בדיקות נוספות בן 50- בריא בדרך כלל ללא עבר לב

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

03/01/2019 | 14:38 | מאת: צבי

רגע משפחתי של אבא שנפטר בגיל צעיר ענייני לב וקריש ואירוע שהסתיים במוות. אני בתהליך הרזיה עם היסטוריית השמנה וכיום נתונים טובים של כולסטרול וטריגליצרידים בדם. עשיתי בשנת 2017 לפני כשנתיים בדיקת אקו לב - תקינה שתי בדיקות ארגומטריה במאמץ בשנת 2018 ..תקינות לא עשיתי אקו לב לאחר מאמץ ...הבנתי שרק קרדיולוג מפנה לבדיקה זו שכוללת גם את אבחון הבל במנוחה, גם את מבחן המאמץ ובמיוחד את החלק האחרון של בדיקת הלב לאחר המאמץ. האם קרדיולוג יפנה אותי לבדיקה כזו לבקשתי? מה יתרונותיה על פני כל הבדיקות שכבר ביצעתי והאם היא נחוצה לי. אני מעוניין לעשות. כמו כן הבנתי שיש בדיקת אוטרה סאונד של עורקי הצוואר גם היא לבחינת הסתיידות-כשלים באיזור זה. אותה שאלה להפניה לבדיקה זו.. ויתרונותיה והאם קרדיולוג יפנה אליה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
03/01/2019 | 14:44 | מאת: צבי

השלמת נתונים ... יש לי נטיה גנטית לקרישיות יתר בדם פקטור 6– האם בה גורם סיכון נוסף עבורי מעבר לשמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי ותזונה מיטבית וכדורים לאיזון לחץ דם ושומנים שאני נוטל בשגרה.. האם יד המלצה לבקש מהקרדיולוג בדיקות נוספות ...האם הולטר לב רלוונטי לענייננו? צנטור וירטואלי. ? בדיקה אחרת? בהנחה שאין מגבלה כספית לעניין

בגיל 50 עם הסטוריה של מחלת לב במשפחה הייתי בודק פרופיל שומנים מלא, עושה בדיקת לב במאמץ - בדיקת אקו במאמץ עדיפה על ארגומטריה. צינתור וירטואלי הוא תמיד אופציה כשיש סבירות גבוהה שהבדיקה תהיה תקינה. דופלר עורקי צוואר גם כן בדיקה טובה אבל לא הכרחית בשלב זה.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים