חדש

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

17/10/2010 | 18:02 | מאת: רן

שלום. בן 25, לא יודע אם זה המקום, אבל מאז שהשתחררתי חוויתי כמה התקפי חרדה ואני כבר לא יודע לאן הבטחון שלי נעלם לפעמים. נדודי שינה וחלומות קשים המלווים בזיעה קרה ותחושה נוראית שלפעמים גורמת לי להודיע חולה בעבודה. שירתתי ביחידה קרבית בין 2003 - 2006. איו"ש, עזה, לבנון. אני חזק, ולא צריך תרופות כדי להילחם בזה. רק העובדה שאני לא לבד, ויש עוד כמוני שכן מתפקדים וממשיכים בחיים, עוזרת לי להרים את הראש ולהבין שלא טוב לשקוע בזה. מצבי הרוח משתנים קיצונית, מעצב לכעס לאדישות. אני מחפש אנשים לדבר איתם, שיספרו לי קצת איך הם עוברים את היום. אני מוקף בחברים, אבל אף אחד מהם לא מבין את מצבי, רק אבא שלי מבין מכיוון שהוא עוד זוכר את 82 כל פעם שהוא עוצם עיניים. אבל לדבר איתו על זה לא נעים לי לפעמים.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רן, כן, זה המקום לדבר על פוסט-טראומה, ומדבריך לא קשה לזהות את הסימפטומים הפוסט-טראומטיים. אתה כותב שאתה חזק ואינך זקוק לתרופות כדי להיזקק לזה, אבל כשמדובר בהלם-קרב מאוד לא כדאי להיות חזק. מה שנראה לך כ'חוזק' מאפשר לך להסתיר, באופן זמני, את הקושי המרכזי, שהוא כפי שהגדרת "תחושה הביטחון שנעלם". פוסט-טראומה אינה מחלה ואי-אפשר לטפל בה. אבל אפשר ללמוד לזהות את הקושי, שמתבטא באיבוד תחושת הביטחון בעולם, באחרים ובעצמך, ואפשר ללמוד ליצור מחדש, מדי יום, את תחושת הביטחון. כדאי לך מאוד לפנות לפסיכולוג קוגניטיבי-התנהגותי שיש לו ניסיון בתחום הטראומה, כדי לרכוש כלים מעשיים לחיזוק תחושת הביטחון. זה אינו טיפול נפשי, אלא תרגול אמיתי ומעשי שיסייע לך להתמודד טוב יותר. אם לא תעשה זאת, הקושי ילך ויגבר בהתמדה, עד שיתפרץ כמשבר בעוד עשר או עשרים שנה, וישבש את חייך. אני שמח שהצטרפת אלינו, ובטוח שיהיו כאן לא מעטים שישמחו לשוחח אתך ולשתף אותך בניסיונם. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

17/10/2010 | 23:45 | מאת: רן

אני אבדוק את נושא הפסיכולוג. אני לא מתבייש במה שאני מרגיש, להפך אני רק רוצה להרגיש כמו פעם, וכל מה שיכול לעזור אני אנסה. אני עובד באבטחה של אישיות ממלכתית ואני חושש שעניין הפסיכולוג יתגלה, ולא יראו זאת בעין יפה, ויחשבו שאולי אני לא יחזיק מעמד במצב חירום אמת.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב