בדיקות דם (חבר)

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

21/09/2011 | 07:30 | מאת: יהודה

שלום חבר בן 41 גובה 180 משקל 87 עשה בדיקות דם עקב גנטיקה במשפחה של מחלות לב כולסטרול כללי - 194 כולסטרול LDL- 118 כולסטרול HDL 37 טרגלצידים - 187 סוכר - 77 האם הבדיקות תקינות? והוא גם מעשן!! תודה

לקריאה נוספת והעמקה

יהודה שלום , הכולסטרול הרע (LDL) צריך להיות נמוך מ-160, מומלץ נמוך מ-130( אצלו 118) הכולסטרול הטוב (HDL) צריך להיות גבוה מ-40 , מומלץ מעל 60 (אצלו 37) , הטריגליצרידים צרכים להיות נמוכים מ- 150(אצלו 187) ,כולסטרול כללי צריך להיות נמוך מ-200 ( אצלו194) . מכאן שרמות הכולסטרול הכללי בגבול הנורמה אך יחד עם זאת עליו לנסות להוריד את רמות הטריגליצרידים ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב ( (HDL . רמת הסוכר תקינה . טריגליצרידים(TG) מופקים משומן המצוי במזון או נוצרים בגוף ממקורות אנרגיה אחרים כגון פחמימות .הם נעים בזרם הדם ומאוחסנים ברקמות שומן.עלייה ברמות הטריגליצרידים מקושרת לסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם. רמת טריגליצרידים גבוהה יכולה לנבוע מתזונה לקויה, תרופות מסיימות,סכרת לא מטופלת , צריכה מוגברת של אלכוהול ועוד ולעיתים נובעת מגורם תורשתי ורקע משפחתי של רמת טריגליצרידים גבוה . ניתן להוריד רמות גבוהות של טריגליצרידים על ידי שינוי באורח החיים הכולל: שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית סדירה 3-4 פעמים בשבוע (למשל הליכה/ ריצה), תזונה נכונה: הכוללת מניעה ממזונות מטוגנים, פחמימות מזוקקות ( כגון סוכר,סירופים , מיצי פירות בהם יש רמה גבוה של פרוקטוז- סוכר פירות ), חמאה, מרגרינה, מיונז, שמנת , אלכוהול ,ופחמימות פשוטות (קמח לבן למשל), והעדפת פחמימות מורכבות (לחם מקמח מלא/ שיפון, אורז מלא, פסיליום, שיבולת שועל וכו'),. וכמובן העלאת צריכת הירקות, העלים והנבטים. כמו כן, מומלץ להעשיר את התזונה במזונות המכילים אומגה 3 (אגוזי מלך, זרעי פשתן טחונים, ודגים ממעיינות קרים כמו סלמון, טונה, מקרל והליבוט). על מנת להוריד את הטריגליצרידים אני ממליצה לו ליטול אומגה 3 "950" של חברת סולגאר : - חומצת שומן מסוג אומגה 3 המסייעת לאיזון רמות הכולסטרול והטריגליצרידים וחיוניות לטיפול במחלות לב וכלי דם . אומגה 3 "950" במינון גבוה של אומגה 3 (פי 3 ממוצרי אומגה 3 אחרים): 542 מ"ג EPA ו- 408 מ"ג . הנחיות שימוש: 2 כמוסות ליום , עם הארוחה . לקריאה על אומגה 950: http://www.solgar.co.il/?CategoryID=253&ArticleID=423 פחמימות במזון יכולות להשפיע על רמת HDL. מזון המספק כמויות גדולות של פחמימות הנספגות במהירות (מזון בעל מדד גליקמי גבוה כגון לחם לבן, דברי מתיקה, מזונות המכילים סוכרים פשוטים), ומתפרקות מהר ליחידות חד סוכר כגלוקוזה, מביאים להפחתה ברמת HDL, ולעומתם פחמימות הנספגות לאיטן (מדד גליקמי נמוך כגון לחם מלא, פחמימות מורכבות) אינן מדכאות את רמת HDL. על מנת להעלות את הכולסטרול הטוב( HDL) עליו לבצע פעילות גופנית אירובית. פעילות גופנית, נמצאה בין הגורמים היחידים המסייעים להעלאת הכולסטרול הטוב. מומלצת פעילות אירובית כמו הליכה מהירה או ריצה, 4-5 פעמים בשבוע, למשך שעה בכל פעם. לכל שאלה נוספת אני ממליצה לו לפנות לקו ההדרכה בטלפון 1-800-350-333 , ימים א'-ה' בין השעות 8:30-17:30 . בברכה , איילת בש