דועכות, כי הן לא מקבלות במה ולא מפעילות אותך, ולכן אין להן תוקף יותר. בנוסף, את מקבלת סוג של הוכחה שמה שחששת ממנו לא באמת קורה. בברכה, שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794975

בוקר טוב עירית. כמו שכתבתי לך הרבה פעמים אני לא בטיפול החיים שלי די טובים עכשיו אני התחלתי לעשות הליכות אפילו נפגשת אם חברים אבל שאני נכנסת לאינטרנט אני כל הזמן נכנסת לאתרים של דיכאון ואני רוצה להשתחרר מזה בגלל שבעבר הרחוק סבלתי מדיכאון אני רוצה להשתחרר מזה האם את יכולה לתת לי הסחת דעת לפחות אחת איך לא להיכנס לאתרים האלה שאני נכנסת לאינטרנט? אני לא מדברת על הפורום אני מדברת על אתרים כלליים אני רוצה להיכנס לאינטרנט ולראות דברים שמחים אבל זה מושך אותי לא יודעת למה אני ממש אשמח למענה זה יעזור לי מאוד אם תתני לי עצה שיהיה לך יום מקסים ושבוע מקסים

רינת שלום תנסי לחשוב על משפט שישכנע אותך כמו אני חזקה כמו הר, אם עוברת המחשבה להיכנס לאתר על דיכאון , תסגרי את המחשב, תגידי לעצמך את המשפט המחזיק ותעשי משהו אחר שתחליטי עליו מראש, או תתקשרי לחברה בהצלחה עירית

תודה על העזרה

שלום רב ,‏ אני בן 38 ,‏ לפני 16 שנה בגיל 22 אובחנתי כסובל מחרדה חברתית + פוסט טראומה עם כאבים פסיכוסומאטיים ‏פוסט טראומטיים (מאירוע חבלני שנכחתי בו ) .‏ קיבלתי טיפול תרופתי של סרוקסט (30מ"ג)+ טיפול פסיכותרפיה במשך שנתיים .‏ והמצב היה מצויין עם קצת כאבים פסיכוסומאטיים שנשארו, מה שאפשר מבחנתי לעבוד ולהתחתן (מה ‏שלא חשבתי שאוכל לעשות לפני הטיפול).‏ לפני 8 שנים (נשוי +2 + עובד )‏ חשבתי בהתייעצות עם רופא המשפחה להוריד את המינון של הכדורים בהדרגה .‏ כל 3 חודשים הורדתי 10 מ"ג עד למינון 0 .‏ שלושה חודשים לאחר מכן , התחלתי לסבול מחרדה ודיכאון .‏ החזרתי את המינון לקדמותו והמצב לא חזר לגמרי , (בערך 85%)‏ העלנו ל- 40 מ"ג ועדיין לא עזר לגמרי .‏ ניסינו הוספת מלודיל וגם לא עזר ,‏ ניסינו הוספת סרווקוול במינון 200 מ"ג ,התחיל קצת שיפור, אבל התופעות לוואי היו בלתי נסבלות .‏ הפסיכיאטר אמר שאפשרות אחת היא להשלים עם המצב,‏ והאפשרות השנייה היא לנסות משהו חדש לגמרי אבל יש את הסיכון ששוב מורידים ל- 0 כדי להתחיל ‏משהוא אחר (וזה ממש מפחיד , אני כבר עם משפחה ו 4 ילדים )‏ במקביל התחלתי טיפול פסיכותרפיה במשך שנתיים שעזר אבל שוב לא לגמרי .‏ ניסיתי לרוץ שלוש פעמים בשבוע במשך 6 שבועות (אולי זה לא מספיק) ולא הראה שינוי. ‏ כיום, המצב הוא ,‏ סרוקסט 40 מ"ג .‏ ותחושות יומיומיות ברקע שלא משביתה, אבל מאד מציקה (כמו להיות עם בחילות במשך היום ), ‏ הרגשה רעה, לא ברורה לגמרי, בין פחד,חשש,דריכות , כאב נפשי .. בלי שום קשר למציאות.‏ לפעמים ההרגשה עוברת כמו גל ונעלמת , לפעמים אני מתרכז ברגש וזה עובר , לפעמים אני ‏מתעסק עם משהו שממש מסיח את דעתי לגמרי וזה עובר (מה שגורם לי לחשוב שכן יש פה ‏מחשבה מעוותת ברקע ולא רק כימקלים )‏ ולפעמים לוקח לו זמן לעבור .. ‏ הורדתי כמעט כל לחץ אפשרי מבחינתי , עבודה רגועה, הכל באיזי .. ‏ אבל הגוף עדיין משדר סכנה במשך היום . וזה מעייף ומתיש .‏ והשאלה שלי , האם כתוצאה מהורדת המינון משהוא "נדפק במוח"‏ כימיקלים שגורמים למצב הזה, ואין ברירה אלא להשלים עם זה ?‏ או שכן יש מקום לנסות עוד טיפול תרופתי בלי לסכן את המצב הנוכחי ,‏ או שאולי שווה להיכנס לעוד טיפול פסיכותרפיה (וכן יש פה עיוות בתת מודע שגורם לכל ההרגשה ‏הזאת ) שאולי יעזור ?‏ או שאולי יש לך רעיון אחר מניסיונך ?‏ תודה רבה ‏

שלום אבי, לא כתבת מדוע החלטת יחד עם רופא המשפחה להפסיק את הסרוקסט שעזר לך. לעתים קרובות קורה שחל שיפור כתוצאה מטיפול תרופתי ולמטופל נדמה שההפרעה חלפה, בעוד שלמעשה המצב השתפר הודות לטיפול התרופתי. סרוקוול היא תרופה אנטי פסיכוטית ומייצבת מצב רוח, לזמן קצר היא משפרת את השינה, אך כמו מייצבי מצב רוח אחרים, היא מושכת את מצב הרוח כלפי מטה כדי למנוע מצב של מאניה או היפומאניה. מלודיל היא תרופה נוגדת דיכאון ממשפחת הטטראציקלים ישנה מתחילת שנות ה-70 ומאז עברו הרבה מים בירדן. ייתכן שאני שמרן, אך אני נגד החלפת סוס מנצח ואם הסרוקסט עזר, הייתי חוזר אליו, אם כי אחרי הניסיונות האחרים ספק אם הוא שוב יעזור. לא ברור מה נותר עתה מבחינת החרדה החברתית והתסמונת הפוסט-טראומטית. ציפרלקס, למשל, היא תרופה יעילה מאוד נגד חרדה חברתית. קנאביס רפואי אושר לשימוש בטיפול בתסמונת פוסט-טראומטית. לא ברור מה המצב כעת מבחינת התסמינים. את זה יוכל להעריך רק פסיכיאטר, ואולי כדאי לפנות לחוות דעת שנייה (למשל, SNRI לא נוסה). השילוב המנצח הוא בין טיפול תרופתי וטיפול פסיכותרפויטי, כאשר טיפול הבחירה הראשון הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) אצל מטפל ששולט בגישות טיפוליות נוספות. המלצתי לנסות פסיכיאטר אחר וטיפול פסיכותרפויטי. עיוותים קוגניטיביים הם תסמינים מוכרים לחרדה ודיכאון ואינם קשורים לשאלה אם המקור אורגני או סביבתי. כאמור, בשילוב טיפול תרופתי ניתן לשנותם. הסחת דעת היא טכניקה יעילה מאוד לטיפול בדיכאון, ולפעמים גם בחרדה, כנ"ל לגבי פעילות גופנית אירובית (אולי כדאי להפחית את משך הריצה ולחלקה על כל ימות השבוע). בכל אופן, על סמך ההתקדמות הניכרת למרות התנאים הקשים, יש בהחלט מקום לאופטימיות ואני מחזק את ידיך. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין giditherapy.co.il

תודה רבה !!

שלום עירית. אני בת 22 יש לי בעיה שאני מכורה לפייסבוק ואינסטגרם. עם אני שולחת תמונות או סרטונים לא עושים לי לייקים ואני מדוכדכת מזה.זה נשמע מוזר שאני כותבת כזה דבר אבל אני ממש רוצה להתנתק מהאובססיה הזאת ומחפשת אלטרנטיבות כדי לא לגשת הרבה לפייסבוק ולאינסטגרם זה מכניס אותי לדכדוך אשמח לעצה ממך מה לעשות ממש תודה רבה עם תעזרי לי

דנית שלום זה כמו כל התמכרות צריך להגביל את השימוש המסכים למרות שזה קשה ממש לשים את הטלפון בצד לצאת בלי הטלפון או מסך אחר, בהתחלה לזמן קצר וכל פעם להאריך, לדעת שזה קשה אבל כדאי בהצלחה עירית