גרורות בעצמות 15 שנה אחרי הניתוח

דיון מתוך פורום  סרטן הערמונית

31/01/2013 | 15:48 | מאת: מוזס

שמי מוזס בן 86. ב1998 עברתי ניתוח סרטן ערמונית. לא קיבלתי קרינה. במשך 14 שנה הPSA היה אפסי. לא היו בדיקות נוספות חוץ מזה. ב2011 הPSA התחיל לעלות והגיע ל22. בבדיקת מיפוי עצמות גילו קליטות פתלוגיות בעצמות האגן ובעמוד השדרה. לא עשו ביופסיה. מדצמבר 2011 אני מקבל פעם ב 3 חודשים T.CASOEX 50 MG/D, LHRH SC LUCRIN 11/25 MG/3 MO וכל 28 יום קיבלתי ZOMERA. PSA נפל עד ל 0.25 מאז יולי 2012 הPSA התחיל לעלות. ביולי PSA היה 0.66 ועכשיו ב1 בינואר הגיע ל 11.39 מיפוי עצמות גילה פיזור משני נרחב בשלד, קליטות פתלוגיות חדשות וישנות גדלו בעוצמה. קליטות פתלוגיות מרובות בשלד. מעידות על התקדמות המחלה. כמה חודשים אני מקבל כדורים Heydrocartizon + Nizoral 200 mg בגלל בדיקת קריאטינין לא תקינה ביטלו את ה Zomera. באונקולוגיה של רמב"מ הציעו לי השתתפות במחקר ניסיוני של רדיום 223 כלוריד אלפארדין. יש לי ספקות גדולות אם כדאי להשתתף. מה כדאי לעשות במצבי?

לקריאה נוספת והעמקה

מוזס שלום, לפי התאור שלך, אתה סובל מסרטן ממקור ערמונית גרורתי לעצמות ועמיד לטיפול הורמונאלי. לא ציינת אם יש לך כאבים או שאיכות חייך טובה. לגבי שאלותיך, לדעתי עדיין לא מתאים שתקבל טיפול ברדיום כל עוד לא קיבלת כימותרפיה עם טקסוטר. טיפול כימי צריך להקבע במידה שיש התקדמות מחלה ויש סימפטומים. ככה שכרגע ההחלטה שצריך לקבל הינה אם להתחיל טיפול כימותרפי או להמשיך לקו נוסף של טיפול הורמונאלי כגון DES (או זייטיגה (אבירטרון) במקרה שיש לך ביטוח רפואי פרטי). מה שכן, מגיע לך החלפת טיפול תומך עצם מזומרה לXGEVA שהינו טיפול קצת יותר יעיל עם פחות תופעות לוואי ופגיעה בכליות בברכה דר ברגר

16/02/2013 | 10:38 | מאת: מוזס

לד"ר ברגר הנכבד, תרשה לי להודות לך על תשובותיך ולשאול כמה דברים שלא ברורים לי. כתבת לי שמגיע לי החלפת טיפול מZOMERA ל XGEVA. האם התרופה XGEVA נמצאת בסל התרופות (כי אין לי שום ביטוח פרטי). האם נותנים את התרופה הזו רק במקרה שקיבלתי כבר כימותרפיה? (עדיין לא עשיתי כימותרפיה). כרגע אין לי כאבים, לפעמים רק קצת מתח באגן בזמן ההליכה. הרופא חידש לי את הZOMERA כי ב אולטרסאונד מצאו שהכליות תקינות ובבדיקת הדם ה CREATININE בתוך הנורמה. האם בכל זאת כדאי להחליף את התרופה לתרופה אחרת. גם רציתי לשאול אם חייבים לעשות כימותרפיה במצבי?

מנהל פורום סרטן הערמונית