טראסטוזומאב: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

טיפול בסרטן: עידן חדש בפתח?

מהפכה בטיפול בסרטן: טיפולים ביולוגיים שפוגעים במנגנוני הגידול וגם "אימונותרפיה", המפעילה את המערכת החיסון כנגד הגידול הממאיר בשנים האחרונות חלה התקדמות גדולה בטיפול במחלת הסרטן ואפילו מחלות מתקדמות וגרורתיות הופכות בהדרגה למחלות שניתן לחיות איתן עבור מספר הולך וגדל של חולים, תוך שיפור באיכות החיים והארכת תוחלת החיים. הטיפולים הביולוגים והאימונותרפיה מאפשרים טיפול מותאם אישי לחולה הסרטן הפרטני. האם הטיפול במחלת הסרטן השתנה בשנים האחרונות?בהחלט. סרטן היא מחלה ותיקה הקיימת כבר שנים רבות ובשנים האחרונות, פריצות דרך משמעותיות הובילו לחידוש הכלים הטיפוליים העומדים לרשות הרופאים הנאבקים במחלה. אפשר בהחלט לומר שאיכות הטיפול בסרטן השתפרה מאוד. ישנם סוגי סרטן רבים והרבה מאוד משתנים המשפיעים על הטיפול ולכן קשה להתייחס באופן אחיד לטיפול בכל המחלות, אולם ניתן לומר, בהכללה, כי הטיפול ברבים מסוגי הסרטן בשנים האחרונות...
ללמוד עוד על טראסטוזומאב
חדשות סרטן השד-תמונה

חדש במחקר: שעורי יוגה מסייעים בהתמודדות עם טיפולי קרינה...

מאת: בשיתוף עם...
19/10/2006
טיפול בסרטן: עידן חדש בפתח?-תמונה

מהפכה בטיפול בסרטן: טיפולים ביולוגיים שפוגעים במנגנוני...

מאת: פרופ' רענן...
26/11/2014
סרטן קיבה: טיפולים חדשניים-תמונה

שכיחות סרטן הקיבה אמנם ירדה בעשורים האחרונים, אך מדובר...

מאת: ד"ר גולדס...
03/11/2015
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לטראסטוזומאב?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

טראסטוזומאב: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

עברתי טיפולים כימוטרפי סיימתי באמצע 8/2010 בחודש 9/2010 התחלתי טיפולים ביולג\יים הרצפטין פעם ב-3 שבועות , [ נשארו לי עוד 2 טיפולים ] , וכן גם כדור טומקסיפן כל יום . במהלך הטיפולים שמנתי כ- 6 קילו , ..וזה נשאר האם הכדור משפיע על המשקל ? האם זה קשור לכדור ? תודה

גם אני רוצה לדעת האם טמוקסיפן משמין אני נוטלת מזה חודשיים ןעליתי במשקל התיאבון גבר .לי זה גרם לשיעור יתר האם זה סביר והאם אפשר לעשות הסרת שיער בלייזר

לא בהכרח.

סליחה לפרופ' אילן כהן, אך זאת התשובה הסטנדרטית המתקבלת מרופאים ואני לא מבינה על מה היא מבוססת. תחושה? מחקר? אני שומעת וקוראת בפורומים (גם בחו"ל), על מאות נשים שמתקשות להוריד במשקל בזמן נטילת טמוקסיפן. אני יכולה להעיד רק על עצמי. אני עושה כושר פי ארבע יותר מאשר לפני המחלה. יש לי משמעת עצמית ולפני הסרטן שמרתי על משקל תקין. במהלך הכימו' עליתי ששה ק"ג ומהם הצלחתי לרדת רק שניים, כבר כמעט שנה וחצי!!! הנתון היחיד שהשתנה במשוואה הוא הטמוקסיפן. זה קצת "מטריף" אותי שהתגובה של הרופאים היא שזה לא קשור. על פי מה אתם אומרים את זה? אני לא אפסיק לקחת את הכדור בשביל לרדת ארבעה ק"ג, אך הייתי רוצה את ההכרה שיש לו השפעה. כי אם זה לא הכדור, אז מה אני ועוד רבות עושות לא בסדר?

16/04/2011 | 13:21 | מאת: אסתר
מתוך פורום סרטן השד

רז יקרה, אכן.. משמין משמין.. עליתי כ-7 ק"ג מאז הטיפולים ונטילת הכדור. הרופא הכירורג אמר לי לפני שזו אחת מתופעות הלוואי. הבנתי שיש הצטברות של נוזלים אכן, ממש לא נעים. ברגע שנסיים את נטילת התרופה.. אני מקווה שנחזור לעצמינו... והעיקר... הבריאות!!!

שלום, אמי בת 73, עם סרטן שד בדרגה 3, התחילה טיפול כימי לפני ניתוח. אחרי טיפול ב AC היא התחילה עם טקסול ובנוסף הרצפטין ופרג'טה ובעקבות חום ואפילו דלקת ריאות, הרופא שלה החליט להפסיק את הטיפול בטקסול לגמרי ולהשאיר רק את ההרצפטין והפרג'טה. רצינו לדעת האם זה פוגע ביעילות של המלחמה בסרטן, כי זה שונה מהטיפול שעליו הוחלט בהתחלה... תודה

הי, אנחנו לעיתים נאלצים לשנות או להפסיק טיפול בגלל תופעות לוואי. קשה לדעת אם אצל אותה חולה ספציפית זה פוגע ביעילות, כי יכול להיות ש-AC עשה את רוב העבודה, ובגידולים עם her2 חיובי יש הרבה יותר חשיבות להרצפטין ופרג'טה מאשר לטקסול. לכן טוב שיש את האופציה של הטיפול הביולוגי, מה שלא קורה בגידולים אחרים. נשמע שבמקה שלכם אין הרבה ברירה, ועדיף לא להסתכן בגיל 73 ולא להתעקש על טיפול פחות חשוב.

האם טיפול של טקסול+הרצפטין לסרטן שד 1.7 ס"מ her2 חיובי (+3 ) , אסטרוגן (+3) עדיין אפקטיבי אם מתחילים אותו כ9-10 שבועות לאחר הניתוח? האם היעילות שלו פוחתת באופן משמעותי לעומת התחלת טיפול צצמודה יותר לזמן הניתוח? תודה

מיכאל שלום בדרך כלל הזמן המקובל להתחלת הטיפול הוא סביב 6 שבועות מהניתוח. אין נתונים סטטיסטייים על התחלת הטיפול מספר שבועות אחר כך ולכן אין תשובה לשאלתך. ייתכן שיש לכך משמעות כלשהי אך לא ניתן לעמוד אותה במספר מוחלט כלשהו כי אין נתונים שניתן להשוות בינהם.

רציתי לברר יש לי טריגליצרדים 640 לאחר 6 חודשי טיפול באזקור עלו מ367 בבדיקה מ14.2.19. אני בת מ 69 אסטמה מטופלת בסימבקורט, בספריבה. לאחר טיפול בסרטן שד עם טקסול 12 טיפולים . ושנה של הרצפטין. לוקחת בשנה האחרונה טומקסיפן. אני מקבלת כאבי בטן ויציאות כואבות. בזמן הטיפולים הטריגליצרידים עלו ל720 ולא עודכנתי (כי בדקו בדרך כלל את ערכי הנוטריפילים). קיבלתי bezafibratrate 400. שגרמו לי כאב י בטן קשים, והרופא רשם לי שוב. הרופא נתן לי spasmslgin. אפשר לקבל יעוץ תודה

הטיפול לטריגליצרידים גבוהים הוא בזפיבראט ובמידה ויש תופעות לוואי שקשורות לתרופה מומלץ להפנותך למרפאה ליפידים להתאמת טיפול אחר.