מודל ולוסטרל-

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

30/10/2007 | 22:08 | מאת: תמי

רציתי לדעת מהם תופעות לוואי של התרופות הנ"ל? עבור מה הם מיועדות בעיקר ובמה הם יכולות לעזור לי ????אני לוקחת כבר קלונקס כל לילה -חצי מ"ג, וכל בוקר-פאקסט 50 מ"ג כך כבר שנה וחצי במטרה למנוע התקפי חרדה ,ובכלל כטיפול לחרדה ,דיכאון,ו-OCD.בנוסף אני במצב של בעיות שינה-עד חוסר שינה מוחלט ולמרות שעייפה מאוד וזקוקה לשינה ,לא מצליחה לישון בלילות וערה לחלוטין ורק בשעות שבע או שמונה בבוקר מצליחה לישון מעט עד 11-וחצי 12-וגם אז שינה לא רצופע ומלאת התעוררויות רבות כל כמה רגעים ובד"כ עם חלומות נורא מבהילים וסיוטים שגורמים לי לעיתים אףלדבר מתוך שינה או לצעוק...כך אחרי שאני קמה סוף סוף מהעינויי הקבוע הזה כל לילה אני כבר ממש מותשת ולא מצליחה לעשות כלום במשך שאר היום .אני סתם בבית ,עייפה,משועממת וגם לא מצליחה להעסיק עצמי במשהו כמו יצירה או קריאה אפילו לא הקשבה לטלויזיה מרוב עייפות וחולשה-לא בא לי כלום .אני רק רוצה לישון כבר:אם אני מתאפקת כל היום כדי לשמור את השינה ללילה -אז אני עולה לישון מותשת ועם כל זה לא נרדמת ונשארת ערה עד הבוקר ואז מעט יושנת כמו שסיפרתי קודם. ואם אני לא יכולה לחכות ללילה-אז אני לפעמים (רחוקות)נשכבת מרוב תששישות רבה במיטה וסתם מנסה רק לנוח כי אין לי כח לזוז ואפילו שהעיינים כמעט נעצמות לי אני בסופו של דבר נשארת ערה עם כמויות מטורפות של עייפות מצטברת שלא נית ן לממש!!! דבר זה גורם לי לעצבנות ולמתח,לתיסכול ולחוסר אונים. הפסיכיאטר שלי רוצה שאני יתחיל להשתמש בנוסף בתופה בשם מודל במינון של 100מ"ג ליום-לטענתו זה ירגיע את המתח הכללי וירגיע סחרחורות ואף יעזור לי בעניין השינה. האם גם אתה ד"ר חושב שאכן כדאי לי להתחיל עם המודל?? (ובמינון כזה??) זה מפחיד אותי כי ממה שהבנתי וקראתי מעט על המודל אז היא עלולה בעצמה ליגרום לסחרחורות ולחוסר שינה,אז למה הפסיכיאטר שלי ממליץ לי לוסיף אותה?? זה לא עלול להחמיר את המצב? ודבר אחר:בקשר ללוסטרל-לא ידוע לי על התרופה הזו כלום ,הפסיכאטר שלי רק הזכיר את השם הזה לרגע ונשמע מתלבט אך לא הסביר לי עלייה כלום עדיין ,אך זה נראה כאילושהוא חושב גם לוסטראל כאופצייה בתוך הטיפול(ולא ברור לי בשביל מה).האם יש לך איזה השערה למה הוא חושב על לוסטראל? במה הלוסטרל יכול לעזור לי? ומהם תופעות לוואי שלו ? ובכלל אשמח לשמוע מהי חוות דעתך האישית- על כל זה,ומה אתה היית ממליץ לי לעשות???? ד"ר אם תוכל לעזור לי בבקשה בבלגאן הזה...בכבוד רב, ובתודה רבה מראש,תמי!!!

