טיפול במחשבות טורדניות והאם המחשבה הזאת טורדנית

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

22/05/2020 | 22:15 | מאת: אנונימית

היה לי תקופה ארוכה של מחשבות טורדניות בכל מיני נושאים מגוונים זה התחיל בהטלת ספק בזהות המינית והתגלגל לחרדות אחרות.. בתקופה האחרונה אני במצב ממש רגוע אבל עדיין מנסה להבין דברים הרבה פעמים יש לי מחשבה של האם אני אתאהב/אמשך אל הידידים שלי, יש לי הרבה ידידים וכל תמונה/חוויה/דיבור בטלפון אני שואלת את עצמי אולי אני מאוהבת בו?.. למרות שיש לי מישהו בראש שאני באמת רוצה אז השאלה שלי אם זה נחשב מחשבה טורדנית? (לפעמיים המחשבה עושה לי תחושת מועקה) ובנוסף אני שוקלת ללכת לטיפול. אני יודעת שאני יכולה להתמודד לבד אבל מעניין אותי מה כלכך מיוחד בללכת לטיפול, על מה יעבדו איתי? מה זה ישנה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, המחשבה שאת מתארת יכולה להיות מחשבה טורדנית, תלוי ברמת המצוקה שהיא גורמת לך ובמידה בה היא מעסיקה אותך. אם היא לא מטרידה יותר מדי, לא בטוח שיש טעם לגשת לטיפול דווקא בשלב זה. אם המחשבה מטרידה, בטיפול יעבדו איתך על חשיפה למחשבה (למשל יצירת תסריט בו את נמשכת למישהו מידידייך), וכן על שינוי הגישה למחשבה. כלומר, איך להתייחס אליה כמו לכל מחשבה "רגילה" שעוברת בראש ולא לתת לה במה או יחס. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

25/05/2020 | 23:59 | מאת: אנונימית

זה רק אחת מהמחשבות הטורדניות שלי, יש לי המון. וכל פעם נושא אחר מטריד אותי לפעמיים זה מגיע לחרדות (אני מנסה להרגיע את עצמי) המון מחשבות טורדניות לא בהכרח רק בנושא הזה לפעמיים זה מרגיש גדול עליי ולפעמיים אני דוחה את הללכת לטיפול מוממלץ לי בכל זאת ללכת לטיפול?

זו בסופו של דבר החלטה שלך. אבל נשמע שהנושא מטריד אותך, ואם זה כך אז חבל להמשיך לסבול וחבל לא לקבל את הכלים להתמודד.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית