היפרדות זגוגית של העין

דיון מתוך פורום  בריאות העין

08/12/2018 | 21:57 | מאת: ינון

אני בן 50 עם קוצר ראיה מגיל עשר. כשלושים שנה מרכיב עדשות רכות במספר גבוה: תשע ושמונה. עד היום ללא שום בעיה רואה שש שש נמצא בביקורת שנתית בשל המספר הגבוה.תודה לאל הכל תקין כולל בדיקת רשתית לחץ תוך עיני וכו.כבר עשרות שנים שאחת לכמה זמן אני חווה סוג של סנוור ונקודות שחורות מרצדות שלימים הבנתי שמדובר בהיפרדות הזגוגית של העין תופעה מוכרת במספרים גבוהים.עד היום זה קרה לי אחת לכמה שבועות או כמה חודשים ובכל פעם הארוע נמשך מספר דקות לכל היותר עד שעה. בשבוע האחרון התופעה התגברה ומה שהשתנה שבמקום ארוע חד פעמי שעובר תוך זמן קצר אני חווה את זה הרבה שעות ביום ומתחילת השבת זה כמעט ללא הפסקה. האם זה אמור להדאיג? חשוב להדגיש שלמרות זאת הראייה שלי טובה וחדה והצלחתי בקלות לבצע כל פעילות כולל נהיגה לאילת וחזרה גם בלילה מסלול רגלי בהרי אילת קריאה וכל פעולה יומיומית ואף יותר מכך. למרות זאת זה כמובן מטריד והשאלה היא אם משך הזמן החריג צריך להדאיג.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב להפרדות זגוגית אין דרכי טיפול. י שלהיות במעקב בלבד. המח יודע לקבל את הזבובים ולמד לחיות איתם ולהתעלם מהם. בברכה, פרופ' ישראל קרמר.

21/12/2018 | 22:22 | מאת: פועה

למה בעצם אי אפשר לטפל בהיפרדות הזגוגית? אי אפשר לפחות להסית את החלקיקית שנפרדו, לצדדים? אין טיפות או חומר אחר שיכול לעזור לעניין? לאחרונה התחלתי לסבול מתופעה זו וזה מעיב על חיי מאד.

מנהלי פורום בריאות העין