לקריאה נוספת והעמקה
31/10/2007 | 21:40 | מאת: ד"ר עופר שמגר

תמי שלום, את באמת נשמעת מוצפת מכל מה שקורה לך. אז אנסה לעשות מעט סדר: מודאל היא תרופת הרגעה שיכולה להוריד מתח וגם לעזר בשינה. מינון של 100 מ"ג הוא ממש לא גבוה ואולי אפילו נמוך, כך שאינני רואה סיבה לחששות. לוסטראל היא תרופה נוגדת דיכאון וחרדה ממשפחת ה- SSRI, כמו סרוקסאט (פאקסט), פרוזאק וציפרמיל (רסיטל). מעבר לכך- יש אולי מקום להגדיל את מינון הקלונקס שאת נוטלת. מינון של חצי מ"ג הוא מאד מינימלי, בודאי למצב כל-כך מתוח כמו שלך. ניתן להעלות מינון קלונקס בהדרגה (עם יעוץ פסיכיאטרי) ללא חשש עד 6 מ"ג ליום, כך שאת עדיין בטווח מאד נמוך של הטיפול. אם 50 מ"ג פאקסט לא עוזרים במידה משמעותית, כדאי לשקול החלפת הטיפול, ולוסטראל היא בהחלט אחת האופציות האפשריות וההגיוניות. נשמע שסה"כ הרופא שלך פועל בכיוונים סבירים והגיוניים, ואני מקווה שכל זה גם יניב תועלת בהקדם. המון הצלחה!

04/11/2007 | 10:08 | מאת: אהבה

להתחיל טיפול גמילה מתרופות פסיכיאטריות מה יזיק לנסות?? גם כך את סובלת, למה לשלול אשפרות שאת סובלת עכשיו בעיקר מתופעות לוואי של טיפול תרופתי ארוך המערכת שלך בטח רוצה כבר לנוח אחרי כל כך הרבה התערבויות.ייתכן שזוהי הסיבה לסיוטים. חלומות קשים הם לרוב סימן שאנחנו מנסים להתנקות ממשהו מאד מעיק. למה לא לשלול את האפשרות הסבירה שהמוח מאותת לך שהוא בעומס יתר, ושהוא רוצה סוף סוף לשקם את עצמו?? מציעה לך למצוא מטפל הוליסטי טוב שילווה את הגמילה (בהשגחת פסיכיאטר מבין) עם צומות, כשצריך, ותזונה באירה (רצוי ירקות אורגניים, זאת הוצאה כספית אבל הירקות היום מאד מרוססים והשפעות הדדיות של חומרים כימיים בדם מנועות ניקוי טוב של הרעלים), את יכולה ללוות את זה בדיקור סיני, פרחי באך, רפלקסולוגיה שיאצו, וכל מה שהשוק מתברך בו היום בעולם ה"אלטרנטיבי" יש חיים גם אחרי הפסיכיאטריה, חזקי ואמצי!!

06/11/2007 | 21:41 | מאת: תמי

לדבריי. עוד לא קיבלתי הסבר כזה מעניין לגבי הסיוטים האלה...אך יש לי בעייה להפסיק עם התרופות כי אני מוכנה לזה אבל הפסכיאטר מסרב ואומר שזה ממש לא כדאי בכלל כי אז המצב שלי שוב יתדרדר ויחמיר ...לדעתו הטיפול חייב להימשך עדיין ועוד לא ידוע מתי אפשר יהיה להפסיק. אני מפחדת להיתעקש על הפסקה בתרופות כי לא רוצה לחזור למצב הגרוע שהייתי בו עד לא ממזמן...אבל אני בהחלט כבר עייפה מכל החוסר שינה המתמשך הזה..וגם מהסיווטים האלה! ושוב-אני חוזרת לבעיה נוספת שהיא הגמילה מתרופות האלו גם אמורה לעשות לי תופעות לוואי מסויימות שאני עעפה מידי מכדי לסבול אותם עכשיו(או בכלל מתישהו)... בכלל עייפה מלהמשיך לכתוב.... עייפה מהכל!!!

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה