נפיחות באיזור עצם הזנב

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

15/04/2019 | 20:20 | מאת: מתן

שלום אובחנתי כבעל 3 בלטי דיסק בגב תחתון לפני מספר שנים כרגע נמצא בטיול ארוך בחול כשבוע לאחר ההגעה לטיול החלה נפיחות באיזור עצם הזנב שהתגברה עד לאי יכולת לשבת על האזור. כרגע אני לא נמצא באזור בעל שירותי רפואה, עד שאגיע לאחד כזה איך אוכל לדעת האם מדובר בדלקת שהתפתחה באזור הדיסקים או שבכלל בשערה הפוכה, לא נראה לעין שיש פצע פתוח באיזור הישבן אך יש דימום קל על המגבת לאחר מקלחת.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מתן, לפי הסיפור זה דלקת של שערה הפוכה (סינוס פילונידלי). לעיתים אף נוצר אבצס ומה שאתה מתאר הוא כנראה אבצס פילונידלי. נגרם בד״כ על רקע שיערה הפוכה. אין קשר לדיסקים. זה זיהום מקומי בתת עור. בד״כ אם יש אבצס (זה נראה כמו נפיחות גדולה אדומה, רגישה מאוד) הטיפול הוא פתיחה וניקוז כירורגי. זה נעשה במוקד רפואי בהרדמה מקומית תחת תנאים נקיים וסטרילים. עושים חתך קטן בעור ומנקזים את המוגלה ושוטפים. משאירים הפצע פתוח. אני מבין שיש לך בעיה להגיע לטיפול רפואי. יכול להיות שהאבצס יגדל ובסוף יתפוצץ מעצמו. זה יהיה טוב. העיקר שיתנקז.הדימום הקל שאתה מתאר יכול להיות סימן שהוא מתחיל להתנקז החוצה. אם יש לך אנטיביוטיקה כדאי לקחת. אני מקווה שהתשובה עזרה. תרגיש חופשי לשאול עוד שאלות כאן אם צריך. בהצלחה.

16/04/2019 | 07:23 | מאת: מתן

תודה רבה על התשובה המהירה התחלתי לקחת אנטיביוטיקה אזניל (הבאתי איתי מהארץ) 2 כדורים של 250 מ"ג ביום זה טיפול הולם ? במידה וכן האם צריך לפני או אחרי אוכל ? במשך כמה ימים ? ללכת בכל זאת לנקז אותה במרפאה כשתהיה לי נגישות ?

16/04/2019 | 07:43 | מאת: מתן

**עדכון הרגשתי שיצא מעין ראש ובלחיצה עליו יצאה הפרשה מוגלתית עם דם אך מרגיש שלא נוקז לגמרי איך מתקדמים מכאן

יופי , זה מתנקז החוצה. אתה אמור להרגיש יותר טוב עכשיו. תנסה מידי פעם ללחוץ ולנקז הכל. קרוב לוודאי שהשאר יצא מעצמו בהדרגה תקפיד לשטוף המקום 3 פעמים ביום עם מים וסבון ולשמור עליו נקי. אתה יכול לשים פד גזה מעל כדי שלא תתלכלך כשיהיו הפרשות. תיקח האנטיביוטיקה ל 4 ימים. אם אזניל זה מה שיש לך זה בסדר (אם יש לך אוגמנטין עדיף, אבל ממש לא קריטי). המינון שאתה לוקח בסדר. קח שעה לפני או אחרי אוכל. בעיקרון זה אמור להשתפר ולחלוף בהדרגה. אם אתה מרגיש שזה לא חלף, עדיין נפוח, עדיין כואב, אדום, לא התנקז לחלוטין, או אם יש חום אז פנה למרפאה שכתהיה לך נגישות. בכל אופן אתה צריך לדעת שזה עלול לחזור בעתיד. פנה לכירורג כשתהיה בארץ. בהצלחה ותהנה בטיול!

16/04/2019 | 13:22 | מאת: מתן

שמח שיש אנשים כמוך בעולם בעולם שלנו תודה רבה :)

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה