ארימידקס אחרי 3 שנים טמוקסיפן

דיון מתוך פורום  סרטן השד

07/12/2017 | 15:26 | מאת: יעל

שלום, לי היו הסתיידויות שבביופסיה התגלו DCIS + מרכיב חודרני. גידולים 2,3,5, מ"מ. רגישות להורמונים + HER 2. בלוטות נקיות. עברתי מסטקטומי כי זה היה מפוזר ללא גוש. ללא הקרנות וכימו. לא רצו לתת לי ארימידקס בגלל שאין גרורות וגידולים קטנים. עכשיו אחרי 3 שנים של טמוקסיפן התחלתי ארימידקס, אבל קבלתי לא מקורי אלא אנאסטרזול. בסוף החודש אמורה לקחת אקטונל 150 מ"ג. אני עצמי נפגעת האלטרוקסין הגנרי ודי חוששת מכל תרופה גנרית. שאלות: היכן ואיך אוכל להשיג ארימידקס מקורי. יש לי אוסטיאופניה ואוסטאוארטריטיס,+ נסיגת חניכיים, לכן חוששת מאקטונל. עם כל הסיבוכים של ביפוספונטים. איך אוכל לקבל זריקות פרוליה.? האם יש הצעה לקומבינציה אחרת של טיפול. ? אני חברת קופ"ח כללית תל אביב. בת 70. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
09/12/2017 | 23:38 | מאת: ד"ר רינת ברנשטיין

ארימידקס מקורי אפשר להשיג כמעט בכל בית מרקחת, הרופא צריך לרשום במרשם "כדור מקורי של אסטרה זנקה". הקופה לרוב לא תממן את זה, אבל המחיר הוא לא בשמיים. לא חושבת שבמצב של אוסטאופניה את צריכה אקטונל, אבל אין לי את כל המידע. נסיגת חניכיים לא מסוכנת כשלוקחים ביספוספונטים, אך חשוב לשמור על הגיינת הפה, כדי להימנע מצורך בטיפולים כירורגיים. פרוליה יכולה לעשות לא פחות נזק לעצמות הלסת מביספוספונטים, ועל פניו לא נשמע לי שאת צריכה אותה. אם את רוצה בכל זאת לדעת אם כדאי או לא, ואם שווה את המחיר, תפני לאנדוקרינולוג מומחה לצפיפות עצם. יש גם אופציה להישאר עם טמוקסיפן, שישמור לך על צפיפות העצם, אבל ארימידקס נחשב לתרופה קצת יותר יעילה (אם כי השילוב של טמוקסיפן וארימידקס דומה ביעילותו לטמוקסיפן של 10 שנים).

10/12/2017 | 01:47 | מאת: יעל

תודה על תשובתך. ממנה הבנתי שיעילות טמוקסיפן 10 שנים = לשילוב של טמוקסיפן עם ארימידקס....אז למה בכ"ז ארימידקס נחשבת ליותר יעילה. ?? האם/מה הוא ההבדל בין ארימידקס מקורי לאנסטראזול ? האם פמרה יותר טובה ?? אולי במקום אקטונל שאמרת שלא צריך אקבל אקלסטה ? פעם בשנה. אמנם יש לי אוסטיאופניה אבל נפלתי לפני שנתיים והיה לי שבר בפרק כף היד . תודה רבה.

13/12/2017 | 22:44 | מאת: ד"ר רינת ברנשטיין

מספרית היתרון דומה. אין מחקרים שהשוו 10 שנים של טמוקסיפן לשילוב של טמוקסיפן עם ארימידקס או ארימידקס לבד ל-5 שנים. ההבדל בין תרופות מקור לגנריקה הוא בד"כ בחומרים הממיסים, החומר הפעיל הוא אותו חומר. פמרה לא יותר יעילה. האם אקלסטה יותר טובה מאקטונל - זה נושא שצריך להתייעץ עליו עם אנדוקרינולוג, עם כל הנתונים מול העיניים, לא אוכל לייעץ בפורום כזה וזה גם לא תחום התמחותי.

מנהל פורום סרטן השד