משהו בנושא, אחרון לעת עתה..

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

06/07/2017 | 18:47 | מאת: בן40

שלום רב שוב ותודה על זמנך ועזרתך!!! כאמור קלפרוטקטין מעל ל500, אובד עצות. למען האמת יש לי גם קוליטיס וגם קרוהן, (קוליטיס-קרוהן) אך פעם לא הבנתי את העניין הזה, מה זה המושג הזה גם וגם? או שיש לי קוליטיס, שזה בדרך כלל אם אניני טועה במוקד אחד, או שיש לי קרוהן שזה יכול להיות מופשט בכמה (מהתחלה עד הסוף).. (וזה מה שיש לי לפי מיטב הבנתי, רקטום+יותר למעלה). כך שאני ממשיך עם ה-VVIOMIXX, -שלמען האמת בהתחלה עזרה לי יותר.. לכן, שואל האם ישנו לפני התחלה של טיפול בהזרקות (שממנו מאוד חושש, עקב קריאה בנושא), טיפול מונע קל יותר /טבעי יותר /ידידותי יותר, כל דבר שניתן לנסות לפני תחילת הטיפול בהזרקות -לחולה קרוהן !? שוב, תודה מקרב לב על הכוונתך ועזרתך הנדיבה!!

לקריאה נוספת והעמקה
07/07/2017 | 13:02 | מאת: ד"ר לב ליכטנשטיין

״קוליטיס״ אומר (בלטינית) ״דלקת שמערבת מעי גס״ (״קולון״ = ״מעי גס״, ״איטיס״ מוסיפים על מנת לסמן דלקת). כדי לסמן מה סוג הדלקת שפגעה במעי הגס, יש צורך להוסיף שם המחלה: 1. אם זאת דלקת זהומית (חיידקית, ויראלית, טפילית) - המחלה תיקרא ״קוליטיס זהומית״ (באנגלית infectious colitis) 2. מעורבות דלקתית של מעי גס על ידי מחלה אוטואימונית בשם קרוהן נקראת ״קוליטיס של קרוהן״ (או באנגלית crohn's colitis). במַאֲמָר המֻסְגָּר, מחלת קרוהן יכולה לערב גם מעי דק - איליום לדוגמה - אז הדלקת תיקרא אילייטיס של מחלת קרוהן - crohn's ileitis; או לחלופין לערב חיבור בין איליום למעי עוור (צקום), crohn's ileo-cecitis (לרוב אומרים פשוט crohn's ileo-cecal disease). 3. מעורבות דלקתית של מעי גס על ידי מחלה אוטואימונית אחרת הנושאת שם "קוליטיס כיבית" (ulcerative colitis) נקראת ״קוליטיס כיבית״ (ulcerative colitis). מדובר במחלה ש(בדרכי העיכול לפחות) מערבת אך ורק מעי גס (אף פעם לא מעי דק), ולכן אין לה - כמו למחלת הקרוהן - שמות נוספים ("ulcerative ileitis״ וכו׳) - רק ״colitis״. כאן כנראה מקור הבלבול - כל ulcerative colitis היא colitis אך לא כל colitis היא ulcerative colitis. ואם לא מציינים את שמה המלא של המחלת ulcerative colitis או crohn's colitis אלא רק אומרים "colitis״ - זה עלול לצור בלבול בקרב חולי crohn's colitis שחושבים בטעות שסובלים משילוב מוזר בין 2 מחלות אוטואימוניות שונות - ושיש להם גם crohn's וגם ulcerative colitis באשר לשאלתך השניה - יעוץ פרטני ניתן במרפאה, ולא על דפי הפורום. מקווה שעזרתי. שבת שלום ֿ אלא רק את אנו מבדילים בין סוגים שונים של דלקת שיכולה לערב מעי גס: דלקת זהומית (קוליטיס זהומית) דלקת שנגרמת כתוצאה ממחלה בשם ״קוליטיס כיבית״ (היא גם נקראת ״קוליטיס כיבית״, או - באנגלית - ulcerative colitis) 2. דלקת של מעי גס שנגרמת כתוצאה של מעורבות של מעי גס במחלת קרוהן (״קוליטיס על ידי מחלת קרוהן, או באנגלית crohn's colitis). לא מדובר בשילוב של 2 מחלות - קוליטיס כיבית וקרוהן - באדם אחד, אלא בלבול בין שם שמסמל מעורבות של מעי גס בדלקת (colitis) משנית למחלת קרוהן - לבין שמה של מחלה אחרת (ulcerative colitis) שגם היא מערבת מעי גס (ולכן colitis היא גם חלק משמה)

07/07/2017 | 17:20 | מאת: בן40

כל הכבוד על עזרתך והשקעתך, ממש כל הכבוד, אין הרבה כמוך. אז סליחה שאני חוזר לזה, רציתי לדעת לסיכום מה יש לי בעצם "קרוהן-קולוטיס" אם הבנתי נכון, יש לי בעצם מעורבות של מעי גס ו...? ובאותה הזדמנות מה עדיף לצרוך ולאכול בקרוהן-קוליטיס מבחינת סוגי לחם, פיתות (שחורות או לבנות) דגנים וכדומה? שמתי לב שיוצא לי לאכול סומסום (לא גרוס או טחון) שנמצא נגיד על לחמניות ומאפים יש לי מה לחשוש לאכול את זה? והאם עליי לחשוש במצבי מבליעת גרעינים קטנים -נגיד של מיצי הדרים וכדומה? שוב תודה רבה על עזרתך, אין כמוך. שבת שלום ומבורך!!

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס