השתלת עדשה לתיקון ראייה

דיון מתוך פורום  בריאות העין

31/10/2020 | 14:07 | מאת: לימור לוי

שלום, אני בעלת מספרים גבוהים (בין 8 ל 99 בשתי העיניים, עם צילינדרים גבוהים (בין 3 ל 4) בשתי העיניים. לא סובלת ממחלות בעיניים, נבדקת באופן תדיר. לאחורנה אני שוקלת ניתוח השתלת עדשה לתיקון הראייה, אך חוששת שבגילי הצעיר (בת 27) זה מוקדם מידי מכוון שהבנתי שלאחר ניתוח השתלת עדשה רוב המטופלים זקוקים למשקפי קריאה. כיום אני לא משתמשת במשקפי קריאה, אלא במשקפיים לרחוק, שאני מרכיבה תמיד. לייזר היא כלל לא אופציה במספרים כמו שלי, לפי מיטב המומחים שביקרתי אצלם. האם מטופלים שעוברים ניתוח השתלת עדשה אכן זקוקים למשקפי קריאה לאחר ההשתלה? או שהכוונה לניתוחי קטרקט בעיניים? אשמח לקבל תשובה מפורטת ולהבין. תודה רבה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

לייזר יכול להיות אופציה במקרה שלך ולכן כדאי להיבדק במקום שמבצע בדיקות התאמה לכאלה ניתוחים. אופציה נוספת היא השתלת עדשה תוך עינית כמו ארטיזן או ICL שתשמור לך גם את היכולת לראות לקרוב. אם מבצעים החלפת עדשה (שזה למעשה ניתוח קטרקט) אפשר להשתיל עדשה לרחוק (טורית במקרה שלך) ומשקפי קריאה או לכוון עין אחת לקרוב ועין אחת קצת לרחוק או להשתיל עדשה מולטיפוקלית. כפי שאת מבינה יש כמה אופציות כירורגיות שונות וכדאי להתייעץ עם מנתח לגבי מה עדיף בשבילך ומה היתרונות והחסרונות של כל ניתוח בהצלחה

03/11/2020 | 09:42 | מאת: לימור לוי

תודה רבה על תשותבתך. אם ככה, יש הבדל בין ניתוח השתלת עדשה (מספר+צילינדר) לבין קטרקט בלבד. אם הבנתי אותך נכון, ניתוח השתלת עדשה לא בהכרח יחייב אותי בהרכבת משקפי קריאה לאחר מכן (כיום אני לא זקוקה למשקפי קריאה), אך ניתוח קטרקט כן. אני מבררת מכוון שבעלי המכונים השונים מבטיחים לי שניתוח השתלת עדשה (רק מספר, לא קטרקט) לא יחייב אותי בשימוש במשקפי קריאה, אך אינם מסבירים את דבריהם, ואני חוששת שמא אלו ״הבטחות באוויר״ שנועדו כדי שאסגור אצלם עיסקה. כמו כן, האם עדיף להמתין לגיל מבוגר יותר (אני בת 27 והמספר עדיין לא יציב מספיק) בניתוחים של השתלת עדשה לתיקון ראייה, לא קטרקט)? תודה רבה מראש.

מנהלי פורום בריאות העין