תרדמת שלאחר ארוע לב

דיון מתוך פורום  שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח

24/03/2012 | 21:21 | מאת: יורם

ערב טוב, לפני כשבועיים אבי עבר התקף לב במהלך עבודתו ועבר החייאה מחוץ לבית החולים. לא ידוע פרק הזמן שבו אבי היה ללא הכרה אך סביר להניח שהוא נע בין חמש לעשר דקות. אבי הגיע לבית החולים, ללא הכרה ומונשםץ בבית החולים עבר צינתור וייצוב כל המדדים ההמודינמיים. לאחר צאתו מכלל סכנת חיים, הועבר מטיפול נמרץ למחלקה פנימית כאשר הוא בתרדמת ומונשם.בסיטי מוח שנעשה לא נתגלתה אינדיקציה לפגיעה מוחית. הרופאים אומרים שסטטיסטית הסיכויים לא לטובתו. הם חוזרים וטוענים שאין דבר שאפשר לעשות כדי להוציאו מהתרדמת חוץ מלהמתין בסבלנות ולקוות שיתעורר. האם זה נכון? היש דבר שאוכל לעשותו או רופא נוסף שבו אוכל להיוועץ?

לקריאה נוספת והעמקה
24/03/2012 | 21:45 | מאת: ד"ר חן הלוי

מבלי להתייחס ספציפית למקרה של אביך, בעיקרון הדבר נכון. במצב של פגיעה מוחית לאחר החייאה צריך להמתין בסבלנות ולראות אם המח מתאושש. בדרך כלל סימני התאוששות ראשונם מופיעים בשבוע 1-3

01/04/2012 | 15:57 | מאת: יורם

שלום לדר' הלוי, זהו מצבו העדכני של אבי:זהו כבר השבוע השלישי שבו הוא מונשם (נושם לבד עם תמיכת מכונה), כאשר לאחרונה עבר טרכאוסטומיה. יציב המודינמית, קולות לב סדירים, ריאות מאווררות היטב. עצבים: אישונים מגיבים לאור, רפלקס קורנאלי תקין. חומים גבוהים תחת טיפול אנטיפירטי, פרכוסים מיוקלוניים תחת טיפול בדפלפט, התייבשות נוזלים בטיפול נוזלים לוריד ולזונדה. אבחנת הרופאים: ככל הנראה סובל מםגיעה מוחית קשהעל רקע איסכמי, הכרתית במצב וגטטיבי, אינו מגיב לגירוי קול וכאב.מוזן בזונדה. בCT מוח - ללא ממצא מיוחד למעט ארטיפקטים בגזע המוח. לא נראה דימום ע"פ ניורולוג. נראה כנזק מוחי אנוקסי ללא סימני פגיעה בגזע המוח.לא בוצעה עד עתה בדיקת EEG. היש משהו אותו ניתן לעשות? היש לקוות לשיםור במצבו תחת טיפול מסוים?

מנהלי פורום שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח