גידול שפיר בגזע המוח

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

05/06/2008 | 19:41 | מאת: חיים

שלום ד"ר ! אובחן אצלי גידול שפיר "שיושב" בוריד היוגולרי מימין. בבדיקה נוירולוגית אבחנה של פגיעה בשרירי הטרפז מימין, שיתוק מיתר קולימני, לשון נוטה הצידה, ועוד. בנוסף כאבים חזקים כתוצאה מניתוח להסרת גידול שפיר בגובה C6 C7 שחזר שוב וגורם לכאבי תופת, המנוטרלים באמצעות תרופות אופיאטיות שונות. כעת הנוירולג אוסר עלי לקחת תרופות אלו מחשש שאגרום לדום נשימה. אני מתחמק מניתוח חוזר ב C7 ומפחד לנתח את הגידול במוח. הנוירולוג טוען שאני "משחק עם החיים שלי". האם יש בארץ מנתחים מנוסים דיים לנתח באיזור היוגולר פוראמן ? האם הגידול שם יכול / עלול לגרום ללחץ בגזע המוח/מרכז הנשימה ? הנוירולוג אמר רק שאני "משחק באש". אשאל שוב קצת אחרת, חלילה היה הגידול ממאיר, יש גישה בטוחה לרופאים לנתח באיזור זה ? מה הניסיון בארץ בניתוחים מסוג זה ? הסביבה הקרובה אלי מייעצת לי להינתח(אם וכאשר) אך ורק בחו"ל.סליחה על השאלה הארוכה. אני בן 57 , בריא באופן כללי למעט הבעיות כתוצאה מהגידולים. אשמח לקרוא תשובתך. חיים.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום חיים הגידול יכול במיקום זה לגרום לחץ על גזע המח. הגידול יכול במיקום זה להפריע לנשימה עי לחץ על מרכז הנשימה במח המאורך. השאלה איננה ממאירותו או שפירותו אלא האם קיים לחץ על המבנים המוחיים הסמוכים,כיוון שנזק לתפקודם יכול להגרם גם עי גידול שפיר! יש בארץ מנתחים מיומנים לניתוח האיזור הספציפי הנדון. לא ניתן להבין מפנייתך האם הגידול הצוארי זהה לזה שבפורמן הגוגולארי?מה האבחנה ההיסטולוגית?מה מידת לחצו על החוט במקום הישנות הצמיחה? לא ניתן לייעץ מעבר לאמור ללא עיון בהדמיות מהעבר ובהדמיות עתה. בברכה

12/06/2008 | 14:02 | מאת: חיים

תודה ד"ר ולד על תשובתך. הופניתי לבדיקת MRI למח + ע"ש צווארי. האם לקחת את תוצאות הבדיקה למומחה דימות ? מי בר הסמכא בפיענוח ? הנוירולוג ? המנתח הפוטנציאלי ? הרנטגנולוג ? בימים עברו הייתי מוזמן לבית חולים שם היו עושים קונסוליום ומספר רופאים כולל א.א.ג היו מטכסים עצה. היום כנראה אין כסף לאישפוזים, מסתפקים בבדיקה במרפאה, ואין מי/מה שיחבר בין כל הגורמים והממצאים במקרה המורכב שלי... אבל זה כבר לא בידך... תודה שוב ! חיים.

מנהלי פורום נוירוכירורגיה