פיסטולה עמוקה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בריא בד"כ. אובחנה אצלי פיסטולה עמוקה ללא פתח חיצוני המסתיימת 3 CM מתחת לפרוסטטה. ממה שהבנתי כיון שאין פתח חיצוני והגישה לא פשוטה אין אפשרות של חוט וכד' כמקובל במקרים של פיטולה, מה גם שהתעלה עוברת דרך חלק גדול של השריר. מה דעתך בנידון? בתודה מראש
בוקר טוב יהודה, ההגדרה של פיסטולה היא מסלול בעל 2 פתחים המחבר שני חללים זה לזה. במקרה של פיסטולה בפי הטבעת, החיבור הוא בין הרקטום לבין העור. אם אחד הפתחים חסר - כמו במקרה שלך בו אין פתח חיצוני - לא מדובר בפיסטולה אלא בתהליך שנקרא סינוס. איך אובחנה ה"פיסטולה" שלך? איזה בדיקות עברת לצורך האבחון? האם US רקטלי? MRI? או בדיקות אחרות? האם עברת קולונוסקופיה? האם היה לך אבצס בפי הטבעת? האם עברת ניתוחים באזור פי הטבעת? בכדי לחוות דעה אצטרך עוד את כל המידע הזה לפחות.
ד"ר תודה על תשובתך. הפיסטולה או הסינוס התגלו במהלך ניתוח פיסטולה שהיה לה פתח חיצוני מפריש מוגלה באיזור הדופן הפנימי של הישבן אך הפתח הפנימי לא היה עמוק ולא מעורב בשריר. ממצא זה אומת והוגדר ע"י US (ב- MRI לא ראו מספיק). מקוה שהשלמתי את החסר :) אודה על תשובתך