שאלות קשורות וחשובות

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

02/07/2017 | 15:33 | מאת: בן40

שלום רב דוקטור, ברקע קרוהן מזה כמה שנים. 1. בבדיקה אחרונה שבצעתי ברשותי קלפרוטקטין מעל ל500, האם אופיני לחולי קרוהן. 2. מה מומלץ יותר מניסיונך מהתרופות בהזרקה אשר "מרסנים" את מערכת החיסון, ומה עדיף "רגילות" או ביולוגיות. 3. קראתי פה המלצה ועדיפות לפלצבו, לעומת הפרוביוטיקה לקרוהן, אבל אני מכיר את עצמי, ואם אני יודע מלכתחילה שהתרופה היא דמה, אז פשוט היא "לא תעבוד" עליי.. מה דעתך. תודה מראש - שבוע מוצלח נפלא ובריא ככל הניתן!!

לקריאה נוספת והעמקה
03/07/2017 | 18:54 | מאת: ד"ר לב ליכטנשטיין

בבדיקה אחרונה שבצעתי ברשותי קלפרוטקטין מעל ל500 -- התוצעה מעידה על דלקת פעילה (לא ברגיעה) האם אופיני לחולי קרוהן -- דלקת פעילה אופיינית לחולי קרוהן לא מאוזנים מה מומלץ יותר מניסיונך מהתרופות בהזרקה אשר "מרסנים" את מערכת החיסון, ומה עדיף "רגילות" או ביולוגיות -- מחלת קרוהן היא לא מחלה אחד זהה בין כולם, אלא 1000 ווריאציות שונות של דלקת מעי - דלקת של כל מטופל שונה מזו של מטופל אחר. לכן, אין וגם לא יכולה להיות תרופה אחידה ״מומלצת לכולם״ קראתי פה המלצה ועדיפות לפלצבו, לעומת הפרוביוטיקה לקרוהן -- לא, זאת אי-הבנה: לא מדובר בהמלצות לקחת פלצבו - רק תואר מחקר רפואי שמסקנותיו היו שפרוביוטיקה לא רק שלא עזרה - אפילו הזיקה קצת (ולכן אלה שקיבלו פלצבו - הרגישו יותר טוב מאלה שקיבלו פרוביוטיקה)

03/07/2017 | 20:57 | מאת: בן40

שלום רב שוב דוקטור, ותודה על זמנך תגובותיך ועזרתך. רצית לחדד קצת ברשותי קלפרוטקטין מעל ל500.. הכוונה הייתה האם לא גבוה מדי, כאשר הממוצע לאדם נעמד על 50. ולי יותר מפי 10 מאדם ממוצע.. האם לא הרבה מדי? והאם אלה המספרים המקובלים לחולי דלקות כרוניות (פעילות)..? ו מה עדיף הזרקות "רגילות" או ביולוגיות לחולה קרוהן+קולוטיס "במיוחד ברקטום"?, והאם ישנה עדיפות לתרופה מסוימת קשורה, לאחר שכל התרופות הקלות (רפסאל, אסקול, פנטזה כולל פומי חוקנים ונרות כשלו)? עוד קראתי כאן בפורום זה, המלצה שלך לנסות פרוביוטיקה של VIVOMIXX כמוצא אחרון לניסיון לפני תחילת התרופות בהזרקות, אפילו הוספת שעזר למטופלים לפעמים ממש כמו התרופות הקלות הרגילות., לאומת זאת בתגובות האחרונות (אולי בעקבות מאמר חדש) רשמתה שלעתים דווקא החמירה את התלונות אצל מטופלים? לכן, האם מומלצת ו/או לא למקרים ספציפיים מסוימים?. תודה רבה על תגובתך.

04/07/2017 | 16:32 | מאת: ד"ר לב ליכטנשטיין

הכוונה הייתה האם לא גבוה מדי -- אכן גבוה מדי האם לא הרבה מדי? -- כן, הרבה מדי האם אלה המספרים המקובלים לחולי דלקות כרוניות (פעילות)..? -- לא. התוצאה מעידה על דלקת משמעותית, יש לעשות מאמץ להפסיק אותה. מה עדיף הזרקות "רגילות" או ביולוגיות לחולה קרוהן+קולוטיס "במיוחד ברקטום"? -- כל אדם/מחלה והעדיפות משלו/שלה. אין עדיפות גורפת. האם ישנה עדיפות לתרופה מסוימת -- כל אדם/מחלה והעדיפות משלו/שלה. אין עדיפות גורפת. המלצה שלך לנסות פרוביוטיקה של VIVOMIXX כמוצא אחרון לניסיון לפני תחילת התרופות בהזרקות -- לא, לא הבנת נכון. מדובר בטיפול שעשוי לעזור לחלק ממטופלים בתור תוספת, לא בתור ״המוצא האחרון לפני תחילת התרופות בהזרקות״ אפילו הוספת שעזר למטופלים לפעמים ממש כמו התרופות הקלות הרגילות -- נכון בחולי קוליטיס כיבית לאומת זאת בתגובות האחרונות רשמתה שלעתים דווקא החמירה את התלונות אצל מטופלים? -- בחולי קרוהן. שים לב, זאת לא אותה המחלה. האם מומלצת ו/או לא למקרים ספציפיים מסוימים? -- כן בחולי קוליטיס כיבית. -- לא בחולי קרוהן

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס