יש חשד כרגע ל pdd מעונינת לקבל חוות דעת נוספת

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

25/07/2004 | 01:41 | מאת: מילי

לאחר מעט בדיקות כלליות, הועלה חשד שהילד בן השנתיים ו3 חודשים שלנו, לוקה בpdd לאחר עיון באתר אלו"ט , מצאנו שאינו מתאים לכל המצבים המתוארים. לא ניתנה אבחנה חד משמעית, אנו עדיין בודקים אותו. הייתי שמחה מאד לקבל המלצה למאבחן אמין המטפל בתחום. אנו גרים באזור השרון. תודה רבה על התשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

האם הילד הופנה למכון להתפתחות הילד? הם הסמכות המתאימה לביצוע האבחון אשר נערך בצוות רב מקצועי. במידה ותרצו אבחון נוסף תוכלו לפנות לאגודת קלינאי התקשורת לקבלת המלצות על קלינאים מומחים בתחום זה, באיזור מגוריכם www.ishla.org.il

31/07/2004 | 15:13 | מאת: ד"ר נויה ספקטור

הנה מידע מפורום חינוך מיוחד: נושא : תסמונת PDD תאריך : 15/05/04 15:02 מחבר/ת : ד"ר נויה ספקטור תיסמונת (סינדרום) PDD = ליקויים תיפקודיים בעלי מקור התפתחותי (מערכת העצבים המרכזית). ראשי-תיבות של המונח: PERVASIVE DEVELOPMENTAL DISORDERS, מקובל באבחנה של מרכזים רפואיים העוסקים בהתפתחות הילד. הגדרה שניתנת כאשר הרקע והפרוגנוזה של ההפרעה לא-תמיד ברורים, במיוחד כאשר חושדים באוטיזם ורוצים להימנע מן ההגדרה המפורשת. הבעיות הבולטות הן בעיות שפה ותיקשורת. יש שההתפתחות בהמשך מתאימה להגדרת מצב ליקויי-למידה ויש שמסתמן אוטיזם - או סוגים של אוטיזם, כגון תסמונת "אספרגר". במקרים מסויימים מוגדרים ילדים אלה כבעלי קווים אוטיסטיים - ועם הגדילה וההתפתחות מתבהר המצב בכיוון ליקויי-למידה. הטיפול המומלץ – בהתאם לתיפקוד, עם דגש על השפה והתקשורת (בדיבור או באמצעי תקשורת אחרים כגון סימנים ומחוות). לשם אבחנה מקצועית בגיל הרך שבו נקבעת אבחנה - גיל 3-4, מומלץ אבחון של מומחה לחינוך מיוחד וליקויים תיפקודיים בגיל הרך, להבדיל מאבחון פסיכולוגי או פסיכיאטרי ולהבדיל מאבחנה רפואית, שנעשית בדרך-כלל ולא מומלץ להסתפק בהם. למרות שהליקוי הבולט הוא בתחום השפה והתקשורת - אין להסתפק באבחון וטיפול של ריפוי בדיבור. חשוב לדעת ולהבין את התיפקוד, המוזרויות ההתנהגותיות וקשיי ההסתגלות ולקבל המלצות יעילות להתייחסות בבית ובמסגרת חינוכית, וגם בטיפולים הייחודיים. (חשוב, למשל, שמרפאה בעיסוק וקלינאי-תקשורת יידעו כיצד לעבוד, כיצד להפעיל, באיזו גישה לנקוט). ההפנייה למסגרת חינוכית מתאימה, ייחודית או משלבת מותנית בהערכה תיפקודית מפורטת ומעמיקה של הכישורים והיכולות ובהתקנת תכנית עבודה אינדיבידואלית.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה