ספונדילוארתריטיס אפשרי ללא כאב רב - טיפול תרופתי או אחר

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

08/09/2018 | 20:36 | מאת: מרק

אני נמצא בחו״ל כרגע ולכן אשמח לקבל עצה כאן בהיעדר יכולת להתייעץ עם רופא ישראלי באופן אחר. מזה כשנה ויותר אני סובל מתסמינים רבים שמזכירים מאוד, מבחינה קלינית, ספונדילוארתריטיס. בדיקות הדמיה שונות ובדיקות דם, שאת כולן עשיתי לפני כחצי שנה בפעם האחרונה, היו, לכאורה, תקינות. עם זאת, מבחינה קלינית, ישנם כאבי גב תחנון באיזור מפרק העצה והכסל שנראים דלקתיים לגמרי, כאבי מפרקים שמזכירים באופיים אנטזיטיס וכן חריקות ורעשים במפרקים שונים בגוף שלא היו בעבר. הכאבים וההפרעות אינם ברמה של ליטול כדורים, אבל מורגשים היטב. למדתי המון את הנושא ולא פעם נתקלתי בהדגשת חשיבות האבחון המוקדם. עם זאת, למישהו שאמנם סובל מתסמינים שונים, אבל לא ברמה של ליטול כדורים (אנטי-דלקתיים או סולפסלזין) שיכולות להיות להם תופעות לוואי, מה חשיבות האבחון המוקדם? אם, נניח, הייתי עושה עכשיו mri מחודש והיו מוצאים שם דלקת במפרק העצה והכסל, אך הכאבים עדיין לא ברמה של ליטול כדורים, יש משהו שהייתי מונחה לעשות כחלק מהאבחון המוקדם כדי לעכב את התפתחות המחלה? האם מקובל לקחת כדורים בכל מקרה אם ישנה אבחנה של SpA ללא כאב ברמה גבוהה מספיק?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, נתאמת הטיפול היא אינדבידואלית. האם MRI הדגים דלקת במפרקים? האם יש עדות לבניית עצם בצילומים? האם יש כאבים במפרקים פריפריים? האם יש קשיון בוקר? עלייה במדדי דלקת? בדיקה חיובית ל HLA B-27? כמה זמן נמשכות התלונות? יש גורמים רבים שיש להתחשב בהם טרם החלטה על התחלת הטיפול....

09/09/2018 | 21:07 | מאת: מרק

תודה על התשובה) כאמור, כל הבדיקות היו תקינות, בהן כל בדיקות הדם, לרבות ללא ממצא דלקתי בmri מפרק העצה והכסל (היה סקלרוזיס לא משמעותי בשני צדדים) והגב התחתון. אז ועכשיו היו כאבים מסוימים מסביב לקרסוליים, מעט בכתפיים, מסביב לירכיים ובמשפעה ובברכיים, אם כי לא גדולים (משהו כמו 3-4 מ-10 ביום הכי גרוע), לרבות, בעיקר, כאבים באיזור מפרק העצה והכסל שמקרינים גם לעכוז. ואמנם, הבדיקה האחרונה היתה לפני יותר מ-6 חודשים ומאז, לכאורה, המצב לא השתנה באופן ניכר, מלבד הכאבים באיזור הSIJ. אין קישיון בוקר, אין כאבים מיוחדים בלילה. לאחר הקימה התחושה היא ממש בסדר. הכאב בגב התחתון מתגבר אחרי ישיבה או עמידה ממושכות וככלל, יותר גרוע בערב מאשר בבוקר. עם זאת, הוא משתפר עם פעילות גופנית לזמן מה. כאמור, התלונות נמשכות מעל שנה, וכאבי הגב התחתון הצטברו ליתר התופעות לפני 9 חודשים ומאז לא עוברים.

מנהלי פורום ראומטולוגיה