דלקת חוליות מקשחת וכאבי ראש צוואר.

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

01/06/2020 | 10:00 | מאת: לירן

בוקר טוב' לפני כחצי שנה אובחנתי עם דלקת חוליות מקשחת,לאחר שבבדיקה MRI ע. שדרה תחתון ,מצאו דלקת בחוליות עמוד שדרה. עד לא מזמן,היתה תופעה שקרתה לי במשך3 שבועות כל יום בשעות הערב-עד הבוקר : התקפים קשים של כאבי צוואר וראש תפוסים,שמשתקים את כל הגוף מטה וקשה מאוד להתכופף\או לעבור ממצב ישיבה לעמידה וקושי לשכב במיטה וכן הלאה. באחד הערבים לא עמדתי בעוצמת הכאב וניגשתי למיון. במיון סיפרתי שאני עם אבחנה של A\S לאחר תקופה של כשנה,עם כאבים באזור האגן,כתף ועמוד השדרה. אז לקחו לי דם ושלחו לסיטי ראש על מנת לשלול דברים חריגים. הסיטי ראש יצא תקין ושוחררתי אחרי כמה שעות, כשהכאב התחיל לחלוף. מדדי הדם היו: (crp 0.00-0.50 (3.5 (ESR 2-15(23 כמה שאלות ד"ר האם מדדים אלו יכולים להעיד על התקף דלקתי וכאבים?זה אכן מאשש את המחלה? האם הסימפטום שעברתי (צוואר ראש משותק כמעט וכל השלד מתקשח)הינה שכיחה בקרב חולי AS ? תודה רבה!!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום חסרים לי פרטים - גיל, מחלות ברקע, טיפול תרופתי? התופעה אינה שכיחה אבל יתכנו סימטומים נוספים. האם פנית לראומטולוג מטפל? האם הוחל טיפול תרופתי חדש? לדוגמה ממשפחת ה NSAIDS? (ארקוקסיה/אתופן וכולי)

02/06/2020 | 13:21 | מאת: לירן

גיל 34 ללא מחלות. כרגע על אוקסיקוד,התחלתי לפני 3 שבועות יומירה, וכרגע ל10 ימים גם סטרואידים בגלל כאבים קשים מעל אגן ימין כל זה לאחר שאינדוביס וכדומה לא עזרו. לפני הMRI הגעתי לראומטולוג בעקבות כאבים באגן וירך, נוקשות וכאבים בעמוד שדרה,כתף(העצם הבריח כאבה),מרפק ו2 אצבעות טיפה נפוחות. מכיוון שכרגע אין לי מזור, אותי מעניין אם האבחנה של הMRI אכן מסבירה דלקת חוליות מקשחת\מחלה ספונדילארטרופית.אולי מפספסים משהו לגבי? תודה רבה תודה על העזרה MRI: לאחר לאחר הזרקת חומר ניגוד מודגמת האדרה בגבהים S1- L3 באזור רקמות רכות פאראספינליים ממוקמים בין זיזים ספינליים אחוריים, הממצאים יכולים להתאים לתהליך דלקתי ברקמת חיבור כגון אנטזיטיס. בהסתכלות ספציפית על המרווחים הדיסקלים: L5-L4 - בלט דיסק דיפוזי קל עם מרכיב אינטרה-פורמינלי, היפרטרופיה בולטת פצטלית גורמים ללחץ על שק הדורלי ללא היצרות ספינלית או פורמינלית משמעותית. 5-S1 - בקע דיסק קטן סובארטיקולרי מימין גורם ללחץ על שורש L5 מימין, התרשמות: - ממצאים שמתאימים לדלקתיים ברקמות רכות פאראספינליות באספקט אחורי, להמשך ברור ראומטולוגי.

מנהלי פורום ראומטולוגיה