קריעת בגדים אובססיבית לתחושה של הקלה מלחץ\עצבים

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

16/03/2015 | 14:33 | מאת: אופיר

היי, ברצוני לקבל תשובה ולדעת איך קוראים למצב ממנו אני סובל. לצערי מחיפוש בגוגל בעברית ובאנגלית אני לא מצליח למצוא משהו שמספק לי מענה. לפני 4 וחצי שנים כאשר הייתי בדרך לסיום לימודיי באוניברסיטה הייתי תחת לחץ רב וכתגובה קרעתי בגדים ללא הפסקה. הלכתי לטיפול פסיכאטרי וטיפול אצל פסיכולוגית קוגניטיבית התנהגותית והבנתי שאני סובל מ-OCD אך מעולם לא פירטו לי לאיזו קטגוריה אני נכנס בדיוק עם אקט קריעת הבגדים. האם זה רק מלחץ? האם זה ממחשבות חודרניות? משהו אחר? בכל אופן, לפני כמה שבועות (בעודי לגמרי לא לחוץ מלימודים או עבודה, למעשה נמצא יותר בקטע של חוסר תעסוקה מאשר כל דבר אחר) - זה חזר אליי אחרי שחבר פלט משפט שנגע בנקודה רגישה ומאז אני כבר שבועיים במצב של חוסר איזון ומרגיש את עצמי מלא בעצבים מיותרים שאני מתקשה להרגיע. התגובה המיידית שלי הייתה לשבור מברשת שיניים (משהו שגם נהגתי לעשות בעבר) ולאחר מכן כבר קרעתי מספר בגדים יום אחרי יום באופן די אובססיבי (ספציפית לתחתונים). העניין הזה די מייאש לנוכח העובדה שלאחר שהקריעה נותנת הקלה מסוימת (קצרה למדי), אני מיד לאחר מכן מתמלא בחרטה שלא עוזבת אותי על המעשה שעשיתי ומתחיל לחשב בצורה אובססיבית את הנזק הכספי שגרמתי לעצמי ע"י הרס הבגדים. מחיפושים בגוגל אני לא מצליח למצוא OCD שמתקשר לקריעת בגדים. אשמח לדעת מול מה אני ניצב. אני מודע לכך שאני סובל מ-OCD מחשבות פולשניות שמתקשרות למין ואלימות ומתקשה להתמודד עם מצבי לחץ, אך אני תחת הרושם שהמצב הנוכחי בו אני שרוי נטול כל מחשבות פולשניות ואיני שרוי במצב לחץ (לפחות לא אחד כזה שבאמת אמור לגרום לי לחוסר שליטה) שיגרום לי להתפרצויות האחרונות. לא זכור לי שקראתי שקריעת בגדים ו\או הרס חפצים קשור לזה. על הדרך, ראוי לציין שאני גם סובל מסף גירוי נמוך, חרדה\דיכאון וקמצנות כרונית (נשמע משעשע, אבל אני ממש מרגיש שזה על תקן הפרעה נפשית לכל דבר - זה גורם לי להרבה חרדה ולחץ מיותר).

לקריאה נוספת והעמקה

היי אופיר לא כ"כ הבנתי את שאלתך משום שנשמע שקיבלת כבר הגדרה ואבחנה למצבך שהיא: ocd נראה לי שהרבה יותר חשוב מההגדרה זה הטיפול במה שקורה לך. לא חשוב מה הביא למצב או אלו תוצאות גוגל יעלה או לא מה שחשוב זה לטפל כפי שטיפלת אז, לגשת לפסיכיאטר וכן למטפלת שטיפלה בך באופן קוגנטיבי התנהגותי ולשוב לטיפול משום שאני בטוחה שכרגע אתה מאד סובל וחבל... ליאת

23/03/2015 | 16:35 | מאת: אופיר

היא לדעת באיזה סוג של OCD מדובר או מה בדיוק ההפרעה הנפשית שגורמת לי להגיב ככה במצבים כאלה ואחרים. מחיפושים לא מצאתי שום דבר על קריעת בגדים בשביל להקל על עצבים\מצבי לחץ ולכן אני מעוניין לדעת האם יש עוד שסובלים מתגובה שכזו. נכון לרגע זה אני דווקא לא סובל, ב-5 הימים האחרונים אני יכול לומר שפשוט נרגעתי בכוחות עצמי. אגב, טיפול קוגנטיבי לא אמור להיות משהו חד פעמי?

מנהל פורום פסיכותרפיה