כאב בברך, אזור הפיקה

דיון מתוך פורום  ארתרוסקופיה של הברך והירך

09/06/2019 | 00:30 | מאת: טל

שלום, שמי טל, בן 27, פעיל גופנית רוב חיי, לפני כשנה וחצי, עשיתי תרגיל מכרעים בקפיצה, נפלתי על הברך, ימין, כשהיא בכיפוף של 90 מעלות. כמה וכמה פעמים באותו הזמן. לא חשבתי לצערי לשים מזרן שירכך. - כאבים בעיקר בעלייה וירידה במדרגות, סקווט, קימה מישיבה, ובכל מצב שהברך בכיפוף ופשיטה, -בהפעלה רציונלית של השריר ללא תנועה בברך, בעיקר בכיפוף 90 מעלות( ישיבה) - כאב כרוני, שמופיע יום יום, ללא הפסקה, מתגבר, נחלש, אך ללא פתרון. - צילום ברך ו US יצאו תקינים. - MRI יצא תקין לפני חודשיים, ונכתב כי סחוס הפיקה שמור. אין בעיה ברצועות או מיניסקוס, ובכלל לסיכום, "ללא שינויים טראומתיים" כפי שנכתב. - עשיתי פיזיותרפיה מספר פעמים, בפרטי ובקופה. -הכאב נעלם ומוחלש לאחר עיסויים בעיקר בארבע ראשי, בפאסיה הצידית, בגיד מתחת לפיקה , מתיחות של ILIOPSOAS ועוד. אבל הפתרון לא מחזיק אלא זמני, והכאב שוב חוזר. אחרי מספר מומחים, שחלק טען שאין בעיה ומומלץ לעשות ארטרוסקופיה כדי לקרות מבפנים, וחלק טען כי יש נזק לסחוס. אני אובד עצות, האם כשיש נזק לסחוס רואים בMRI? פרופסור אהוד ראט אמר שיש ורואים בבדיקה, מומחים אחרים, כולל סיכום הבדיקה מהמכון טוענים חד משמעית שלא. האם כדאי במצב זה לעשות ארטרוסקופיה כדי לברר מה הגורם לכאב? האם יש משהו נוסף שיכול לתת לי כיוון, או לפחות לבדוק? תודה רבה רבה לך. טל.

לקריאה נוספת והעמקה
10/06/2019 | 06:07 | מאת: ד״ר אייל גנסין

שלום רב הכאבים שאתה מתאר מקורם בפיקה. בהחלט בבדיקת MRI ניתן לראות נזק סחוסי היכול לגרום לכאבים חוזרים ונישנים. חשוב להדגיש כי MRI הוא בעל אחוזי זיהוי גבוהים מאוד אך לא 100% ולכן לצורך אבחנה ישנה אפשרות לעשות ארטרוסקופיה אבחנתית על מנת לאמוד את הפגיעה בסחוס (אם בכלל). היתרון בארטרוסקופיה הינה שזוהי פעולה מינימלית אך כמו כל ניתוח לא חפה מסיבוכים (מינימליים ביותר). בסופו של דבר באם זה מפריע לך מאוד לאיכות החיים יש לשקול פעולה זאת על מנת לאתר את הפגיעה. בהצלחה.

13/06/2019 | 22:35 | מאת: טל

תודה לך, אך האם ישנה אפשרות לעשות ארטרוסקופיה לצורך אבחנה בלבד, ללא התערבות? בבדיקה זו ניתן לראות בוודאות האם יש נזק לסחוס? הייתי רוצה לדעת את מקור הבעיה והפתרונות המוצעים לפני ביצוע כל פעולה ללא יכולת לחזור בה.

14/06/2019 | 04:32 | מאת: ד״ר אייל גנסין

בהחלט. ניתוח כזה הינו ארטרוסקופיה אבחנתית. בדיקה זאת היא הכי מהימנה ובוודאות מראה את הנזק לסחוס.

מנהל פורום ארתרוסקופיה של הברך והירך