פענוח תשובות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מבוא לבדיקות ( מדוע הגעתי לבדיקות ) : תלונות ממושכוצ של כאבי בטן , ירידה משמעותית במשקל , שלשולים ועצירויות לסירוגין , במקביל חולשה כללית וקושי ללכת ( לאחר מחלת הנשיקה הבעיות במעיים היה קודם .) בירור העלה חשד לצליאק - סרולוגיה חיובית ב12.2013 - לא עבר ביופסיה - שמר על דיאטה ללא גלוטן כ-3 חודשים , ללא כל שיפור קליני , סרולוגיה חזרה לתקין . כעת אוכל גלוטן מעל חודש במהלך האשפוז יעוץ נרולוגי תקין- בירור מעבדתי תקין. בUS בטן נראה עיבוי דופן של מעי דק סופי. ASCA שלילי. תוצאות הבדיקה ( גסטרו ) : ושט- תקין קיבה: אודם קל של הרירית נלקחו ביופסיה ותרבית להליקובקטר ( בדיקת נשיפה שלילית ). תרסריון : בחלק 1-2 שינוי scaloping קל של הרירית נלקחו ביופסיות. תוצאות ( קולונו ) : הקולונוסקופ הוחדר עד איליום סופי המעי הנבדק : לא תקין מידת הנקיון : טובה ברקטום : רירית נודלרית , נראו נודולים רבים קטנים דחלקם העליון דלקתי , בין הנודולים רירית תקינה . שאר הקולו תקין עד לצקום . בצקום - רירית מכוסה צאוה למרות שטיפות מרובות חוזרות , ללא ניקוי מלא של האזור , הרירית נראת בצקתית ולא סדירה נלקחו ביופסיות מרובות. איליום סופי עם היפרפלזיה לימפטית - נלקחו ביופסיות חשד לדלקת כרונית. מה זה יכול להיות ? קרוהן ? צליאק ? משהו יותר חמור ?
שלום רב, מציע להמתין לתשובת הביופסיות. עד אז כל תשובה שאתן לך כעת תהיה בגדר ספקולציה בלבד.
אתה יכול לתת לי השערה ? גם אם היא רק ספקולציה ?
לא נוהג לעסוק בספקולציות או השערות אלא בעובדות בלבד.