כאבי צוואר שכמות וגב ללא אבחנה

דיון מתוך פורום  פגיעות ספורט ומפרקים

23/03/2020 | 19:45 | מאת: 22

היי, ראשית אומר שאשמח מאוד אם תקרא ותענה לי על הכל אני באמת נואש מהחיפושים. לפני כשנה וחצי החל לי כאב מטורף בכתף שלא אפשר לי להזיז אותה, היה לי ממש כאבים רציניים וקושי להרים את היד, הייתי עובד באותו זמן בעבודה קצת פיזית במלצרות תוך כדי הצבא. עברו שלושה חודשים שלא עבדתי והשתפר עם הזמן הכאב, והחלתי בבירורים עשיתי MRI כתף עם החומר ניגוד הזה שהראה שהכל תקין, עשיתי CT צוואר שהראה בלטי דיסקים אחוריים מרכזיים עם לחץ קל על השק בגובה: C4-C5, C5-C6, C6-C7. הייתי בטוח שזו הסיבה, לאחר כמה חודשים החלו לי גם כאבי ראש מאוד חזקים שברוך השם עברו ברובם אך עדיין מידי פעם ישנם זרמים ברכות וכל מיני תחושות מוזרות. ביצעתי MRI מוח שהראה שגם הכל תקין והייתי רגוע. לאחר שהשתחררתי המשיכו לי הכאבי צוואר והשכמות וביצעתי CT ראש צוואר (בניסיון לקבל בירור אולי קצת יותר ברור) והופתעתי לגלות שהכל נראה כתקין בצילום. הלכתי לאורתופד שאמר לי שמשהו לא תקין שלא יכול להיות שאני סוחב את כל הכאבים האלו ושבדיקה אחת הראתה שיש משהו והאחרות שאין. הפנה אותי למיפוי עצמות אך בגלל מצב הקורונה לא ניתנת האפשרות עכשיו, עשיתי רנטגן עמוד שדרה צווארי ועמוד שדרה גבי וגם שניהם מראים שהכל תקיןןן. דוקטור הכאבים האלו הם לא סתם כאבים, היה מרגיע אותי לדעת שזה סתם בלט או פריצת דיסק, אך מדאיג אותי יותר לגלות שהכל נראה תקין. אני באמת רוצה לשמוע א. מה לדעתך עליי לעשות כדי לאבחן את זה טוב יותר? נאמר לי שיהיה קשה להשיג MRI ואני חסר אונים, וגם אם MRI אז באיזה חלק בידיוק ב. מהן האפשרויות, מה כן זה יכול להיות? לאיזה כיוון עליי ללכת? אני רק רוצה להבהיר שהכאבים כשהתחילו לי בהתחלה היו מלווים במעין כאבים בגידים בזרוע, ממש כאילו היד התנפחה והיה כאבים בזרוע כולה, זה משהו שהתעלם ממנו הרופא באבחון הראשוני שעשיתי, עכשיו שאני רואה שהסיבה פה עלולה להיות איזה מחלה מסתורית או משהו כזה אני רושם את זה שאולי זה יכול לשפוך אור ולעזור לאבחון. כאבי גב תחתון גם קיימים אך חשבתי כל הזמן שזה איזה בלט דיסק או משהו כזה ולא ייחסתי לזה חשיבות כי הם נרגעו ממזמן. המכלול של כל אלו ושל העובדה שהבדיקות תקינות מטריד אותי, אשמח אם תוכל לעזור לי דוקטור אני ממש חסר אונים כבר כלפי זה, אני בן 22 סך הכל סובל מכל כך הרבה כאבים בלי לדעת ממה זה... הבירוקרטיות רק מקשות עליי ואז אני מאבד את הסבלנות לבדוק עד שמצטבר איזה כמה ימים כואבים במיוחד..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אני מבין את סבלך. אני ממליץ לך להיבדק ע"י מומחה עמוד שדרה , לעיתים כאבים בצוואר ובגב עליון יכולים לנבוע מהמון סיבות כגון חוסר איזון של השרירים , עבודה בחוסר הרמוניה של עצמות מפרקים ושרירים. אני חושב שזו בעיקר הבעיה שלך ולא הדיסקים בצוואר. בברכה,

30/03/2020 | 11:07 | מאת: 22

תודה על תשובתך דוקטור׳ תוכל להסביר את עצמך טוב יותר? אני רוצה לציין שזה כבר שנתיים של כאבים, אני מרגיש סוג של החמרה לאחרונה.. התחלתי לעבוד כנהג של רכב רגיל לא משאית והכאבים הורגים אותי, מה שמטריד איתי שהכאבים מלווים אותי מהבוקר, נראה לך הגיוני? כאילו עצם זה שאני לא זז כגון שינה או נהיגה גורמם להתקשות הצוואר בקטע מטורף, לקחתי אתמול אתופן והרגשתי שזה מממש עזר, גרם לי לתהות לעצמי האם בגלל שזה נוגדי דלקת יכול להיות שזו דלקת מפרקים? או שהגיוני שישנה דלקת כי הבלט לוחץ על העצב? אני יודע שאתה לא יכול לאבחן ככה מהודעות אבל בכל זאת אשמח שתתן חוות דעת מה אתה חושב לגבי מה שאני תיארתי פה. מודה לך מאוד על היחס, זה ממש עוזר לקבל איזה דעה ממישהו מהתחום פשוט כי נכנסתי למעין סטרס מזה שיש משהו מסוכן..

מנהל פורום פגיעות ספורט ומפרקים