נגישות
נגישות

אחוזי שומן נמוכים: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

חייבים דיאטה? בלי דרמות בבקשה

תוכנית אימונים אינטנסיבית או דיאטת בזק אופנתית הן מפתות מאוד עבור מי שמעוניין לרדת במשקל, אבל לא רק שקשה להתמיד בהן לאורך זמן הן גם מסוכנות לבריאותנו אנשי מקצוע מתחום התזונה או האימון מציעים לא פעם לפונים אליהם תוכניות הרזיה או אימון קיצוניות ואינטנסיביות. בין אם מדובר בדיאטה פופולרית חדשה (דיאטת חלבונים, דיאטה נטולת גלוטן, הגבלת שעת האכילה ביום) או בתוכנית אימונים תובענית (פעילות אירובית מרובה, אימונים בדרגת קושי גבוהה במיוחד, ביצוע תרגילים עצימים ועוד) חשוב לדעת ששינוי דרמטי באורח החיים הוא לא דבר שמתאים לרוב האנשים, ובעיקר הוא לא משהו שרוב האנשים מסוגלים לאמץ כדרך חיים ולשמר לאורך זמן. למרבה הצער, אין דרכי קיצור: בכדי להגיע לכל מטרה גופנית חייבים להשקיע ולהתמיד. את השינויים באורח החיים יש לעשות באופן הדרגתי, תוך ליווי מקצועי, ובכל פעם להוסיף עוד שינוי קטן שניתן להתמיד גם בו לאורך זמן. הנה כמה דברים שכדאי לקחת...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לאחוזי שומן נמוכים

תזונה לקויה ותופעות לוואי - תמונת המחשה
תזונה לקויה ותופעות לוואי הקיץ, החום וסדר היום המשובש שבחופשה מציבים אתגרים להורים שרוצים להעניק לילדיהם תזונה בר...
ללמוד עוד על אחוזי שומן נמוכים
אויב הילדים: הימנעות מפעילות-תמונה

לפי סקר בינלאומי, ישראל מדורגת אחרונה בהרגלי הפעילות...

מאת: ד"ר גל...
17/11/2010
חייבים דיאטה? בלי דרמות בבקשה-תמונה

תוכנית אימונים אינטנסיבית או דיאטת בזק אופנתית הן מפתות...

מאת: ד"ר איתי...
02/10/2013
סימון מוצרים: מי הזיז את הגבינה שלי-תמונה

כשאנחנו רוצים לרדת במשקל, באופן טבעי נבחר לאכול מוצרים...

מאת: חבצלת...
10/06/2013
"חלב על הקלוריות"-תמונה

מוצרי החלב העומדים היום לרשות הקהל הרחב הם רבים ומגוונים,...

מאת:
10/11/2003
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאחוזי שומן נמוכים?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אחוזי שומן נמוכים: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום. אני מפתח גוף מקצועי, כבר למעלה מ-15 שנה כך שאני בקיא בתחום, יש לי ניסיון עם כל דיאטה אפשרית שקיימת, מאזן קלורי שלילי,חיובי, אני בקיא ויודע היטב את התחום כי זה חיי. משום מה כמעט שנה עברה, ונדבקתי בדרך כלשהי בווירוס כנראה עקב מערכת חיסונית חלשה- מחומרים אסורים. קיימת אצלי בעיה במעיים ובאי יכולת יציאות, ובהתרוקנות קיבה. הבעיה במעיים אינה מוסברת כרגע, עברתי בדיקת קלונוסקופיה, גסטרו- ומיפוי קיבה. נמצאו פוליפים בקיבה,ובגרון בשוות, שפירים אשר הוציאו אותם. במפוי קיבה קצב התרוקנות איטית. בבדיקת הקונולוסקופיה אין ממצא. אני רגיל לדיאטות כך שאין לי בעיה, יש לי בעיה של חוסר תיאבון וספיגת מזון שזה פוגע לי בהתאוששות השריר והמהירות.. כרגע השאלה שלי היא פשוטה וכזו, מהירות של אבות המזון. פחמימות מבחניתי בטטה מתוקה קלה לי מאוד לעיכול שזה מעולה, בניגוד לפרכיות מכוסמת שהייתי רגיל לנשנש בכמויות. אני נשאר עם בעיה אחרת והיא מחסור בחלבון, אני לא יכול להגיע לכמות החלבון היומית רק מדגים זה מתיש, מוצרי חלב לא מומלץ והעיכול שלהם איטי , אני צריך ספיגת חלבון מהירה, בתאוריה שלי מי גבינה ללא גלוטן זהו חלבון בצורה נוזלית אשר נספג מהר יותר ובעל אינזמי עיכול מכל מאכל, אך המדקרת הסינית אינה ממליצה לי לצרוך חלבון מי גבינה בטענה שזה לא נספג כרואי ולא טבעי, מבחינת פירוק לחולי גסטרופרזיס יש אמת בדבר, או שאין בעיה כלל? שמתי לב שאני שותה ומשתמש ב-BCAA נוזלי, וממריץ קדם אימון שזה עובד מהר יותר, אז ההגיון שלי אומר שכך אמורה להיות פירוק החלבון לא? אני עושה מידי יום כ-6-ל-10 ק"מ אירובי ליום. זה עוזר לי בקצב התרוקנות קיבה, ובשירותים שלצערי יש לי קשיי יציאות אני משתמש בנרות גליצרין ומידי פעם בחוקנים. עד לסיום הבדיקות, לפי המלצת הרופא והגסטרולוג הבכיר בארץ דוקטור ליסי משערי צדק אני לא סובל מ-גסטרופרזיס, והמליץ לי על דיקור סיני ושינוי בדיאטה, אותם אני עושה. אשמח קצת לעזרה כי לצערי כל בדיקה לוקחת חודשים על גבי חודשיים. עשיתי הפסקה מחומרים, חזרתי, בזכותם אני לא נמצא בתת משקל, ויש לי כוח להתאמן ולהיות על אחוזי שומן נמוכים, בנוסף משתמש במולטי ויטמין מיוחד בכמויות גדולות באבץ ברזל ויטמין B12 אינזמי עיכול וכו', פרוביוטקיה על בסיס יומי, ובגדילן מצוי וכו' לניקוי רעלים מהכבד. אשמח לשמוע את דעתך לגבי מאכלים בעלי ספיגה מהירה והאם התאוריה שלי לגבי אבקת החלבון נכונה ואפשרית, מקווה שהגעתי לפורום הנכון וסליחה על הפירוט הארוך ותודה על זמנך.

ניר שלום, לא בהתמחותי, מליץ שתתייעץ עם תזונאי ספורט בנוסף ,לדעתי שווה לבצע בדיקה של חיידקי צואה ( DayTwo ) . בהצלחה אורי

לאחרונה שמעתי, כי גבינה צהובה אינה מומלצת לאכילה לסוכרתיים. האם זה מבוסס ואם כן, אז על מה. תודה רבה מראש!

לכפיר, גבינה צהובה אינה אסורה, אינה מכילה פחמימות. עד כמה שידיעתי משגת, אין פסול בפרוסת לחם ועליה שכבה דקה של גבינה לפני השינה, השומן יאט את העכול והספיגה. מאידך, קימות בעיות אחרות, בגבינה צהובה בד"כ אחוז גבוה של שומן (קלוריות) ושל נתרן. ניתן למצוא גבינות עם אחוזי שומן נמוכים. יום נעים

למי שאין בעיות מיוחדות עם כולסטרול ושומנים בדם יכול לאכול צהובה במידה סבירה.

שלום לך, גבינה צהובה, בין עם חורים מתוצרת הארץ ובין עם חורים מתוצרת חוץ - אינה אסורה על הסוכרתיים. הסיבות להגבלה בה הם בשל אחוזי השומן הגבוהים, הנעים בין 18-32%, דבר התורם לעליה בשומני הדם ובפרט בטריגליצרידים. אפשר בהחלט לכלול גבינה צהובה של עד 5-6% ללא חשש. בתאבון!

תודה רבה על התשובה המפורטת. לכל המשיבים ולד"ר קנטר תודה מקרב לב על הניהול האכפתי של הפורום!

שלום רב, לאחרונה חזרתי להתאמן באופן סדיר. תמיד הייתי בעלת אחוזי שומן נמוכים ובעברי אובחנתי כבעלת הפרעות אכילה. מאז שחזרתי להתאמן יש לי ורידים בולטים מאד בכף הרגל מתחת לגובה קרסול. נעלמים כשאני מרימה את הרגליים למעלה. אני לא כל כך יודעת ממה זה נובע. הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו זה העניין שחזרתי להתאמן, אבל מה קשור הורידים ברגליים לעניין? בעברי הייתי בכושר יותר גבוה והם לא בלטו החוצה. זה לא מפריע ולא כואב, פשוט מכוער ברגליים. יש דרך לטפל בזה?

מיכל שלום, לא בהתמחותי. כנראה שאין קשר בין הוורידים לאימונים. במרבית המקרים ורידי רגליים נובעים מבעיית "שסתומים" ( בוורידי הרגליים ישנם שסתומים חד כיווניים ובחלק מהאוכלוסיה ישנה בעיה בשסתומים אלו . זה גנטי) ממליץ להתייעץ עם מומחה כלי דם. בהצלחה אורי

האם יוגורט טבעי עם אחוזי שומן נמוכים נחשב כמקור טוב לטיפול ארוך טווח בתזונה לצרבות או שעדיף להמנע? כמו כן לגבי תמרים אותה שאלה תודה :)

אני לא ממליץ כלל על מוצרי חלב למיניהם. ובטח לא כאקט טיפולי כלשהו. אם כבר שקדים סותר חומצי כמו כן - משקה שקדים