דלקת מפרקים שגרונית לאחר לידה

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

29/10/2018 | 10:49 | מאת: רינת

שלום, אני שמונה שבועות אחרי לידה. החל משבוע 36 בהריון התחיל לי קישיון בוקר של מספר דקות שחלף שישה שבועות לאחר הלידה. אין לי כאבי פרקים, ובבדיקות שעשיתי כל המדדים הרלוונטיים יצאו תקינים (בין השאר RF, ANA וגם הלופוס). בבדיקה אצל רופאה גניקולוגית היא מצאה פצעים/שלפוחיות שמטוש שנשלח שלל סיבה זיהומית להם. לדברי הרופאה, זה נראה כמו נגעים/נודולות ממקור ראומטולוגי. השאלה שלי היא: האם ייתכן שלמרות שכל הבדיקות חזרו שליליות וקישיון הבוקר חלף אני סובלת מדלקת מפרקים שגרונית? האם ייתכן שמדובר במחלה ראומטולוגית אחרת? כמו כן, במידה וכן מדובר בדלקת מפרקים שגרונית - האם יש דרך לטפל בזה (כלומר, חוץ מבמחלה - ספציפית בפצעים הללו)? זה שורף מאד במתן שתן, וכמובן שמונע ממני לקיים יחסי מין. אני ממש מודאגת והתור שלי לרופא ראומטולוג עוד הרבה זמן. אשמח לקבל תשובה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
29/10/2018 | 10:57 | מאת: רינת

האם יכול להיות שזה בכצ'ט? אין לי אפטות בפה וגם הפצעים האלה לא נראים כמו אפטות. זה נראה יותר שלפוחית/יבלת ובלי נוזל.

שלום תופעות דלקתיות עשויות להתפרץ לאחר לידה. נגעים באיבר המין יתכנו במצבים דלקתיים מאד ספציפיים . דווקא דלקת מפרקים שגרונית אינה גורמת לנגעים כאלה. מציע לפנות לראומטולוג עם בדיקה של מדדי דלקת ודו"ח של הגניקולוג.

שלום בכצט בהחלט יכול לגרום לנגעים באיבר המין ולכאב מפרקים. אכן גורם יותר לכיבים משלפוחיות לכן אין בטחון כלל שמדובר בתופעה זו או שיש קשר בין כאב המפרקים לתופעה הגניקולוגית

29/10/2018 | 16:57 | מאת: רינת

מדדי הדלקת יצאו תקינים (רופאת המשפחה שלחה אותי לכל בדיקות הדם הרלוונטיות והכל יצא תקין). האם יש לך השערה איזו מחלה יכולה לגרום לנגעים כאלה ואיזה טיפול מוצע? אני ממש מודאגת שזה כבר לא יעבור לעולם. תודה רבה על התשובות.

שלום לצערי ללא תשאול פרטני שלך ובדיקה+ בדיקת גניקולוג מקבילה לא ניתן יהיה להתקדם באבחנה/טיפול

מנהל פורום דלקות מפרקים