עליית דופק של 25 פעימות תחת ריטלין/אטנט

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

29/08/2019 | 10:00 | מאת: דוד נמרודי

שלום רב. אני לוקח מזה כ - 3 חודשים אטנט במינון של 20 מ"ג ביום. אני בן 38. התופעת לוואי העיקרית שאני חש מהאטנט היא עליה בקצב הלב. אני לא ממש חש את התופעה (כלומר היא לא מפריעה לי) אלא אני רואה אותה כאשר אני מודד את הדופק (אני מודד כל יום). הדופק מנוחה שלי כאשר אני לא לוקח הוא כ - 80 ותחת השפעה של אנטנט הוא עולה לאיזור ה - 100-105. כלומר עליה של 25 פעימות. לאחר מספר שעות הוא חוזר לדופק הנורמלי. לפני שהתחלתי טיפול באטנט ליתר ביטחון ביצעתי בדקית אק"ג + מאמץ + אקו + אקו במאמץ והקרידואלוג אמר לי שהכל תקין שאני יכול לקחת ריטלין/אטנט. העובדה שהדופק שלי עולה בצורה כזו קצת מטרידה אותי. התייעצתי עם הפסיכיאטר והבנתי ממנו שכל עוד זה לא מפריע לי אז אין בעיה. עפ"י מה שאני קורא באינטרנט האטנט אמור להעלות (בממוצע) את הדופק במשהו כמו 5 - 10 פעימות לדקה ואצלי זה בסביבות ה - 25 פעימות. לא כל-כך הבנתי אם הממוצעים שכתובים באינטרנט הכוונה שלהם להעלאת הדופק באופן כללי בתקופה שנוטלים אטנט רק הכוונה לזמן האטנט נמצא בגוף ומשפיע. הם (כל עוד זה לא מפריע לי) עליה של 25 פעימות בקצב הלב תחת השפעת האטנט היא תקינה ? אגב, מדדתי גם לחץ דם והלחץ דם שלי תקין לחלוטין. לא נראה שהאטנט מעלה לי את הלחץ דם. תודה רבה. דוד.

לקריאה נוספת והעמקה

תקין זה לא. מצד שני אם אתה בריא,בדיקות הלב תקינות והדופק מסתדר אחרי מספר מועט של שעות - זה לא מסוכן.

29/08/2019 | 13:42 | מאת: דוד נמרודי

היי ד"ר דן דליאן. תודה רבה על התגובה המהירה ! יש לי עוד כמה שאלות שאני מקווה שתוכל לענות לי עליהם כי מחיפוש באינטרנט ומבירור עם הפסיכיאטר לא ממש הצלחתי לקבל תשובות ואני מעריך שקרדיאולוג ידע לענות עליהם טוב יותר. אני מבין שזה לא מסוכן אבל בכל-זאת אני לא הכי אוהב את הרעיון שהדופק שלי במנוחה עולה ב - 25 פעימות כתוצאה מאדרל. שמתי לב שישנם ימים שהוא עולה בצורה כזו וימים שהוא עולה פחות (משהו כמו 10 פעימות). אני מנסה לבודד את הסיבות לכך. 1. בהנחה והכל תקין (בדיקות אק"ג, אקו לב במאמץ, אק"ג במאמץ) שעשיתי לפני חודש. האם מותר לי לבצע פעילות גופנית כאשר אני עם אדרל או שעדיף להמנע ? 2. הפסיכיאטר אמר לי שזה לא מסוכן אבל אם אני ממש ממש מוטרד הוא יכול לרשום לי חוסמי בטא שאקח יחד עם אדרל. מה דעתך על הנושא ? 3. האם יש לכם המלצות מה עלי לבדוק על מנת להבין באיזה מקרים הדופק עולה 25 פעימות ובאיזה מקרים בהרבה פחות ? (ניסיתי כבר לבדוק את הנושא של השעות שינה, תזונה לפני הנטילה של הכדור וכ'.. אבל עדיין לא ממש הצלחתי לבודד משהו). 4. האם כדאי לי לבקש לבצע בדיקת אק"ג או מאמץ כאשר אני נמצא תחת ההשפעה של האטנט או שכל עוד הבדיקות שעשיתי לפני חודש תקינות אז אין צורך ? תודה רבה. דוד.

אתה קצת מגזים בבדיקות, עשית בדיקות והכל היה בסדר, אתה יכול לעשות פעילות גופנית בלי בעיה ואגב זה יכול להוריד לך את הדופק הבסיסי. מציע שתחזור לתפקוד יום יומי רגיל עם התרופה ולא תשים לב כל כך לדופק. אני לא הייתי מתחיל בטיפול בחוסם ביתא. גם לטיפול כזה יש תופעות לואי

29/08/2019 | 14:58 | מאת: דוד

תודה רבה. הרגעת אותי ! אעשה פעילות גופנית (שעכשיו יש לי סוף סוף מוטיבציה לעשות בזכות האדרל). ארד במשקל, אכנס לכושר וכך קצב הלב בסיסי ירד (ואיתו גם מידת החרדה). תודה רבה רבה. דוד.

בכייף. בהצלחה.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים