בן 26 סובל מדיזינס ממושך

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

17/11/2016 | 23:35 | מאת: עמרי

שלום. אני בן 26. אני סובל כבר תקופה ארוכה מסוג של דיזינס. קשה לי מאוד לתאר את התחושה, מה גם שלפעמים היא משתנה בין יום יום. בגדול : תחושה של חוסר ריכוז, סחרור, מעין שכרות קלה, לעתים אני מרגיש את זה יותר דרך העיניים (כאשר אני מזיז במהירות את המבט ממקום למקום). אין לי בעיה של יציבות ובדרך כלל זה גם לא תחושת סחרחורת (רק לפעמים אני מרגיש מעט בחילה). אני סובל מהתופעה כבר זמן רב - היא התחילה לפני כשנה כשהייתי בחו"ל ואז חשבתי שזה קשור אולי לאלכוהול,מריחואנה (השתמשתי פעמים ספורות) ואורח חיים לא בריא (תזונה ושינה לא מסודרת). התופעה הייתה יכולה להימשך כמה ימים ואז לחלוף לשבועות ואף לחודשים, והעוצמה הייתה הרבה יותר חלשה מהיום. לפני כחודשיים חלה החמרה רצינית והתחושות חזרו אלי, ומאז למעשה לא עזבו (יש ימים יותר ופחות טובים) אני סובל כל יום במידה כזאת או אחרת מהדיזינס הזה, וזה התחיל להשפיע לרעה על חיי (דכדוך,תסכול וכו) הייתי אצל רופא אא"ג שטען שזה לא ממקור וסטיבולרי והפנה אותי לנוירולוג. בנוסף עשיתי בדיקת דם לפני מספר חודשים שהייתה שגרתית. ראוי לציין שאני סובל לאחרונה (כחודשיים) מצוואר מאוד מאוד תפוס שלאחרונה הפך לבעיה בפני עצמה והתחלתי ללכת לפיזיוטרפיה. השאלות שלי הן : 1- קראתי ושמעתי שדיזינס כזה עשוי להיות ממקור צווארי. האם עליי לחכות להטבה בצוואר ולראות האם זה קשור ? איך מומלץ לבדוק האם אכן הדיזינס שלי נובע מהצוואר ? 2- האם יכול להיות שמדובר במתח/חרדה או משהו דומה ? אני לא מרגיש מתוח במיוחד (המתח המרכזי בחיי כיום היא תחושת הדיזינס) 3- איזה עוד כיוונים כדאי לבדוק ? אני סטודנט בשנה א' להנדסה ולא פשוט לשלב את כל הבדיקות הרפואיות מבחינת הזמן והכסף ולכן אני מתקשה להבין איך עלי לפעול כרגע. הייתי רוצה לשמוע המלצה של מה כדאי לי לבדוק קודם כל, מה לשלול, ולשמוע מה דעתכם. אני חייב להיפטר מהבעיה הזו בכל מחיר תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
21/11/2016 | 20:24 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום עומרי התשובה לשתי השאלות הראשונות שלך היא - כן. כדאי להבדק ע"י אורתופד מומחה לעמוד שדרה. וכן לבדוק אפשרות לאבחן ולפי הצורך לטפל במתח וחרדה. מומלץ לשקול לבצע גם בדיקות דם יותר מורחבות כמו ויטמין B12 , חומצה פולית ומערכת אימונולוגית כן מומלץ לבדוק תפקודי בלוטת התריס אם יש תגובתיות יתר של הפרשת אינזולין כדאי לבצע גם העמסת סוכר. בברכה ד"ר בן דוד

06/12/2016 | 07:45 | מאת: דרור

כל הבדיקות אצל כל הרופאים לא העלו כלום הכל תקין הרופא שלח אותי לפסיכולוג שמן הסתם גם הוא לא עזר בכלום.. אין מקרה כזה בספרות הרפואית ? איך זה שאף רופא לא יודע מה לעשות עם זה כשכל כך הרבה אנשים סובלים מהבעיה הזו ?

12/03/2024 | 18:42 | מאת: אילנה

היי אשמח לשמוע איך אתה מרגיש היום והאם זה עבר לך? אני אם מרגישה אותו דבר וכבר מיואשת!! אשמח אם תדבר איתי תודה

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)