שומנים בדם/כבד שומני

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

19/07/2018 | 20:48 | מאת: נאסר

שלום רב, בן 40.7, סובל מעודף טריגלצירידים 385. HDL כולסטרול 36 . NON - HDL כולסטרול 210 . וכולסטרול 246. ה- A1C היה 5.9 ירד אחרי "דיאטה" וספורט ל 5.3 .וכיום כאשר המעטתי בספורט ודיאטה חזר ל 5.6 הסוכר. יצוין כי אני סובל הרבה שנים מעודף שומנים בדם הכבד שלי נצפה בבדיקת בטן עליונה ואובחן בעל שומנים רמה קלה עד בינונית . אני נוטל מתדון באופן קבוע מינון 70 MG מזה מס' שנים כמו כן מטופל בלפינור 100 MG. .אודה לך מאוד תמליץ לי מה לעשות בנדון והאם אני בסכנה. בתודה מראש, נ. סאבא

לקריאה נוספת והעמקה

אין ספק שרמות הכולסטרול שלך גבוהות ומצריכות טיפול תרופתי בכדור ממשפחת הסטטינים - סימוביל ליפיטור או סטטור. תתיעץ עם רופא המשפחה. האם אתה בסכנה ? רגעית לא, בעתיד ברור שלרמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים יש השפעה שלילית.

20/07/2018 | 23:57 | מאת: נאסר

ערב טוב ראשית מודה לך מאוד על המלצתך ובהמשך לה ברצוני לברר עוד, יצוין כי ניסיתי ליפיטור 40 אשר גרם לי לתופעות לוואי בלבול, בעיות זכרון וכו'. האם אני יכול לקבל רפאטה REPATHA במקום במידת הצורך באופן פרטי? ואו תרופה אחרת חוץ מסטטינים? והאם יש קשר בין מתדון לבין שומנים בדם? ומה הם ההשלכות של כבד שומני על רמות השומנים בדם. מודה בטרם מעשה.

אינני מכיר קשר בין מתדון ועליה בשומני הדם. באם אתה לא מסוגל ליטול מינון גבוה של סטטין שיוריד את רמות הכולסטרול ישנן שתי אופציות: מינון נמוך של סטטין כמו ליפיטור או קרסטור בשילוב עם תרופה שמונעת ספיגת כולסטרול במעי - אזטרול 10 מ"ג. אופציה שניה טיפול בזריקות נוגדן ל PCSK9 כמו רפאטה. זה אמנם לא בסל הבריאות אבל אם יש תופעות לואי קשות מסטטין והסטטין לא נסבל ניתן לקבל את הזריקה דרך הקופה בהנחה.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים