קולונסקפיה תחת קומאדין
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בן 51, PE לפני שנתיים מסיבה לא ברורה (DVT בעקבות פעילות ספינינג אינטנסיבית?), מטופל מאז בקומאדין. ההמטולוג נתן לי אפשרות להפסיק קומאדין (סיכון דימום ~ סיכון PE) בתנאי שאפסיק לעשות ספינינג. אז אני ממשיך לקחת. קבעתי תור קולונסקפיה לאיבחון מניעתי בעוד 5 חודשים (בילינסון). עד כמה הבדיקה מוגבלת אם אני ממשיך עם הקומאדין? אני מניח שאם ימצאו משהו אצטרך להפסיק דילול דם ולחזור על הבדיקה להוצאת הממצא החשוד. מה הסיכוי לכך? אני יכול גם לעבור לקלקסאן (עם הפסקה יום לפני הפעולה) ולחזור לקומאדין - נראה לי עדיף מסיכוי סביר שאצטרך לחכות שוב 5 חודשים ואז להפסיק דילול דם כדי להוציא ממצא חשוד. מה דעתך? תודה.
נראה לי שעשית את כל השיקולים... הסיכוי/סיכון לPE הוא קטן מאד אז אפשר גם להפסיק קומדין ל3 ימים (בהם תמנע מספינינג) ולחזור לקחת אותו למחרת הבדיקה.