כאבי גב תחתון
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בת 29, בריאה. מעט עודף משקל. לפני כ 12 ימים התחילו לי כאבים בגב התחתון, ללא חבלה, עם הקרנות לישבן ולירך שמאל. ל לאחר 4 ימים פניתי לאורטופד שנתן לי הפניה ל זריקות וולטרן, ל 3 ימים. הזריקות לא עזרו. לפני שבוע פניתי לרופא משפחה שנתן לי אטופן. האטופן לא עזר... אתמול חזרתי לאורטופד ששלח אותי ל CT. היום הגעתי לאורטופד שהסתכל ואמר שיש לי כנראה קרע בשריר. וגם הסתכל בבדיקות דם שהויטמין D נמוך מאוד. נתן לי כדורי ויטמין D ואמר שזה יעבור עוד שבועיים. שאלתי- איך יכול להיות שאורטופד יכול לפענח קרע בשריר עפ"י בדיקת CT??? הרי שריר זו רקמה רכה, ורק לפי MRI אפשר לראות. ומה לשעתך, רופא נכבד, טיפול ראוי? אני סובלת נורא ללא הטבה, כאבים בהליכה, בעמידה ובישיבה ממושכת. אין כאבים כאשר אני מתכופפת, יש לציין, ואני יכולה יכולה להגיע בישיבה עם רגליים מתוחות לאצבעות הרגליים, כלומר, תנועה זו לא כואבת לי.. אנא עזרתך
תחשבי קצת מחוץ לקופסה. לא כל הפתרונות נמצאים בידי הרופאים,לצערי. יש אתר טוב שבו תמצאי הרבה תשובות: www.gavback.co.il
האורתופד לא פענח קרע בשריר בבדיקת הט"מ. הוא הסתכל על הצילומים ולא מצא דבר ולכן העלה השערה שמדובר בקרע של שריר. עובדה היא שבמרבית המקרים כשפונים אלינו עם תלונה של כאב גב תחתון איננו יודעים מהי סיבת הכאב. אנחנו יודעים מהן הסיבות האפשריות וגם יודעים שברוב המכריע של המקרים הכאב חולף מאליו ( עם טיפול או בלי טיפול) תוך 6-8 שבועות . הבעיה היא למצא אתהמקרים שבהם שי סכנה לנזק מתקדם. אלו הם המקרים שבבדיקה מגלים אצלם מה שנקרא "דגלם אדומים" וזה כולל ממצאים שיכולים להעיד על שבר של חוליה או על זיהום בעצם או בין העצמות של עמוד השדרה , גידול ונזק לשרשי עצבים . כאשר לא מוצאים כאלו עלינו להסתפק באמירה כללית ולא מחייבת . האמיר "קרע בשריר " היא מהסוג הזה למרות שלא כל כך מוצלחת בעיני
כאב גב הנובע מסיבות לא לגמרי ידועות , מהווה בעיה למטפלים בתחומי הטיפול השונים. האבחנה המדוייקת מזרזת את הפתרון אך היא קשה לאבחון. מכאן די ברור שדרך הטיפול באי אבחנת הגורם לכאב, תהיה תלויה בדרך הטיפול של המטפל. כאן נעוצה עיקר הבעיה. חיינו הפכו במהלך העשורים האחרונים לתלותיים עד כדי כך שאיננו מבחינים בעינינים פשוטים שביכולתינו לפתור ללא התערבות חיצונית. זה כמו לומר שהחופש המודרני הרחיב את מושג הטיפול לגישות רבות של טיפול רפואי, נפשי ואלטרנטיבי. לכל אחד יש מטפל, ומטופלים בגישות שונות ומשונות מספרים שהטיפול עזר להם מאוד גם אם זו לא האמת וזאת כדי לא להטיל את האחריות למצבם על עצמם. ייתכן שהסיבה שכל הטיפולים קצת עובדים, היא כי בכולם נותנים לנו דבר שאנו זקוקים לו מייד, אנחנו רוצים להיפטר מהכאב בכל מחיר. ומכאן למסקנה הגיונית: תהיה אתה המטפל של עצמך כי רק אתה מכיר את גופך ומודע למצבך 24/7/365 כלומר כל הזמן. מטפל, שזמנו קצוב כי המטופל הבא מחכה בקוצר רוח, יראה אותך , ישמע ממך ויאבחן על פי מה שתגיד לו. כאן נמצא הפתרון לשאלת האבחנה: אתה נתת בידי המטפל את ההחלטה כיצד לטפל רק על פי מה שהוא יודע. ההיגיון אינו חלק מהאבחנה. פריצת דיסק, בלט דיסק, שינויים ספונדילוטיים הם חלק מהאבחנות אך לא בהכרח הן נכונות ולכן גם הטיפול עלול לא לעזור. המסקנה: הפעל את שיקול הדעת הבריא שלך ותטפל בעצמך בכאב! ההיגיון הבריא אומר שבעת כאב גב אני צריך לשחרר את הלחץ בין החוליות ושחרור השרירים על ידי הרפייתם . כל זה עושה ביעילות ובמהירות והחשוב ביותר : הפתרון לכאב מצוי אצלך, אתה יכול לטפל בו ללא תלות חיצונית.דרך מעולה לכך היא השימוש במיטת היפוך (גב BACK) הוא החזרת האחריות למצבך הבריאותי אליך.