הסבר לפני התחלת טיפולים

דיון מתוך פורום  סרטן השד

08/10/2017 | 00:18 | מאת: ענת 26

שלום, מנסה להבין את משמעות הבדיקות וקביעת הפרוטוקול . Brca שלילי. אחרי ניתוח והוצאת הגידול ב 26/8/17. כרגע נקייה. לפני התחלת טיפולים כימו+ביולוגי+הקרנות+הורמונלי. פתולוגיה: er-neg 0.5, pr-neg, her-pos 100% Ki67-10%, Idc g2-2 אשמח לדעת ולהבין מדוע לא מספיק טיפול רק של הרספטין ( 17 טיפולים) כפי שנקבע כדי לטפל ב her החיובי ומדוע יש גם צורך בטאקסול ?? (12 טיפולים אחת לשבוע) מאוד חוששת מהכימו. רוצה להמנע מכך אם ניתן. מתוך קריאה וניסיון להבין את המידע ראיתי שיש אפשרות לקבל רק הרספטין ללא טקסול. והאם ניתן לקבל הרספטין עם התרופה Abraxane ( מודעת שהיא לא בסל הבריאות) ובכך תופעת הליווי של נשירת שיער תהיה יותר קלה? ושאלה נוספת- מה המשמעות של ההורמונים השליליים. האם זה מונע קבלת טיפול אחר? האם בגלל רצפטורים שליליים וher חיובי נקבע פרוטוקול זה. מתנצלת על כל השאלות. מנסה להבין הכל לפני תחילת הטיפול. תודה רבה ענת ק

לקריאה נוספת והעמקה
08/10/2017 | 22:43 | מאת: ד"ר רינת ברנשטיין

אכן הרבה שאלות, אונקולוג שלך אמור לענות עליהן בצורה מאוד מפורטת, מפתיע שלא נענית. אנסה לענות בקצרה - טיפול בהרצפטין לבד נבדק רק במחלה גרורתית, והיה הרבה פחות יעיל מאשר בשילוב עם כימותרפיה. אף אחד לא בדק הרצפטין לבד כטיפול מונע ולא ברור מה יעילותו בלי כימותרפיה, לכן לא הציעו לך. העובדה שהציעו רק טקסול בלי AC (טיפול הרבה יותר קשה) נובעת כנראה מגודל הגידול (אני רק מנחשת כי לא ציינת). - אברקסן לא נבדק עם הרצפטין כטיפול מונע, לכן אף אחד לא מציע - פשוט כי אין מידע. הנשירה היא הפיכה, וטקסול הוא באמת אחד הטיפולים היותר קלים שיש (ברור שעדיף בכלל לא, אבל שוב, לא בטוח שזה יעיל) - קולטני הורמונים שליליים אומרים שלא תקבלי טיפול הורמונלי מונע אחרי סיום טיפול כימי. זה לא מונע אלא מייתר אותו. לא בגללם נקבע הטיפול, אלא כנראה בגלל שלב המחלה. שיהיה בהצלחה וחג שמח!

08/10/2017 | 23:23 | מאת: ענת 26

תודה רבה לך על התשובה המפורטת! כנראה שההלם הראשוני מתחיל לעבור וכרגע כל השאלות צפות. אגש שוב לאונקולוג אך הפעם יותר מפוקסת וממוקדת. שוב, תודה!

מנהל פורום סרטן השד