עיניים יבשות ללא דמעות

דיון מתוך פורום  בריאות העין

22/11/2011 | 13:24 | מאת: לי מ

שלום, אני בת 30 וסובלת מעיניים יבשות מזה כ8 שנים. העיניים מאד יבשות, מגרדות ואדומות באופן תמידי. אני מטופלת בטיפות כגון אזולין ואופטריל שעוזרות למספר שעות עד שההשפעה פגה. בעיה נוספת שמאד מפריעה לי- שאינני יכולה כלל לבכות כבר 8 שנים!!! גם כאשר אני מרגישה צורך עז לבכות- לא יורדות לי דמעות בכלל! דבר נוסף- האישונים שלי רחבים באופן תמידי ואינם מתכווצים כלל (הכל התחיל אצלי לפני 8 שנים כאשר הייתי במצב נפשי ירוד, יחד עם בעיות בעיכול..בעיות העיכול חלפו אך לא הבעיות בעיניים) האם יש דרך לשפר את המצב? ניתוח? תרופה שיכולה לעזור ולהחזיר את הדמעות?? אסטתית מאד מפריעה לי האדמומיות בעיניים..

לקריאה נוספת והעמקה

את בהחלט מטופלת בצורה בלתי מספקת!קיימים היום תכשירי עיניים רבים ומגוונים(מלבד אלו שציינת) שנותנים מענה מצויין לבעיית עיניים יבשות. אגב,יש לבצע בדיקות מקיפות לפני קביעה שייצור הדמעות לוקה בחסר וזה יכול להיות חלק מתסמונת כללית שבה מעורבות ריריות כגון הלוע(יובש בבליעה וצורך בשיעול או סוכריות כדי להגביר את הרוק) בקיצור נדרשת אבחנה טובה יותר של הסיבה לבעייתך וקיימים אמצעי טיפול מצויינים

27/11/2011 | 13:41 | מאת: לי מ

תודה רבה על התשובה. אני אכן סובלת גם מיובש בבליעה וברוק. לאיזה רופא מומחה עליי לפנות על מנת לטפל בבעיה? קבעתי תור לרופא המתמחה בדמעות אך למי עליי לפנות על מנת לחבר את הבעיות הנ"ל לתסמונת כללית ספציפית?

מנהלי פורום בריאות העין