ביופסיה וחשש ללימפומנ

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

20/02/2019 | 16:34 | מאת: משה

שלום. אושפזתי בבית חולים לאחר חום וחולשה של כמה חודשים . עשו לי CT ומצאן בלוטה נפוחה אגנית משמאל . יש לציין שעשו לי בדיקת מוח עצם ויצא תקין , באמצע האישפוז הגיע תוצאות מקופת חולים על זיהום Q פיבר שהבית חולים לא ממש מתייחס לזה הם מתעקשים שולי זה מחלת הסרטן .עד כמה שקראתי והבנתי הזיהום הזה כן מנפח בלוטות לימפה . שלחו אותי לביופסיה ושמח לתוצאות ולפעינוח של עוד מומחה , הם כותבים שזה חשש ללימפומה . התוצאות ביופסיה הם: normal nodal architecture is not recognized there is a difuse inflitrate by small and medium sized apopotic cels are seen the typical cells are seen for cd3 and do not stain for cd20 the mib-1 proliferation index is approx 40% the picture raises the possibility of T-cell limphoproliferative disease but insufficient for definite diagnosis additiional ihc stain pending

לקריאה נוספת והעמקה

אכן תשובת הביופסיה מעלה חשד ללימפומה אך הפתולוג מעוניין להשלים עוד צביעות על מנת להגיע לאבחנה סופית. בכל מקרה של חשד ללימפומה יש לפנות להמטולוג לבירור מסודר.

22/02/2019 | 15:18 | מאת: לידיעה

אם יש חשש תעשה רביזיה לבדיקה. לימפומה של תאי T לפעמים דומה להרבה מצבים שהם לא לימפומה וקשה להגיע לאבחנה מדוייקת. יש מקרה של אדם מפורסם בנושא.

על מנת לדייק באבחנה יש צורך בבדיקות נוספות דוגמאת בדיקה מולקולרית למונוקלונליות, בדיקת מח עצם, PET CT ולפעמים לוקחים ביופסיה ממקום נוסף אם יש ספק.

25/02/2019 | 22:45 | מאת: משה

אני יודע קראתי על הבן אדם הזה וגם התכתבתי איתו. היום עשינו pet ct וביופסיה נוספת מבטיח לעדכן כדי שגם יעזור לאנשים אחרים בעניים.

03/03/2019 | 19:46 | מאת: משה

עשה שוב ביופסיה ושוב אותה תשןבה . ומה אומרת הרופאה? היא לא יודעת איזה סוג סרטן זה. מחר אני עושה שוב בדיקה ל q fever. הרופאה רוצה לעשות כימותרפיה בכל מחיר נשמע כמו ניסויים בבני אדם. אפילו בדיקת pet ct עוד לא הגיע והמוח עצם תקין. איך אפשר לקבוע שזה סרטן על סמך ביופסיה שהמוח עצם תקין ובדיקת pet ct לא הגיע , ועוד הרופאה אומרת שהיא רוצה לעשות שוב ביופסיה בשביל לדעת מה סוג סרטן נשמע לי לא אמין . איך אני עובר בית חולים?

מנהל פורום המטולוגיה