קומבס
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בהמשך לשאלתי אשמח לעזרה. אני בשליש אחרון להריון סוג דם חיובי. ברקע תלסמיה מינור. עם תחילת ההריון החל תהליך המוליזה שמתבטא בירידת המוגלובין,הפטוגלובין נמוך,עלית רטיקולציטים ועליה בתפקודי כבד. נעשתה לי בדיקת קומבס בלתי ישיר מספר פעמים שיצאה שלילי ובשליש השני(בלבד) נעשתה בדיקת קומבס ישיר שיצאה שלילית גם. האם יש צורך.לחזור על קומבס ישיר או רק על בלתי ישיר? מה למעשה משמעות כל אחת מהבדיקות? ואיזו מהן רלוונטית למקרה הנל? תודה
קומבס ישיר היא בדיקה לנוכחות נוגדנים עצמיים שהורסים את הכדוריות האדומות שלך. קומבס בלתי ישיר היא בדיקה לנוכחות נוגדנים שעלולים להרוס כדוריות אדומות זרות (כמו של עובר או עירוי דם). לעיתים אם חושדים בהרס דם-המוליזה, חוזרים על בדיקה פעמיים כדי לוודא ששלילית.