אקו-דופלר קרדיוגרפיה -בדיקה

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

10/06/2018 | 12:19 | מאת: קלילה

אמי בת 75 נוטלת תרופות לל"ד .טרום סכרת(נוטלת גלוקומין 850 מ"ג). פעילה ונמרצת בד"כ. בחודש האחרון התחילה להרגיש קוצר נשימה במנוחה במיטה ולאחר מכן דפיקות לב לא שגרתיות. בכל בוקר בשיגרת יומה מבצעת אמי הליכה קצבית למרחק 2-3 ק"מ .לאחרונה התחילה להרגיש עייפות ונשימה כבדה כבר במחצית הדרך. הופנתה לבדיקת אקו-לב . בשבוע שעבר .להלן הממצאים : 1. חדר שמאל אינו מורחב .דפנותיו בעובי תקין. התכווצותו הגלובלית מופחתת במידה קלה עד בינונית בשל היפוקניזיה ניכרת ספטלית ואינפרו-ספטלית, התכווצות שמורה אך לא ערה של יתר הדפנות. 2. מקטע פליטה מוערך כ-40% ומחושב לפי סימפסון 42%. 3. הפרעה דיאסטולית דרגה II . 4. לחץ מילוי מוגבר E/E 28 5. פרוזדור שמאלי מורחב במידה קלה. חללי הלב הימניים תקינים 23mm . מסתמים נפתחים היטב. 6. אי ספיקה מיטרלית עד בינונית 4mm vena contracta אי ספיקה טריקוספידלית מינימלית.IVC אינו מורחב. תמט נשימתי תקין. 7. לחץ ריאתי סיסטולי מוערך בגבול העליון של הנורמה 34mm HG=RAP5+29 SPAP 8. הוגדם נוזל פריקרדיאלי בכמות מיזערית /פיזיולוגית. הביקור של אמי אצל הקרדיולוג נקבע רק לעוד חודש וחצי. ואמי מאוד רוצה להבין מה עובר עליה מבחינה רפואית בבקשה אם תוכל להסביר לנו את הממצאים משמעותם ומידם החומרה של מצב הלב שלה. תודה רבה. קלילה.

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקת אקו לא תקינה. ישנה פגיעה בתפקוד החדר השמאלי, אזור בגודל בינוני שעבר כנראה אוטם ( התקף לב ), תפקוד לא תקין של אחד המסתמים שדולף בחומרה בינונית, כתוצאה מכל זה עולה הלחץ בלב השמאלי מה שגורם לאמא להתעייף במאמץ,להיות קצרת נשימה ואולי גם לדפיקות לב. קרדיולוג צריך לראות אותה לבצע מספר בדיקות משלימות ולהתחיל טיפול תרופתי.

11/06/2018 | 08:29 | מאת: קלילה

בוקר טוב לד"ר, תודה רבה על התייחסותך המהירה. האם טיפול תרופתי מתאים ישפר את המצב ויחזיר את אמא לחיים פעילים שלה ? האם הטיפול התרופתי מקטין את הסיכוי להתקף לב בעתיד ? תודה רבה קלילה

טיפול תרופתי איננו מחזיר את המצב למצב תקין , הנזק לשריר הלב לא ניתן לריפוי בתרופות אבל בהחלט ניתן לחזור לחיים פעילים . טיפול תרופתי בהחלט יכול להקטין סיכוי להתקף בעתיד.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים