אוזניים סתומות ומצפצפות

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

04/03/2017 | 08:49 | מאת: ליאת

שלום דר',אודה לתשובתך. הבן שלי בן 30 סובל לאחרונה מאוזניים סתומות וצפצופים בהם. הכל התחיל לפני כ 7 חודשים,תחילה הופיעה לו נפיחות קטנה ליד אוזן ימין (קרוב לפנים) שהלכה וגדלה,במקביל גם לחץ באוזן ימין .רופאת א.א.ג. בדקה אותו ונתנה לו צפורל 3 פעמים ביום. כך היא כתבה"אוזניים תקינות וובר מרכזי רינה חיובי.בלוטה מובילית קטנה כ 8 מ"מ מימין מובילית.יתכן ציסטה פרהאוריקולרית שהזדהמה או בלוטה תגובתית.אף סטיה של מחיצה לשמאל מוכרת.להמשיך צפורל ולא לגעת בכלל באזור". אחרי שסיים את הצפורל,המצב לא השתפר והוא ניגש לקופת חולים ,שם הרופאה נתנה לו אוגמנטין 875 כי סברה שזאת דלקת. גם זה לא עזר והוא ניגש שוב לפרופ' מומחה א.א.ג. שכתב "קדמית לטרגוס גוש נוקשה זעיר מתחת לעור בקוטר של כ 3 מ"מ .פרט לכך הצוואר נמוש תקין ללא גושים או בלוטות מוגדלות.גם בלוטת הפרוטיס אינה מוגדלת.בבדיקה מיקרוסקופית של האוזן תעלת השמע החיצונית תקינה עם דפנות גרמיים שמורים. תופית פה ואוזן תיכונה מאווררת .פה ולוע ב.מ.פ. ממליץ לבצע סונר רקמות רכות אזור קדמית ומתחת לאוזן ימין". הבן שלי ניגש לבצע אולטראסאונד וזאת התשובה ""בבלוטת הפרוטיס הודגמו מספר בלוטות לימפה כאשר הגדולה באורך 0.65ס"מ רוחב 0.35ס"מ בעלת מבנה שמור. פרט לכך בסריקת איזורים המכוונים ללא עדות לסמני קרע גושים,הצטברות נוזל או ממצאים חריגים אחרים." מאז הוא עבר המון בדיקות כולל CT MRI שתי בדיקות שמיעה וטמפנומטריה. בבדיקה הראשונה הכל היה בנורמה,בבדיקה השנייה ירידה מזערית בשמיעה. הוא נבדק על ידי נוירולוג,רופא פה ולסת,ניסה דיקור סיני,כירופרקט. רק אוזן ימין הייתה סתומה או שהרגיש בה לחץ,אבל אוזן שמאלית הייתה בסדר. לפני כשבוע וחצי חלה בוירוס כלשהו עם חום 40 מעלות וקיבל אנטיביוטיקה דוקסילין וגם טלפסט כיוון שהופיעה לו אלרגיה בכל הגוף. יחד עם המחלה (אן בגללה?) נסתמו שתי האוזניים,כלומר הופיעו צפצופים בשתיהן ולא רק באחת. כל רופא שבודק אותו טוען שהכל בסדר ואין לו שום בעיה אבל הצפצופים שנשמעים עכשיו בשתי האוזניים גורמים לו לפגיעה באיכות החיים וחולשה. אגב,בלילה בשינה הוא לא שומע צפצופים ורק כאשר הוא ישן הוא נרגע. הוא עובד באייטק בעבודה שדורשת אחריות והתופעה הזאת מטרידה אותו מאוד ומקשה עליו להתרכז. בנוסף,לעיתים קרובות הוא מתעורר עם הרגשה שהגרון מציק לו,אבל במשך היום זה חולף ולעיתים קרובות יש לו הרגשה של אף סתום או מנוזל מבלי להיות חולה. כאשר נבדק על ידי רופא שיניים באחת הפעמים הומלץ לו על סד לילי כיוון שיש לו מנשך הפוך והוא היה חורק שיניים בלילה. הוא בריא ד'כ (בילדותו סבל מקוצר נשימה שחלף בגיל 9), הוא מתאמן בחדר כושר ואוכל אוכל בריא (בשנתיים האחרונות עבר לצמחונות). בשבוע הבא הוא אמור לעבור גם בדיקת לרינגוסקופיה. אודה מאוד לחוות דעתך,אני מאוד מודאגת בגלל מצבו שבמקום להשתפר רק הולך ומחמיר.

לקריאה נוספת והעמקה
04/03/2017 | 08:59 | מאת: ליאת

דופלר עורקי צוואר שהיה תקין וכך גם בדיקות דם.

09/03/2017 | 11:33 | מאת: ד"ר בן דוד

שלום ליאת לא נראה לי שיש קשר בין הקשרית בפרוטיס לבין תלונות הטנטון והאטימות. מכל מקום נראה לי שיש כאן תגובה קשה למטרד דבר שמאד קשור בצורת התגובה האישית הספציפית. נמצא שמטרד דומה גורם לתגובות שונות אצל אנשים בעלי צורת חשיבה שונה. המח שלנו מסתגל לכל מטרד כרוני. במצבים מסוימים לא רק שלא מסתגלים אלא נכנסים למעגל קסמים שלילי כאשר המתח מחמיר תחושת הטינטון וההפך. דווקא אנשים רבים מהתחום "המצליחני" הם הסובלים ביותר. מאחר והגישה היא להלחם במטרד הטנטון והלחץ באוזניים כפי שנלחם בכל הדרך בה הגיע להישגים. כאן זו אסטרטגיה פסולה כי נלחמים בתחנות רוח .וככל שנלחמים ולא מצליחים כדור השלג של המתח הולך וגדל . לכן האסטרטגיה הנכונה לשלוט במתח ובתשומת הלב וכן בצורת החשיבה. להפנים שסה"כ מדובר בגירוי מתון ללא כל מקור מדאיג מבחינה בריאותית ולכן אם יצליח להפסיק להקשיב לו גם המטרד ימוזער. השליטה במתח בצורת החשיבה ובתשומת הלב ניתנת לבצוע בעיקר בטיפול קוגניטיבי עם תרגול הטכניקות של הרפיה וחיזוק יכולת השליטה במיקוד תשומת הלב. מעבר לכך מומלץ חשיפה לרחש לבן (כמו גשם) חלש יותר מהטנטון בכל שעות השקט. דבר המסייע להסתגלות למטרד. בברכה ד"ר בן דוד

17/03/2017 | 12:01 | מאת: ליאת

קודם כל תודה רבה לך דר' בן דוד על תשובתך. האם יכול להיות שהצפצופים/רעשים באוזניים שלו הם כתוצאה מהוירוס שהיה לו? מה הסיכויים שהם ייעלמו ? שכחתי לציין שכאשר הוא ניגש לחדר מיון בעקבות החום הגבוה שהיה לו המליצו שיעבור ניקור מותני לשלילת דלקת קרום המוח וזה הלחיץ אותו בצורה נוראית,יותר מהחום הגבוה שהיה לו הוא היה במתח ובחרדות נוראיות כי חשש שבאמת הוא חלה בדלקת קרום המוח (הבדיקה תקינה). יומיים או פחות לאחר מכן התחילו הרעשים באוזניים. יכול להיות שהסטרס והחרדות הם שגרמו לזה?

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)