בושה חזקה בטיפול שנמשכת הרבה שנים

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

21/12/2017 | 22:10 | מאת: טלי

שלום. אני כבר 15 שנה בטיפול עקב דיכאון שהיה לי ועוד... הייתי אצל 7 מטפלות וכעת התחלתי אצל מטפלת שמינית. אצל המטפלת הרביעית הייתי עשר שנים והיא הצילה את חיי ועזרה לי בנושאים נורא קשים!! רק בדבר אחד היא לא הצליחה - בבושה שהרגשתי בטיפול. בושה איומה שהרגשתי אצל כל המטפלות (כולל אצלה), בושה שגרמה לי לא להסתכל על המטפלות כל השנים האלה!!! 15 שנים שאני לא מישירה מבט ויושבת עם ראש מורכן וסובלת מכאבי צוואר וכאבי שרירים בכל הגוף מרוב כיווץ... הבושה הזאת גם גורמת לי לדבר מעט ובקושי רב. כעת, כשהתחלתי ללכת לטיפול חדש המצב חוזר על עצמו, למרות שכל פעם אני חושבת לעצמי: "אולי עם המטפלת הזאת זה יהיה שונה". יש לי עדיין נושאים דחופים לעבוד עליהם אך אני מצליחה כל כך לדבר בטיפול בגלל הבושה הזאת וכבר איני יודעת מה לעשות!!!!! חשוב לי לציין שאמנם אני סובלת מחרדה חברתית, אך החרדה בטיפול שונה מאוד וחזקה הרבה יותר. אשמח מאוד לקבל עזרה (:

לקריאה נוספת והעמקה

היי טלי מרגישה שעצם הכתיבה היא אולי אמירה על מוכנות שמתקרבת לדבר על הבושה ועל החרדה. לא בושה להרגיש בושה :) המוני אנשים חשים בבושה במצבים שונים או מבוכה או חרדה חברתית כפי שכתבת זה לא עושה אותם לפחות "טובים". אולי אפשר להתחיל בלדבר איתה על בושה בכלל ואיפה היא פוגשת אותך ואז להגיע מתוך כך גם למפגש ביניכן? ליאת

08/01/2018 | 21:08 | מאת: טלי

ליאת, תודה רבה על התשובה. בוודאי שדיברנו כל השנים על הבושה! זה היה נושא מאוד מרכזי וכלום לא עזר! מטפלות מאוד טובות לא הצליחו לעזור לי. מה לעשות????

מנהל פורום פסיכותרפיה