שיקום הפה לאזרח ותיק

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

25/03/2020 | 04:44 | מאת: אזרח_ותיק

אזרח ותיק, קצבאי, במצב של שיקום הפה, במיוחד הלסת התחתונה. מבקש לבדוק אפשרות לבצע סתימה מחומר מרוכב בשן קיצונית מחוררת, כדי להצמיד תותבת חלקית (ללסת התחתונה) לגוש השיניים הרציף (מכיל כעת 6 שיניים), כדי להגביר את יציבות התותבת בהשוואה לתותבת שלמה נשלפת ללסת התחתונה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, סתימה אמורה להחזיר את השן לצורתה ולתפקודה הקודם ולא תיצור יציבות או אחיזה טובה לתותבת בצורה משמעותית יותר מכפי שיצרה השן המקורית, אם השן נשחקה כתוצאה מוו של תותבת חלקית ניתן לעיתים לבצע כתר ולהתאימו לוו התותבת

26/03/2020 | 17:54 | מאת: אזרח_ותיק

מודה/הבנתי, אבל עדיין נראה שללסת תחתונה עדיפים תותבת חלקית+גוש השיניים הרציף בהשוואה לתותבת שלמה שהיא פחות יציבה. * דבר נוסף: החור בשן הקיצונית עמוק ועדיין ללא כאב, אבל קירות השן דקים ולכן הכרחי להימנע מקידוחים. - איזה דרכים ניצבות בפני הפציינט למנוע כאב בשן הנ"ל ואחרות בעתיד?

ברור שעדיף תותבת חלקית על תותבת שלמה ובלבד שיש שיניים שמתאימות לאחיזת התותבת החלקית, מבלי לראות צילום של השן כל מה שאענה לך יהיה לא מקצועי ולא אחראי

19/05/2020 | 12:38 | מאת: אזרח_ותיק

ושוב תודה. נראה שמדובר בצילום נשך ללסת התחתונה, וכאזרח ותיק אינני רשאי לצאת למרחב הציבורי. מצ"ב 2 צילומים, הראשון של הלסת התחתונה, והשני מצביע על השן המחוררת/קיצונית מימין. * בהנחה שאכן אני מכיר היטב את מצב השיניים שלי: יש אפשרות לחבר וו תותבת חלקית לרווח שבין השן ה 2-ה ו השלישית (3 שיניים אלה יציבות) ולהכין את החלק השמאלי (המרווח יותר בחסר שיניים) של התותבת; ובנוסף סתימה לבנה לשן המחוררת שמגלה יציבות למרות ממדי החור. * אשמח להוסיף הבהרות במידת הצורך.

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה