עיכוב רב תחומי לילד בן 3

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

30/11/2002 | 19:13 | מאת: מנשה

ילדי בן 3. לילד יש עיכוב התפתחותי רב תחומי. הילד מתקשר ואומר כמה מילים כמו: אבא, פרפר (פהפה), ביצה, שלי, פיצה, מחקה את הקולות של חתול, כלב, אריה. הילד עבר בדיקות מקיפות שיצאו כולן תקינות. כגון: שמיעה, אמ אר אי, אי אמ גי, צליאק, חומצת אמינו בפלזמה, ספירות דם, סי פי קי, בקיצור את כל הבדיקות הביוכימיה הנדרשות. בנוסף בוצעו בדיקות האיקס השביר. הילד נמצא במעקב של רופא ניורולוג, רופא התפתחות הילד, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור, פזיוטרפיה. הילד מהלך על בירכיו, עומד ליד חפצים ושולחנות והולך סביבם ולאורך הקירות, הולך עם עזרה בלבד. הילד איננו נמצא במסגרת של גן, למרות שניסינו זאת אך ללא תוצאות. את הילד ראה ניוולוג מומחה (פרופ' צלניק) מביה"ח כרמל באמצע חודש אוק' האחרון. הפרופ' קבע לאחר שראה את תוצאות הבדיקות האחרונות ואת הילד כי אין (וזאת עפ"י הידוע עד כאן) שום בעיה ידועה לילד וכל שנותר הוא להמתין ולראות איך זה יתפתח. מעבר לכך הפרופ' שלל כל תיסמונת ובעיית תיסמנת כלשהיא, וקבע כי זו בעיה של עיכוב התפתחותי. אשתי ואני נסענו גם לאורטופד בקשר לבעיית העמידה של הילד (עומד מאוחר מאוד מבחינת הגיל) ונקבע כי הכל תקין חוץ מחולשה קטנה בשריריו. לפיכך בוצע אי אמ גי' שהראה שהכל תקין. יש לציין כי סבתו של הילד החלה ללכת ולדבר בגיל 4. וזאת לפי הסבתא. גם כיום הילד נמצא עדיין במעקב ניורולוג, התפתחות הילד, ריפוי בעיסוק ובדיבור. הילד אינו אוכל לבד כשהוא בכיסא האוכל כיוון שהוא זורק את המזון והשתיה לכל עבר. שאלתי היא האם ישנם עוד ילדים במצב דומה? ואם כן מה יש עוד לעשות? האם יש קשר למה שהיה עם סבתו של הילד?

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לדעת בודאות האם מדובר על התפתחות מאוחרת תורשתית, אך שמענו על סיפורים כאלו מסבתות למיניהן! באשר לשילובו בגן, מכוון שהוא ילד בישראל, עם התפתחות חריגה, מגיע לו להשתלב בגן וישנו חוק לחינוך מיוחד שמגדיר ומגו על זכויותיו לחניך ומענה לצרכיו המיוחדים! כדי להתקבל למערך חינוך מיוחד עליו להיות מוכר על ידי ועדת ההשמה באיזור מגוריכם, דרך העיריה או מועצה.... ההפניה במיקרה זה, לדעתי, צריכה להעשות דרך המכון להתפתחות הילד ודרך המערכת אשר עוכבת אחריו, בכל מיקרה וגם ללא ,כותרת" ואבחנה מבדלת ברור שהוא מציג איחור התפתחותי וזכותו לקבל את כל הטיפולים שלהם הוא זקוק! המלצתי שתפנה למכון להתפתחות הילד ותבקש את עזרתם בהשמתו בגל לילדים בעלי צרכים מיוחדים! אשמח להמשיך ולסיע לך על גבי אתר זה! בהצלחה.

04/12/2002 | 21:00 | מאת: אורטל

אבא יקר! בני היום בן 4 והוא גם סבל וסובל בעיות התפתחות הוא התחיל ללכת בגיל שנתיים ו 8 והיה הרבה זוחל ועומד עד שהלך לפי התאור של בנך הוא קרוב מאוד להליכה פשוט תלך איתו המון עם עזרה לתרשום אותו גם לגן טיפולי {כמו ילדי} זה יחולל בו ניפלאות פשוט תהיה סבלני ואל תתיחס להבחנות כי גם אצל בני לא מצאו כלום אבל ברור שיש לו בעייה בהצלחה

29/08/2003 | 12:52 | מאת: ק.

אשמח לקבל כל אינפומציה על האיקס השביר לחברה שנמצאת בחודש 6 תודה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה