רצפת האגן ופעילות כושר.

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

03/09/2019 | 14:14 | מאת: לייקי

לד"ר פיינר הנכבד שלום רב! בת 49 ללא לידות ובמשקל תקין בסך הכל, ולכאורה ללא צניחה או בעיות מיוחדות כלשהן ברגע זה, אולי יותר בעיות של דחיפות ותכיפות ולפעמים דליפה מועטה במאמץ. לכאורה, עודף משקל מגביר את הגרביטציה וממילא את צניחת אברי האגן, לחץ על השלפוחית וכל הבעיות הכרוכות בזה. פעילויות הכושר הזמינות לי ושאני מתמידה בהן, הן פילאטיס ואירובי-אינטרוולים. הבעיה ששמעתי ששתיהן לא מומלצות, מפני שפילאטיס כולל הרבה תרגילי בטן וכיווצים שמגבירים את הלחץ התוך בטני וממילא עלולות להחמיר אפילו יותר את כל הבעיות של דחיפות ותכיפות וכו'.... ואירובי - אינטרוולים כולל המון תרגילי קפיצות שמגבירות את הגרביטציה וממילא עלולות להביא לידי צניחת אברי האגן, דליפות ולהחמיר את הדחיפות ותכיפות... אשמח לשמוע את חוות דעתכם בעניין. בתודה מראש ובברכה!

לקריאה נוספת והעמקה
03/09/2019 | 22:10 | מאת: לייקי

האם גם נשיאת משאות סבירים כמו מוצרי מזון מקניה מרוכזת בסופר - למשל, שקית עמוסה בפירות או ירקות ועוד.. תורמת לזה? האם הדרך למנוע את הנזקים מהפעולות האלה של כושר ונשיאת משאות היא כיווץ בנעילה כמו שממליצות פיזיותרפיסטיות לעשות לפני שיעול והרמת משאות? ואולי גם הכנסת שרירי הבטן פנימה כמו שממליצים בכל פעילות כדי לפזר את העומס שלא יוטל רק על עמוד השדרה, דבר שיחזק גם את שרירי הבטן וכו'... בתודה מראש!

לייקי שלום, עודף משקל ופעילות גופנים אינם מהווים גורמי סיכון לתכיפות ודחיפות במתן השתן. אלה נובעים בעיקר מפעילות יתר של השלפוחית ופחות מריפיון וחולשה. ככלל טוב להיות פעילה גופנית ופילאטיס זה בסדר. מומלץ ליידע את המדריכה על בעייתך על מנת שתכווין אותך יותר באופן ספיציפי. כמו כן לא הייתי נמנע מאירובי רק כדי למנוע צניחת אברי האגן אם כיום לא קיימת צניחה. הרעיון הוא לטפל בבעיות שיש ולהמשיך להיות פעילה גופנית על מנת לנהל אורח חיים בריא. בברכה, דר' בני פיינר, מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן