פענוח mri-אשמח לעזרה וחוות דעת.

דיון מתוך פורום  שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח

30/07/2020 | 06:39 | מאת: שי

ב4 שנים האחרונות סובלת מאיבוד ראיה בעין שמאל לכמה דקות קרה אולי פעם בשנה.בשנה האחרונה לפני כ3 חודש וחצי כשזה קרה נשאר לי כתם בשדה ראיה לאחר בירור ברופאת עיניים נאמר לי שייש לי דימום בעין..כרגע הדימום עבר והכתם גם נעלם.לאחר המקרה הזה קרה לי שוב פעמיים איבוד ראיה אך ללא כל נזק. ופער הזמנים השתנה מפעם בשנה ל3 פעמים בכמעט 4 חודש.נעשו בדיקת שדה ראיה oct דופלר קרוטיד וct ראש בתוצאות הכל תקין.מבחינת העיניים-הכל תקין.האם לפי תוצאת הmri יש ממצא שיכול להסביר ממה נגרם איבוד הראיה כל פעם מחדש? כמו כן האם ישנה אפשרות שעברתי אירוע/שבץ מוחי שפוספס? מה יכול להסביר את הדימום שקרה בעין כי לפי הרופאת עיניים-זהו אירוע חד פעמי ולא נתנה הסבר נוסף..מצורף קובץ של תוצאות mri.

לקריאה נוספת והעמקה
30/07/2020 | 06:41 | מאת: שי

במידה והקובץ לא יאושר אכתוב ידנית את התוצאות .תודה .

אובדם ראיה זמני בעין יכול בהחלט להיות קשור לשבץ מוחי ויש לבצע הערכה דחופה לאיתור מקור השבץ. דימום בעין הנלווה לכך פותח אבחנה מבדלת שונה שהיא עינית בעיקרה ויש לסור בדחיפות לרופא עיניים / נוירואופתלמולוג. בדיקת MRI יכולה לתת תמונה על נזקים מוחיים אחרים שלא היוסיטמפטומטיים ויחזקו את האבחנה של שבץ מוחי. דופלר קרוטידים תקין הוא מידענחשוב מאוד אך יש לעבור הערכה מעמיקה על ידי רופא עיניים

ראה תגובה

30/07/2020 | 06:48 | מאת: שי

האם הצלחת לצפות בקובץ של התוצאות mri או שאכתוב ידנית?תודה על המענה המהיר

30/07/2020 | 06:51 | מאת: שי

סליחה נעשתה הערכה מעמיקה כמה וכמה פעמים בתחום העיניים על ידי הרופאה בדיקת קרקעית העין תקין שדה ראיה תקין oct עיניים תקין נראה רק בתוצאות שאריות של הדימום ככה נאמר על ידי הרופאת עיניים.

30/07/2020 | 07:30 | מאת: שי

אלו התוצאות של mri להלן ממצאי בדיקת MRI של המוח כולל ארובות העיניים כולל הזרקת גדולניום הבדיקה בוצעה בשקלול 1T , 2T ,FLAIR ,DWI כולל חתכים עם דיכוי שומן לארובות. התוויה קלינית: בירור אופטמלוגי. ממצאים: מעבר קרניו צרוויקלי בגדר הנורמה. מבנה גומה אחורית תקינים. חדרי המוח, ציסטרנות וחריצים תקינים. מוקדי אות גבוה חריג זעירים ספורים בחומר הלבן העמוק והתת-קורטקלי הפרא-ונטריקולרי דו"צ, לא סימני רסטריקציה בסריקת ה-DWI. קורפוס קלוזום תקין. לאחר הזרקת גדולניום אין עדות להאדרה פתלוגית או לממצא פוקלי. אות זרימה תקין מכלי הדם התוך גולגולתיים וללא עדות לממצאים אקסטרא קרניאליים. ללא עדות להגבלה ב DWI –. גלגלי העיניים סימטרים ותקינים. עצבי הראיה סימטרים ותקינים. סינוסים קברנוזים תקינים. כיאזמה אופטית תקינה. ללא מסות או גושים ארובתיים. רירית בצקתית בסינוסים הספנואידליים. התרשמות: מוקדים בלתי ספציפיים בחומר הלבן הפרא-ונטריקולרי דו"צ - בד"כ משניים למיקרו-אנגיופתיה.

30/07/2020 | 07:54 | מאת: שי

אשמח לתגובה לפי התוצאות של הmri שכתבתי.(סליחה על ריבוי התגובות שלי אני די חוששת לאחר תגובתך.) אמקד את השאלות שלי: האם יש חשד לאירוע/שבץ מוחי? האם יש מחלה/בעיה בכלי הדם במוח? מה אומר הרירית בצקתית בסינוסים? האם אתה רואה בעיה שהינה דחופה ? או שהכל תקין ? תודה .

סריקת MRI יכולה להראות האם יש נזקים "שקטים" שיהוו עדות עקיפה לכך שהאירועים העיניים הם דמויי שבץ מוחי. אם מדובר באירועים חוזרים ועורקי הצוואר תקינים קרוב לוודאי שמדובר במיגרנה אוקולרית. בכל מקרה יש למצות את הבירור עם נוירולוג שבץ בהקדם לאחר הדמיה טובה יותר של עורקי הצוואר - CTA צוואר ומוח בהקדם

מנהלי פורום שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח