דלקת כרוני ערמונית - כבר 8 שנים - מחפש עזרה

דיון מתוך פורום  ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת

19/08/2010 | 15:59 | מאת: מייק

ד"ר כץ שלום, אני גבר בן 53 - בשנת 2002 אובחנתי עם CBP בעקבות בדיקת 4 כוסות בבלינסון. עברתי 17 טיפולי אנטיביוטיקה שלא הועילו - יש לי את הרשימה המלאה. מאז אני מתמודד עם חודשים ארוכים של כאבים ואי נוחות ולפעמים חודשיים שלושה שקטים. אין לי מושג מה הגורם. ב 5 השנים האחרונות אני לוקח TRAMADEX נגד כאבים. בדיקות ה TRUS וגם FLOW_RATE החזירו תשובה של "תמונה מתאימה ל CBP". בביקור האחרון שלי אצל אורולוג הרופא אמר לי להפסיק מיד עם ה TRAMADEX מכיוון שהערמונית במימוש היה בסדר. תוצאות מאוד קשות של WITHDRAWL ובנוסף חזרו הכאבים. חזרתי לקחת את ה TRAMADEX. אני נבדק פעם בשנה ל PSA - הכל תקין. לפני כחודש שמתי לב לשינוי בצורת הכאבים - במיוחד באזור ה PERINEUM וכאבים לא מפסיקים של דקירות בפתח הפין. היום הייתי אצל רופא משפחה שהזמין בדיקת PSA וגם זרע. הצד הבא - הפניה לאורולוג. אני גר באיזור הדרום הרחוק - אין מענה באילת. השפעת המחלה על חי היום יום שלי הם קשות ואני מרגיש שאין לי לאן לפנות למצוא רופא שילך יחד איתי למצוא פתרון. האם הוצאת הערמונית יפתור את הבעיה או יגרום בעיות אחרות? אין לי בעיה עם התפקוד המיני או מתן שתן - פשוט סובל מכאבים. ה TRAMADEX עוזר מאוד ואין ספק שזה מה שמאפשר לי להמשיך לנהל חיים כמעט נורמליים ולשים את הכאב הקבוע על אש קטנה יותר. אשמח לשמוע דעתך, כל טוב, מייק

לקריאה נוספת והעמקה
20/08/2010 | 10:35 | מאת: יעקב לא רופא ולא מטפל

למייק שלום. לדלקת כרונית אבקטריאלית של הערמונית אין ברפואה תרופה או טיפול.כל מחלה שמוגדרת "כרונית"היא מחלה שלא ניתן להחלים ממנה אלא לטפל בסימפטומים ולמנוע החמרה וסבל. למעשה הרופאים לא יודעים כיצד לטפל ומעדיפים לא לשמוע את התלונות והסבל שהחולים עוברים. היטיב לתאר זאת ד"ר ליאון אגולנסקי בספרו " פרוסטטה אתמול היום ומחר" (קישור מצורף להסבר שלו על פרוסטטיטיס כרונית). במחלה זו כל חולה הוא הרופא הטוב ביותר עבור עצמו. כל חולה מוצא את הדרכים הנוחות לו כדי להתמודד עם המחלה. בניתוח להסרת הערמונית יש סיכון רב באיבוד שליטה על השתן עד כדי הזדקקות לטיטולים או פגיעה בכושר המיני עד אימפוטנציה מלאה. בתקופה האחרונה הרופאים אינם ממהרים לנתח גם חולים בסרטן הערמונית בגלל הסכנה של פגיעה בעצבים השולטים על הזיקפה והסוגר של כיס השתן. כאשר שוקלים ניתוח להוצאת הערמונית צריך לחשוב על גם סיכון אפשרי לפגיעה חמורה יותר באיכות החיים (ללא יחסי מין או איבוד שליטה על השתן. אריכות חיים באיכות טובה. יעקב.

21/08/2010 | 07:56 | מאת: Mike

יעקב וברק שלום, אני רוצה להודות לכם על התשובות והיחס החם. אבדוק את המלצותיכם. התחלתי כרגע לקחת QUERCETIN 500MG פעם ביום - בפורום אחר באנגליה מאוד ממליצים אליו.הכי חשוב - לא להרגיש לבד ולהבין שיש אחרים עם אותן בעיות - פחדים וחששות ומאוד עוזר לדבר ולשטף אתכם. לא תמיד רוצים להתלונן ולדבר עם הבן זוג כל הזמן על אותה בעיה וכל כך אישי ורגשי במיוחד כאשר מנסים לנהל חיים זוגיים נורמליים ככל האפשר. שוב תודה לשניכם ולכל חברי הפורום הנפלא הזה. שבת שלום ורק בריאות, מייק.

אינני חושב שיש צורך לעבור ניתוח הסרת הערמונית בגלל הפרעות של דלקת כרונית. אם אתה מסתדר עם תרופות מצויין. במידה וכלו הקיצין הייתי ממליץ על טיפול בהיפרטרמיה.

מנהל פורום ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת