כתבתי כאן בפורום שלך גם בשמות בדויים.

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

28/05/2011 | 19:35 | מאת: חיים עיין

אם אתה זוכר, כתבתי לך שאני מגיע מבית דתי והחלטתי להוריד את הכיפה, וכן הורדתי למרות שבהרבה מקומות אני יוצא עם כיפה. אני גם סובל מחרדות חברתיות, אבל אני כבר כמה חודשים לוקח את התרופה בשם "רסיטל" הבעיה העיקרית, שהיא משפיעה מאוד על התפקוד המיני שלי, כל כך קשה לי להפגש עם בנים עד שאני רוצה להםגש עם משהו אני פשוט לא מצליח, אבל התרופה האמת עוזרת. אומרים שצריך לקחת לתקופה של שנה ואז לראות מה יקרה. האם אני כמה חודשים כל יום לוקח את התרופה וזאת התמכרות, כל הכדורים שאנחנו לוקחים זה סם! אני בכלל רוצה לסיים עם הכדור ולחזור לחיים פעילות מיניים (לא שלפני זה הייתי פעיל מינית כל כך, אם אני אפסיק לקחת את הכדור, יחזור אליי החשש מלהפגש עם גברים ולא אוכל לממש זאת בכלל. אשמח לתגובה שלך ד"ר. שיהיה שבוע טוב ומבורך.

לקריאה נוספת והעמקה
28/05/2011 | 20:02 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום חיים, זו אכן תופעת הלוואי העיקרית של המשפחה הזו של תרופות נגד דיכאון/חרדה ויש כמה אפשרויות להתמודד עם המצב שנוצר: א. לחזור לפסיכיאטר, לדווח לו על כך ולבקש לנסות תרופה אחרת. למשל, תרופות ממשפחת SNRI (מירו, אפקסור, סימבלטה ועוד) ידועות כפוגעות פחות, או לא פוגעות כלל, בתפקוד המיני. ב. להמשיך עם התרופה הזו ותוך כדי כך לעבור טיפול התנהגותי-קוגניטיבי (שהוא טיפול פסיכולוגי) להתמודדות עם חרדה חברתית. טיפול כזה ניתן ליישום בקלות רבה יותר בהשפעת התרופה ובהמשך ניתן להפחית את המינון של התרופה ולהשתמש במה שלמדת בטיפול בלי להזדקק לתרופה. ג. חלק מהמחקרים מצביע על כך שוויאגרה, שנועדה לשפר זיקפה, עוזרת גם להגברת החשק המיני ולאורגזמה. אפשר לנסות, תוך התייעצות עם הרופא המטפל, ליטול 50-100 מ"ג ויאגרה כשעתיים לפני יחסי מין צפויים. ד. שוב בהתייעצות עם הפסיכיאטר, בחלק מהתרופות ממשפחה זו (למשל, פרוזאק) לקיחת "חופשה" של יום-יומיים מהתרופה (למשל, להפסיקה בסופי שבוע כשיש סבירות גבוהה יותר ליחסי מין) יכולה להפחית את תופעת לוואי בלי לפגוע ביעילות התרופה. הייתי ממליץ על פתרון ב' כאידיאלי למצבך. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

28/05/2011 | 21:00 | מאת: חיים

מקום אחר בעולם, מכיל בעצם כמו סם, לא? יש בזה חומרים שגם הורסים את הגוף. אני לא כל כך מומחה בדבר כזה, ושלקחתי בעבר ריטלין ועכשיו רסיטל וכל הכדורים האחרים נגד חום = יש פחד של אנשים להתמכר לכדורים הללו. אשמח לחוות דעתך בנושא.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים