שוב שכחתם היכן המשקפיים? או אולי הוריכם מתקשרים מדי שעה ולא...
מתמודדים עם דיכאון? רגע לפני שתפנו לתרופות - שינוי באורח...
שירותי רפואה מתקדמים, מרכז פעילויות מקוון ומימוש זכויות -...
משחקי מחשב, מכשיר המחזיר את יכולת ההליכה ומשאבה המזליפה...
מומלץ למבוגרים להמשיך לקרוא, ללמוד, לצאת החוצה ולעסוק בכל...
שלום ששי יש שיטות, כלים ואף משחקי חשיבה רבים, שנועדו בפועל, או לכאורה, לשפר זיכרון. אני לא מכיר ספרות מחקרית/מקצועית התומכת בכלים מעין אלו. אשמח אם מישהו מקוראי ומשתתפי הפורום ירחיב השכלתי והשכלת כולנו בנדון. ד"ר מאיר נעמן > פסיכולוג קליני בכיר ומורשה להיפנוזה, 054-754-9898
הי מירה, תשמעי, את מתארת מצב שיכול לנבוע מכ"כ הרבה גורמים - חלקם טבעיים התפתחותיים (גיל שמעורר יותר צורך להתמרד, לבחון גבולות ודרך זה להבין את העולם). גורמים אחרים אפשריים, גם יותר "נורמאליים" יכולים להיות שיעמום, צורך בגירוי שלא מצליח לקבל בבית, צורך בפריקת אנרגיה שאולי לא מתאפשרת לו בסביבתו, צרכים חברתיים לא מסופקים ועוד. לבסוף ייתכן שמדובר בגורמים שקשורים בקשר שלו איתכם ההורים-אולי קושי שלכם להכיל אותו,להציב גבולות תואמים. אולי מגיב למשהו שמתרחש בבית...אין ספור סיבות יכולות להיות :) וברגע שמבינים מה הסיבה אפשר גם לפעול באופן יותר מדויק ומותאם עבורו. מציעה לגשת למספר פגישות יעוץ והכוונה הורית עם פסיכולוג/ית קלינית של ילדים. תוכלו לחשוב יחד על ילדכם ומשפחתכם ולהבין איזה סוג של נוכחות הורית תיטיב עימו ומהם צרכיו הנוכחיים באופן יותר ברור. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
דני בוקר טוב, ראשית אומר לך שאני מבינה מאוד את הקושי והתסכול שלך. איני יודעת מי המטפלים עמם עבדת ובאילו שיטות , דבר אחד בטוח - ליקוי למידה לא נעלם! אפשר להתמודד. אפשר להצליח מאוד, אבל קסם אין. אשמח מאוד לשמוע פרטים נוספים: מהו תחום הלימודים שלך? אילו אסטרטגיות ניסית? איזה כדורים ולמה??? אם לא נוח לך לפרט ולכתוב כאן בפורום אתה מוזמן ליצור אתי קשר במייל אישי או בטלפון. אני מאמינה בכל לבי, שניתן להצטיין גם אם אתה לקוי למידה ועם הפרעות קשב . [email protected] או 797860 0606 בברכה אלמוג
שוב שכחתם היכן המשקפיים? או אולי הוריכם מתקשרים מדי שעה ולא...
מתמודדים עם דיכאון? רגע לפני שתפנו לתרופות - שינוי באורח...
שירותי רפואה מתקדמים, מרכז פעילויות מקוון ומימוש זכויות -...
משחקי מחשב, מכשיר המחזיר את יכולת ההליכה ומשאבה המזליפה...
מומלץ למבוגרים להמשיך לקרוא, ללמוד, לצאת החוצה ולעסוק בכל...
מהם התסמינים לגידול במוח? מה ההבדל בין גידול שפיר לממאיר?...
הזיכרון שלכם או של הקרובים לכם - הולך ונחלש? כיצד תדעו האם...
כדי שהילדים יוכלו להתמודד היטב עם שגרת הלימודים התובענית...
כיצד מתמודדים עם אדם שלקה בדמנציה, איך מאבחנים אלצהיימר ומה...
שלום ששי יש שיטות, כלים ואף משחקי חשיבה רבים, שנועדו בפועל, או לכאורה, לשפר זיכרון. אני לא מכיר ספרות מחקרית/מקצועית התומכת בכלים מעין אלו. אשמח אם מישהו מקוראי ומשתתפי הפורום ירחיב השכלתי והשכלת כולנו בנדון. ד"ר מאיר נעמן > פסיכולוג קליני בכיר ומורשה להיפנוזה, 054-754-9898
הי מירה, תשמעי, את מתארת מצב שיכול לנבוע מכ"כ הרבה גורמים - חלקם טבעיים התפתחותיים (גיל שמעורר יותר צורך להתמרד, לבחון גבולות ודרך זה להבין את העולם). גורמים אחרים אפשריים, גם יותר "נורמאליים" יכולים להיות שיעמום, צורך בגירוי שלא מצליח לקבל בבית, צורך בפריקת אנרגיה שאולי לא מתאפשרת לו בסביבתו, צרכים חברתיים לא מסופקים ועוד. לבסוף ייתכן שמדובר בגורמים שקשורים בקשר שלו איתכם ההורים-אולי קושי שלכם להכיל אותו,להציב גבולות תואמים. אולי מגיב למשהו שמתרחש בבית...אין ספור סיבות יכולות להיות :) וברגע שמבינים מה הסיבה אפשר גם לפעול באופן יותר מדויק ומותאם עבורו. מציעה לגשת למספר פגישות יעוץ והכוונה הורית עם פסיכולוג/ית קלינית של ילדים. תוכלו לחשוב יחד על ילדכם ומשפחתכם ולהבין איזה סוג של נוכחות הורית תיטיב עימו ומהם צרכיו הנוכחיים באופן יותר ברור. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
דני בוקר טוב, ראשית אומר לך שאני מבינה מאוד את הקושי והתסכול שלך. איני יודעת מי המטפלים עמם עבדת ובאילו שיטות , דבר אחד בטוח - ליקוי למידה לא נעלם! אפשר להתמודד. אפשר להצליח מאוד, אבל קסם אין. אשמח מאוד לשמוע פרטים נוספים: מהו תחום הלימודים שלך? אילו אסטרטגיות ניסית? איזה כדורים ולמה??? אם לא נוח לך לפרט ולכתוב כאן בפורום אתה מוזמן ליצור אתי קשר במייל אישי או בטלפון. אני מאמינה בכל לבי, שניתן להצטיין גם אם אתה לקוי למידה ועם הפרעות קשב . [email protected] או 797860 0606 בברכה אלמוג
לאלונה שלום רב, ירידה בזיכרון הנותהליך טבעי שיורד עם הגיל. לשאלתך לגבי משחקי חשיבה, אכן יש משחקים שטוענים ששימוש במשחקים ולימוד מיומנויות חדשות יש בהם כדי לחדד את החשיבה ובכתבה שפורסמה ציינתי טיפים ואסטרטגיות שיכולות לסייע. אוסיף שלדעתי, שכאשר מרגישים ירידה בזיכרון ובתהליכי החשיבה מומלץ לפנות להערכה גריאטרית רק בכדי להיות על הצד הבטוח.בברכה יובל נוה
אורנה שלום מחקרים חדשים מראים שהפגיעה הקוגנטיבית בעקבות כימותרפיה הנה פחות משמעותית ממה ששערו תחילה ומדובר יותר בהאטה בתפקוד החשיבתי. מאידך הבעיה יכולה להימשך ואין הבטחה להחלמה מלאה, בדרך כלל לוקח עד שנה. מספר מחקרים קטנים הראו שאימון קוגניטיבי- דרך תוכנות מחשב, תרגילי חשיבה, מדיטציה וכו- יכולים לתרום לשיפור
ענת הבעיה שאת מתארת מוכרת ידועה ודי שכיחה אך מחייבת בדכ סיוע פסיכולוגי או היפנוטי מתאים. את יכולה אמנם להעזר בטיפים לגולשים שבתחתית עמוד זה מימין וכן ובמיוחד בטכניקות ההרפיה שבאתר המעולה של דר ברוך אליצור ( חפשי בגוגל ), אך אם תתקשי ביישום כדאי יהיה כאמור שתפני לפסיכולוג קליני מתאים המתמחה בגישת ה-CBT (התנהגותי-קוגנטיבי) והיפנוזה.
יואב שלום קיימות תרופות כאלה כדוגמת אקסלון, ממוריט, אביקסה (ממוקס),גריאטר או פסכיאטר יכולים לרשום את התרופות האלה לאביך, הן עוזרות במידה מסויימת אך לא לאורך זמן ולא לכל אחד, כדאי כמובן לנסות אותן. מעבר ובנוסף לתרופות יש חשיבות רבה לשני דברים בעיקר שגם הם עשויים להאט את קצב המחלה: פעילות גופנית ופעילות קוגניטיבית - כל הפעלה שכלית שהיא בהתאם ליכולתו של המטופל: תשבצים, קריאה, משחקי מחשב, תוכנות מחשב (חפש באתר של חברת רימיינד לדוגמא)משחקי חשיבה (של ילדים בהתאם לרמתו), קיימת גם ערכה מצויינת להפעלה קוגניטיבית של עמותת עמדא (יש אתר אינטרנט). חשוב גם לודא שאינו נוטל תרופות העלולות להחמיר את מצבו הקוגניטיבי כדוגמת תרופות מסוימות לטיפול באי שליטה על שתן, תרופות שינה ותרופות מסויימות להורדת כולסטרול. דבר אחרון - לודא שרמות ויטמין B12 אצל אביך תקינות (לא פחות מ400 ואפילו מ 500), אין חוסר בחומצה פולית ושאין כל ליקוי בפעילות בלוטת התריס אצלו, כל הדברים האלה ניתנים לבדיקה בבדיקת דם פשוטה.
שלום מישמיש, אכן , את באמת צריכה עזרה ותמיכה. אל מי פנית כדי שיעזור לך? דבר שאני רוצה להתייחס אליו אלה המחשבות שלך על העתיד. קודם כל התרכזי בהווה, ברגע זה: את בסדר? הילדים בסדר? כבר טוב. ממש התחילי בקטנה. חבל להשקיע אנרגיה בעתיד (אם יהיה עתיד, מה יהיה עם הילדים?) שוב, התרכזי בהווה. האם את אוכלת טוב? האם יש מי שעוזר לך ברמת היום יום? בן זוגך? אמא? חברות? אם צריך בקשי עזרה רפואית, או בקשי הערכה, לבדוק שאינך לוקה בדיכאון אחרי לידה. אני מאחלת לך שתתחילי לראות את הדברים בעיניים חיוביות, ואם יש לך או שאלות, את מוזמנת לכתוב אותן כאן. כל טוב, צביה רן מטפלת מוסמכת בתהליך "המסע" היא-לה - נשים מטפלות ב(א)נשים ברפואה משלימה http://www.heal-la.co.il
שלום אולה, אני מזמינה אותך לקרוא את תשובתי לענת (כמה קומות מתחתייך) שכתבה תחת הכותרת "אהדה לדמויות רעות". כמו שכתבתי גם שם, ילדים עשויים להימשך לדמויות המשדרות כוחניות ועוצמה, ובכך לזכות באשליה הזמנית שחלק מאותן תכונות קיימות גם בו עצמו. ילדים רבים (ובעצם גם מבוגרים, רק שהגדולים יודעים להסתיר את זה), נמשכים לדמויות חזקות, כדי להסתופף בצילם, ליהנות מהיתרונות שהם מעניקים, ומה'זוהר' שסביבם. ההתחברות לילדים ה'משתוללים' יכולה לענות על הצורך הטבעי כ"כ בהשתייכות חברתית. אם הילד שלך מזהה את הילדים הדומיננטיים כקבוצה מרכזית בגן, הגיוני שינסה לחדור לקבוצה הזו גם במחיר זמני של ליצנות, חנופה, כניעה או 'שוחד'. עלינו לזכור שילדים אינם יצורים מתוחכמים מאד, והם פועלים ישירות להשגת מטרותיהם, גם אם לנו, מהצד, זה נראה מעורר רחמים. אני לא חושבת שההתנהגות הזו משקפת נטייה אישיותית כנועה או תלותית, ולכן נראה לי שהדאגה שלך מפני ה"ביצ'יות" בהחלט מקדימה את זמנה. כרגע, הייתי מאפשרת לו לנהל את חייו החברתיים כרצונו, ומעודדת מפגשים עם ילדים רבים ככל האפשר. המשיכי לשמור בבית על גבולות וכללי התנהגות, ולטפח אצל בנך יכולות חברתיות גבוהות כגון - יכולת עמידה בתסכולים, יכולת להתחלק, לוותר, להתחשב, לחכות בתור, וכד'. בהצלחה ליאת
שלום, אהובה, כן, כיום קייימים משחקים כאלה בצורת תוכנות למחשב וניתן לקנות אותם כדיסקים או להצטרף לאתרי אינטרנט (חיפוש לא מורכב ב google). אציין גם כי כל תהליך לימוד הוא מהבא תרגול למוח, לימוד שפה, נגינה, ברידג' וכו'. בברכה
שלום MOON עצם זה שבעלך העלה את הנושא, הדבר התחיל להפריע לו. אני ממליצה במקרה שלו לנסות ליצור קשר עם מדור עזרה נפשית לסטודנטים או לפנות לטיפול רגשי. במקרה כזה, לדעתי טיפול קוגנטיבי התנהגותי יכול מאוד לסייע. בהצלחה
שלם נירה , בהחלט כן. נשמח לעזור ולפי זה נפנה לשיקום. בברכה ד"ר אלי ורטמן "מרפאת מרחב" קרליבך 13 תל אביב . טלפון 03-5613737.
שלום לך את שואלת הרבה שאלות, דבר המעיד על רצונך העז לעשות שינוי. אני חושבת שאין פתרון אחד לכולם. עלייך לראות מה עוזר לך לפנות פחות לאוכל, ואני מקווה שבטיפול שלך הנושא הזה מקבל מקום מרכזי. אנשים הם שונים אחד מהשני, וגם האנשים שפונים לאוכל כנחמה שונים מאד זה מזה. אני מציעה לך לעסוק פחות בהשוואה לאנשים אחרים ויותר בלמצוא דרכים שמתאימות לך להקל על התחושות הקשות. מוזמנת לעדכן. גילי
שלום רב, התיאור שלך לא הצליח לעורר אצלי כל דאגה ביחס לבתך, שמתנהגת כמו שילדים בגילה אמורים להתנהג. הישגיה בביה"ס מרשימים, ואין כל סיבה שיהיו 'מושלמים'. אם אינך שקטה, פני לאבחון מסודר (גרפולוג אינו מאבחן, וגם לא נוירולוג) שיוכל להאיר את הקשיים והחוזקות, ולהמלץ על טיפול מתאים. בברכה ליאת
שלום לבת למעשה כל מה שציינת במכתבך רלבנטי לענין האטת הירידה בזכרון - כל מה ש"מפעיל" את הראש, הכל כמובן בהתאם ליכולות של אביך: קריאה, פתרון תשבצים, סודוקו, משחקי חשיבה למיניהם, משחק כמו ארץ עיר, דומינו, טאקי, רמי ועוד. בענין תוכנות - תכנת סביון מיועדת לאנשים שאובחנו כסובלים מדמנציה ואילו מינדפיט (המשווקת ע"י רימיינד)מיועדת לכל אדם שרוצה לשפר ולחדד את זכרונו.את יכולה למצוא גם באינטרנט משחקים שונים, כנסי לדוגמא לאתר של "פנאי ובריאות - איכות חיים בגיל הרביעי, תמצאי מידע נוסף www.pnaivebriut.com יש גם לעמותת "עמד"א ערכה מצויינת לאנשים הסובלים מדמנציה בדרגות שונות (כנסי לאתר שלהם באינטרנט). לגבי "תרופות" טבעיות אני לא מכיר כאלה שיעילותן מוכחת, את יכולה לקבל מידע על תרופות / תוספי מזון גם כן באינטרנט. בהצלחה
שלום נילי אני קוראת את המכתב שלך בתערובת של עצב ואופטימית, כנראה כמו שאת מרגישה (ואולי...אני מעיזה לקוות... הרגשת???). אני שומעת את הזעקה, הקריאה לעזרה, תחושת החנק והכלא, ובה בעת מזהה את הרצון לחיות, לנשום, להאחז בדברים הקטנים, באור, בשמש, ביד המושטת לעזרה. המכתב שצירפת מקסים, ותהיתי למה הוא עזר לך. האם תוכלי לחשוב? אולי הוא ממקד אותנו בדברים הפשוטים, הקטנים, היומיומיום של החיים, משאיר את הדאגות והמשאות הכבדים (הדפוסים "המעצבנים" האלה, שכתבת עליהם בהתחלה) לימים אחרים, מפנה קצת מקום לדאוג ולשמור על עצמנו, לאהוב את עצמנו כמו שהיינו רוצים שיאהבו אותנו, כמו שאולי אנחנו מסוגלים לאהוב אחרים. אני מושיטה לך בשמחה את היד שביקשת, אבל מרגישה צורך להראות לך שאת כבר פחות טובעת, למרות הגלים הסוערים שעדיין מציפים ומאיימים. ונדמה לי ממה שכתבת שאת לומדת יותר ויותר להציל את עצמך, להושיט לעצמך יד כשאת במערבולת. החזיקי מעמד, מלי.
קיימת ירידה קלה טבעית בזכרון עם הגיל. לכן אם זה לא משהו דרמטי עדיין אין סיבה לדאגה. אם יש סימנים לדיסאורינטציה א ל"התקעויות" מחשבתיות חוזרות ונשנות אפשר לעשות אבחון במרפאת זכרון. אם אמך מודאגת כדאי שתפנה להבדק. בשלב הזה ניתן לעשות "התעמלות" למח . אנשים בגיל זה לומדים שפות, מתרגלים תרגילי חשיבה,תשבצים ברידג' וכו'. כל זאת כדי לשמור על רעננות החשיבה. שיחת הטלפון היא מסוג הדברים המפתיעים שלפעמים קורים. כשיש ציפיה או התרגשות מאוד גדולה לעתים התפיסה משתבשת ולא רואים את העובדות הפשוטות המונחות מתחת לאף. השאלה מדוע אביך לא הזדהה ושיתף פעולה עם הסיטואציה (במילים אחרות עבד עליה בטלפון) ובחר בעצם להביך אותה. האם יש דינמיקה של חשדנות ביניהם? אולי החבר קשור באופן כלשהוא לדינמיקה הזאת? יש כל מיני דקויות בקשר בין בני זוג שאחרים לא תמיד יודעים עליהם. גם לא ילדיהם. הזוגיות היא נושא מורכב בכל גיל. אולי כדאי לשוחח אתה ולשאול האם היא מודאגת מירידה בזכרון. להציע ללמוד איתה חוג משותף שיכול להוות התעמלות למח ולעקוב אחרי הירידה בזכרון. בהצלחה נעה
כדאי לעבור אבחון במרפאת כרון כדי לדעת האם הירידה היא טבעית ונורמטיבי לגיל או שמא יש כאן פגיעה נוירולוגית שכדאי לעצור. במידה והתוצאות תקינות יכול להיות שתהיה לזה השפעה מרגיעה עליה. אני מנסה להבין מה זה הדרדרות במבנה האישיות. האם הכוונה לירידה בתפקוד? לדכדוך? במידה ויש דכאון נסתר הרי גם הוא פוגע בתהליכי הזכרון ומאט את ההתנהלות והתפקוד. יתכן שכדאי להתיעץ גם עם פסיכוגריאטר שיקבע אבחנה מבדלת. במקביל כדאי לבדו קהאם היא עסוקה ופעילה? הסחת דעת יכולה להקל עליה. יתכן ופעולות שקשורות לחיזוק זכרון יצרו אצלה תחושת העצמה. משחקי חשיבה , התעמלות למוח http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3173245,00.html (כגון זו של חברת קונגפיטhttp://www.cognifit.co.il/q_a.htm) בהצלחה נעה
פאני שלום רב, ממליץ לך לקחת את הילד לאבחון אצל רופא ילדים מומחה בתחום התפתחות הילד. בברכה, ד"ר מ. למפיט [email protected]
שלום ! רשימה טובה מאד של חנוך דאום ! תודה סיני שהבאת אותה כאן ! והתוספת הקטנה שלי לרשימה של חנוך דאום היא : ... לנשום עמוק . לנשום דוקא ברגע שמתרגזים , ברגע שנלחצים , לנשום עם ביצוע אקט שח-י-י-ב להצליח . לנשום ע-מ-ו-ק לפחות שלש פעמים ביום למען הסרעפת , למען החזה , למען אברי הבטן ,למען המוח , למען הנפש... לנשום עמוק .... פתרון יעיל עם אפס תקלות ,פתרון זמין שלא כרוך בתשלום אגרה ועלויות אחרות... ....יעיל בצורה מדהימה...מנסיון אישי ! תודה תודה סיני ! להתראות !
שחמת? משחקי חשיבה.... אני ממליצה.... גם מאתגר גם דורש חשיבה...וגם מהנה.... בהחלט טופח, מספק, מפתח ומקנה בטחון יש גם המלצות לאומנויות לחימה שונות....אומרים שזה מפתח ריכוז והרבה בטחון... לקחת בחשבון אם הוא התחיל כיתה א שזו עוד התחלה.... לא לוותר אבל לשים לב בהצלחה אידה
ערב טוב, או.קי והשאלה היא ? לגבי הציור והעפרון,אם זה מטריד אותך אפשר להתייעץ עם הגננת ואולי בהמשך עם מרפאה בעיסוק. לגבי הפאזלים,מותר לא לאהוב פאזלים.אני מכירה לא מעט אנשים מוצלחים שגדלו והתפתחו יפה מאוד מבלי לעשות פאזלים. הרעיון הוא להציע מבחר ולתת לכל אחד לבחור ע"פ העדפותיו. מור
שלום רב, התשובות לשאלות: 1. נכון, זה מה שזה אומר. 2. הכל נכון. גם ע"י קריאה וניתוח טקסטים בצורה תאורטית, גם ע"י נסיון חיים, וגם בשל הרקע התורשתי. 3. אינטליגנציה ממוצעת אומרת שרמת החשיבה ממוצעת, דהייניו לא משהו מורכב במיוחד. 4. רמת המורכבות מתפתחת לכל אורך שנות הפעילות המנטלית. זה בעצם המיצוי של הפוטנציאל, שיכול להתבטא ולהתפתח לאורך השנים. 5. נכון. זו התופעה של הבדלים בין הדימוי העצמי האידאלי, לעומת הראלי. אבל: מחקרי שנות ה 90 המאוחרות זיהו משהו שאינו 'אינטליגנציה קוגניטיבית - אקדמית' (שעל זה שאלת, ועל זה עניתי) אל 'אינטליגנציה רגשית'. כאן מדובר במשהו אחר, שמסביר מדוע יש אנשים רבים שהם מוצלחים ומאושרים, למרות שרמת האינטליגנציה האקדמית שלהם ממוצעת למדי. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם
נסי טיפול קוגניטיבי תרגילי חשיבה רלקסציה הרפיית שרירים (של בית הבליעה) כל מטפל בהיביוריסתי של טיפול בפוביות אמור לדעת איך לעזור בזה אני גם יכול לעזור -