מה תפקיד משחת הקסמיאול ג'ל

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

29/12/2016 | 02:41 | מאת: גלי

שלום רב. שלום ד''ר מיכל רמון וסליחה מראש על אורך המודעה לפני כחודשיים אובחנה אצלי מחלת הפסוריאזיס במצב בינוני/קשה. המצב היה מאוד קשה מאוד. (כל הגוף כתמים אדומים דלוקים חוץ מהפנים). הרופא נתן לי כדורים מתוטרקסאט 5 כדורים בשבוע למשך 3 חודשים. טען שהמחלה אמורה לעבור או להיטיב לאחר 3 חודשים ואכן לשמחתי המצב הרבה יותר טוב כמה שאלות ברשותך: 1. השאלה הכי חשובה: כמו כן נתן לי משחת קסמיאול ג'ל. מה תפקיד משחה זו והאם עלי למרוח אותה כל יום (היא יקרה לי) ומגיעה בכמות קטנה 2. כששאלתי אותו אם הסיבה היא לחץ ענה שלא (את רוצה לומר לי שרבע מיליון האנשים שחולים בפסוריאזיס בלחץ?) לדעתי כן. אני בלחץ קשה מאוד כששיא הלחץ היה כשהמחלה פרצה. (אני נמצאת הרבה זמן בלחץ קשה בגלל הליכים משפטיים מאוד קשים) ברור לי שהמחלה פרצה בעיקר בגלל הלחץ ואולי קצת גנטיקה למרות שאין פסוריאזיס במשפחה. האם הסיבה היא אכן לחץ 3. כמו כן נתן לי כדור אוטרקס למניעת גרד (לשמחתי יש לי עכשיו ממש קצת) האם עלי לקחת רק כשמגרד או יום יום הרבה תודה גלי

לקריאה נוספת והעמקה
29/12/2016 | 20:22 | מאת: טאוב יונה

שלום רב גלי קסמיול ג'ל היא תרכובת של סטרואיד בטאמטזון יחד עם נגזרת של ויטמין D בשם קלציפוטריול. , הטיפול הינו לזמן מוגבל עד להשגת הקלה ונסיגה בסימפטומים של המחלה. ניתן לחזור על הטיפול מדי פעם לפי הוראות הרופא. פסוריאזיס היא מחלה מורכבת ועדיין רב הנסתר על הגלוי. זו מחלה גנטית אוטואימונית שיש מספר קטליזטורים להופעה שלה על פני העור , אחד מהם הוא סטרס חזק אבל יש עוד. אטרקס נוטלים לפי הצורך זהירות זו תרופה שעלולה לגרום להרדמות. על מנת למנוע גרוד והקלה רצוי מאוד למרוח קרם לחות. הגרוד נובע בד"כ מיובש בעור. אם העור מאוד יבש כדאי לעשות אמבטיות עם שמן אמבט כמו בלנאום או אמול. 20 דקות במים פושרים , אח"כ להספיג את הגוף ולא לייבש ולמרוח לחות. רצוי להשתמש בעל סבון טיפולי לעור יבש ולא בסבון. הסבון מייבש את העור. מידע נוסף על המחלה תוכלי למצוא באתר אגודת הפסוריאזיס הישראלית. www.psoriasis.org.il יש גם אתר תמיכה בחולים בפייס בשם משפחת ספחת.

30/12/2016 | 03:05 | מאת: שלום ד''ר רמון. תודה על תשובתך אך לצערי לא

ענית על שאלתי לגבי הקסמיאול ג'ל (כנראה כי התפזרתי על על כמה שאלות) אני חוזרת על שאלתי לגבי קסמיאול ג'ל: 1. האם עלי למרוח אותו כל יום. אני לא מורחת כל יום. 2. כשהעור מאוד יבש אני מורחת שמן תינוקות. האם זה בסדר. השמן נספג די מהר והוא עושה לי טוב 3. במקלחת הכתמים האדומים נעשים הרבה יותר אדומים. למה זה קורה הרבה תודה גלי

30/12/2016 | 10:57 | מאת: טאוב יונה

בקשר למינון את צריכה לקבל הוראות ברורות מהרופא. באופן כללי נהוג בתחילה למרוח כל יום, ולרדת בהדרגה לפעם ביומיים אח"כ פעם ב3 ימים וכך הלאה. העור מאדים בגלל חום המים. חיים של תא עור מהיום שהוא נוצר ועד היום שהוא נושר הם 28 ימים אצל חולה פסוריאזיס השגשוג של התאים הם בערך כל 3 ימים ולכן מצטברים תאי עור חיים זה על זה. הם יותר רגישים לחום וקור.

07/10/2018 | 00:09 | מאת: דוד

שלום ד"ר אני סובל מעל 40 שנה מ psoriais vulgris יש לי שאלה.האים הקסמיאול ג"ל מעלים את הקשקשת והאודם בעור. תודה

1.פסוריאזיס הינה מחלת עור דלקתית שבה יש פעילות יתר של מערת החיסון. לא ברור הטריגר להופעת המחלה ויתכן ולסטרס יש תפקיד מסויים. 2. ניתן למרוח קסמיול גל פעם ביום למקומות המפריעים במיוחד. לא ניתן למרוח על שטחם גדולים. 3.אטרקס ניתן להקלה בגרד, אם לא מגרדלך אין צורך.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה