מחלת לב ראומטית-פרפור פרוזדורים

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

25/03/2012 | 12:39 | מאת: בן מודאג

אבי יליד 1937(בן 75)נמצא במעקב וטיפול עקב מחלת לב ראומטית פרפור פרוזדורים כרוני מאז 1995. צונתר ב1/08. לאחרונה אושפז בבי"ח עם אי ספיקת לב-קוצר נשימה וגודש ראתי. באקו שבוצע ב 2/12 מפלים גבוהים יותר על המסתם המיטרלי למרות דופק 60 לדקה.כמו כן יל"ד ראתי בינוני עם לחצי ילוי גבוהים מימין.כעת יש קוצר נשימה במאמץ FC-3 בדיקה אחרונה 2/12:אקו-MVA=0.8 סמ"ר,מפל 10/23 יל"ד ראתי 44+10ממ"כ,TR+2 בהמלצות נרשם הגיע הזמן לMVR,ובאותה הזדמנות גם תיקון המסתם הטריקוספידלי-TR+2 וכן פרפור פרוזדורים. אבי נשלח פעם נוספת לצנתור לקראת ניתוח! הייתי מבקש לפשט את הממצאים עד כמה שניתן,לקבל הסבר למחלתו של אבי בצורה מופשטת וברורה יותר. בהתחשב שאבי חווה בעבר אירוע מוחי ונוטל תרופה לדילול הדם(קומדין)האם ההליך שעליו לעבור בהתחשב בגילו, יהא מסוגל לעבור ללא סיבוכים/השלכות עתידיות?כמו כן תהליך ההחלמה- האם נדרשת השגחה רפואית? אודה לך אם תכוון אותי בעניין. תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, הממצאים מצביעים על היצרות קשה של המסתם המיטרלי הגורמת לתסמינים. במצב זה הדם אינו יכול לעבור בחופשיות מהעלייה השמאלית לחדר השמאלי. לחץ גבוה בעלייה השמאלית גורם להצטברות של מיים בריאות והחדר הימני עלול להיכשל. למרות שניתוח להחלפת המסתם כרוך בסיכון לא מבוטל בגיל זה, השארת המצב כפי שהוא, כנראה מסוכן יותר. הניתוח מאפשר לרוב גם הקלה ניכרת בתסמינים ושיפור באיכות החיים. מובן שיש לשקול כל מקרה לגופו על סמך המצב הכללי, התחלואה הנלווית וחישוב הסיכון הניתוחי. תודה על פנייתך לפורום

26/03/2012 | 16:22 | מאת: בן מודאג

ד"ר ארתור הנכבד, תודה שהארת בתשובתך את עיננו. בשלב הראשון אבי אמור להגיע לבדיקות הכנה עם תוצאות בדיקות דם:ספירת דם+כימיה בסיומו יקבע מועד לצנתור לקראת ניתוח. הייתכן מצב שביצוע הצנתור ייבטל את הצורך בניתוח??אשמח אם מישהו מהמשתתפים בפורום שעבר ניתוח דומה(בכל גיל)יישתף אותנו ביום שאחרי:תקופת החלמה, השיפור שנגרם בעקבות הניתוח. בתודה מראש לכל המגיבים!

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים