סרטן העור
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לאבי בן 44 יש סרטן העור גרורתי לראש מה הסיכוים שלו לישרוד?? והאם אני בתור הבת צריכה לחשוש? אילו בדיקות צריכה לעשות חוץ מלבדוק את השומות לעיתים קרובות. אני יודעת שיש בדיקת דם לאיבחון מוטציה של גן שאחראי על התפתחות הסרטן?
לגבי הסיכויים של אביך לשרוד עליך להתיעץ (בהסכמתו של אביך- מדובר על מידע רפואי חסוי) עם האונקולוג המטפל, שלו יש את כל הנתונים העדכניים בקשר למצבו של אביך. כל בני המשפחה (הקשורים לאביך בקרבת דם) הם בעלי סיכון מוגבר ללקות במלנומה ולכן נדרשים לבדיקות תכופות (לפחות פעמיים בשנה). מומלץ לשקול ביצוע מיפוי שומות ממוחשב (ביחוד אם יש מעל 20 שומות על פני כל ל הגוף) ראי www.molemap.co.il קימות בדיקות גנטיות אולם תקפuתן אצל יהודים נמוכה מאוד (מה לעשות- אנו עם מיוחד). בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון